Boktips!
Jag skulle vilja tipsa om boken "Tarot- Häxans tolkning", skriven av stockholmshäxan Rosie Björkman aka Jolanda Den Tredje.
Rosie själv är i mångt och mycket en förebild för mig, hon har samma inställning till häxkonsten som jag själv har. Boken handlar om tarot, visst, men den handlar om så mycket mer än så. Så här står det bl a på baksidan:
"Tarot- häxans tolkning är en bok som återknyter kontakten med de gamla magiska kvinnliga kunskaperna att kunna se och känna det som hittills har beskrivits som övernaturligt, men som i häxans tolkning mer kan kallas för inomnaturligt."
Boken är underhållande och rolig, men med ett allvar i botten.
Läs den!
Sitter med den framför mig just nu….bra bok och gillar även Rosie som jag känner sedan mitten av 90-talet…häftig kvinna.
Läser :) Införskaffade boken för en månad sedan,håller med dej-rekommenderas.Mer än tarot tolkning,som du säger underhållande för övrigt.Rosie skiver rätt in i hjärtat.
Härligt! Den lyckades jag vinna hem på tradera nu i helgen :D Väntar med spänning på posten nu i veckan.

Har haft den sedan 99, blir alltid så glad av att läsa den igen! // Wynja

Har den hemma sen några år tillbaks och även korten förstås. Skall dessutom på månträff hos henne i Tornet ikväll!

Har oxå haft min än längre tid och lutar mig ofta tillbaka för att se va hennes häxbrev har att säga mm