Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 690 ggr
lotta2
0

Vem är författaren

Jag läste på ett annat forum (tror jag)  om en deckare som utspelade sej i en  wiccansk miljö, och skrev ner både namn och titel på en lapp som givetvis försvann. Är det någon här som läst något liknade elller  vet vad det är för författare? (jag vet att det är luddigt, ledsen, det är minnet igen…)

Annars tar jag gärna emot övriga lästips på böcker m wiccansk (eller annan häxanknytning), Gärna något annat än romantiska böcker som dräller av sexscener om man får önska….

Sommaren och hängmattan  närmar sej och jag är en inbiten bokmal när jag hinner och kan, så jag är tacksam för tips!!

Allt gott /Lotta

Anco
0

Celila Rees- Häxan. Är en mycket bra bok!!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

lotta2
0

Tack, tack, tack så mycket!!

Hias
0

#1 ja den boken är otroligt bra har den och läste ut den på tre dagar kunde bara inte sluta läsa den

[Lady-Oona]
0

Jodi Picoult har skrivit Salems Fall och My sisters Keeper, har inte läst dem men hört att de är bra…wiccatroende karaktärer som utöver magi av något slag finns med i böckerna

"Wicker man" var(/är en film som också har med Wicca att göra nyinspelning med Nicolas Cage, lite läskig thriller, han som skrev hetter Anthony Shaffer, möjligen att den är baserad på en bok med andra ord.

Avalons Dimmor av Marion Zimmer Bradley kan man bara inte undvika, de andra böckerna i serien var absolut inte lika bra.

Flickan från ovan…en favorit, Alice Sebold skrev den….handlar om en ung flicka…som blir mördad och det är hon själv från andra sidan som berättar om allt som hände och läsare får följa med alla inblandades utveckling under utredningem…kanonbok….kunde inte sluta läsa den.

det finns så mycket häftiga böcker….älskar att läsa själv.

Anco
0

#4 Flicka från ovan….. den är riktigt bra!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman