Fix & trix
Egen tillverkning av saker & ting
Tänkte att vi kanske kan dela med oss av vad man kan göra själv..utan att behöva köpa massa onödiga saker,så är ju många av oss..ju mindre peng ju bättre och ju mer glädje det giva mången gång! :)
Själv bor jag i en salig blandning av arvegods,loppisfynd & egen fixade saker.
Här kommer ett tips på enkla hyllor jag gjorde till altanen.
Överblivna brädor kapades i passande längd,överbliven hus färg målades på,en repstump fick bli konsoller,borrade hål i utkanten på brädan…sen satte jag 2 små klossar under varje hylla,vips funktionell hylla av överblivet material.
Har ni nåt kul/bra tips på fixa egna saker? :)
Väl mött//W
Vad fint det blev, och så enkelt :D

Vilken gullig hylla. :D Den måste vara väldigt mysig så där när mörkret faller på.. Jättemysigt…
Okej jag har ingen kamera för den lever sitt egna liv på en annan plats. Jag får återkomma med bilder och så senare. men urgulligt Waara. :D

#0 Hyllan är jättesnygg Waara!
Enkel och mycket funktionsduglig. Gillar toffsarna…*L
#3 Det va värst vad påhittig du är då..
det där hade jag aldrig kommit att tänka på..*L Häftigt och ser verkligen häxigt ut…

#3 Ja det var kul och se med nät sådär.. det där komme rjag att använda vid tillfälle. ;) jag söker alltid efter rena ytor, men jag kanske borde söka efter lortiga med.

#5 systrami jag får för det mesta ideer av allt som finns kring mig,jag återanvänder så mycket som går jag syr tyg och sätter runt kartoner som blir bra för tidningar,post mm jag har även sytt tyger me resår så jag kan klä om gamla krukor mm. De är nog min instinkt som häxa som hela tiden söker mina nya utmaningar och må alltid ha något på gång.
Vad påhittiga ni är.
verkligt fin hylla Waara.
Hias…. vilken idé. :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
#7 Wow..Tack för ide`n med tyg runt blomkrukorna….det var ett skönt tips. Crepp-papper (hur det stavas?) har jag sett förr,men tyg låter fint.
Är oxå en liten återanvändare…BB/B

Åh vilka fina saker ni gör. :)
Jag har inget hemmagjort för närvarande. Saknar verktyg och material för sånt.

#12 Åh…den gilla jag verkligen.Skitsnygg! Synd bara att min symaskin syr baklänges istället för framlänges….lite jobbigt!
#13 Oxå en väldigt snygg sak! Annorlunda men väldigt snygg.

#13 ok.. det där var coolt! Det där var verkligen utanför ramarna.. Så fint. :o

#15 du får tala lent me den så kanske den vill vara dig till mötes/BB Hias
#17 Ärligt talat tror jag den behöver några dagar på Symaskinhospitalet…..*nickar* Hoppas bara den inte lider av något obotligt…

#16 ja tycker de liksom är jag och moder jord i enat och hela mitt hem är ju en heldel skog så att säga och varför lägga ut en massa pengar då man kan finna det hos moder Natur utan att betala mer än ett tack till henne.

Vilka härliga grejer, mer sånt vill vi ha!!
Ska väl försöka sätta in en bild på något lite senare ikväll, men ville först ge ett litet tips på gratis hyllor. Man travar bara in på systembolaget och ber att få tomma vinlådor i trä! De är helt underbara, finns i lite olika storlekar. Kan målas och sättas upp på väggen som små fina dörrlösa skåp, eller kanske som tittskåp med plexiglasskiva framför.
Jag har även en vinlåda som är lite större. Den ska jag nog tillverka två små dörrar till och sätta upp i köket och ha små örtaburkar i.
Eller så kan man måla dem i vitt, skava av färg lite här o där så de ser gamla ut och ha dem som blomlådor. Sådana små "antika" lådor är fullständigt svindyra att köpa på inredningsaffärer!
:-)

Vilka roliga o bra idéer!!!
MVH Isnornin
Ja, det här kanske inte är så praktiskt men i alla fall.. prydnadsprylar behövs ju också.
Så här kan man göra om man har en flaggstång över! Det hade jag för sisådär femton år sen då denna kom till. Jag var nyskild och frustrerad och behövde något att sätta yxan i
och nåja… hmmm… om sanningen ska fram… det var exets flaggstång!!

Ojjjjjjjjj va vackert och vilken kraft de må finnas iden #22 Trollvind systrami /ja man kan ta fram de mesta ur de mesta om man bara låter de kreaktiva i Häxan få flöda och inte är för bekväm av sig ,för mig finns så mycket mera i de jag skapar än va man kan finna i kataloger eller varuhus.
#22 Se där ,vad man kan få till det när adrenalinet pumpar…*S Den var skithäftig!
#20 hoppas du kan lägga ut bild/er åt oss,nyfiken på dina alster :) #22..vad fin det var!..är det en sån jag ska skapa av våran flaggstång tro..;) Vilka ideer jättekul!

#25 *ASG* nu fick du mig att få lite lätt magkramp i skrattmusklen aha nu vet vi vad som komma skall möta oss på din gård Kram
#22 hihi så underbart ^^ och vad fin den blev :D
Ja kraftfull är den min totempåle. Och kraftfullt var det att arbeta med den. Ett riktigt healingarbete. Kan tillägga att exet och jag varit goda vänner sedan dess förresten.
HIAS!! Återigen faller jag pladask av häpnad och respekt inför din enorma kreativitet!

Mhh, T

Tack kära trumman / ja du ingen tid som jag låter gå till spillo här inte /Hias

#22 Den var både cool och vacker! :D En sådan skall man ha. Någon gång iaf.

Vilka roliga saker!! Jag tror jag måste möblera om och bygga nya hyllor i hela huset.