Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2230 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 8/6

God morgon go'vänner!

Dagen randades här med Fader Sols strålar som spelade över ladutaket och genom grönskande träd i sin tidiga strävan att lysa upp….en soluppgång som var smått magiskt i sin intensitet…och morgonceremonin blev en rit av skönhet endast…

Idag, för min del är det arbete som gäller…börjar strax och har många långa timmar framför mig…men men det ger ju å andra sidan inkomst…

May Your day be blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

isnornin
0

Efter regn kommer sol!!!

MVH Isnornin

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

va just ut till mina öter på balkongen och mina tomat plantor som jag presade frö ur i höstas och planterade efter jag torkat dem har nu växt upp och blom har nu kommit/I övrigt så har morgonen av dagen börjat så morgonfika och gnugg ur ögonen så få vi se va dagen har att giva/BBHias

Lorelai
0

Jag har precis börjat denna dagen men natten presenterade glädjeämnet. Drömmarna börjar bli gladare. :)

Jag skall vakna nu. ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Anco
0

Denna dag börjar med sol och fåglar som sjunger hysteriskt. Kaffet ute vid dammen smakade underbart en dag som denna.

Dagen kommer att gå i lugnets tecken.
Till skillnad från dig BD…. Stackare som måste iväg en dag som denna. :D

Ha en underbar dag alla vänner :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lionadh
0

En skön morgon utan stress. Härligt! Känner att jag vill ta vara på dagen. De här underbara dagarna i juni ska njutas som ett ädelt vin!

Jag älskar sommaren!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Anco
0

#6 Njuta dagarna som ett ädelt vin. Får jag stjäla dom orden? Det var ett underbart uttryck :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Iram
0

"Kaffet ute vid dammen"… Orättvist! :-)

Dagens glädjeämne hittills för undertecknad är givetvis mina nya Medarbetare.

Nu ska jag ge mig i kast med att öronmärka kaninungar. Inget vidare glädjeämne i sig men det brukar vara skönt när det är gjort.

Kram

[trumman]
0

Dagens glädjeämne har vart att jag fick flyga på broder SEV's rygg genom södra sverige och se det genom hans 3e öga!!

En så underskön, och häftig upplevelse. Vi smygtittade på saker ;) och flög vidare till en plats som höll en viss kraft för herr Örn - och där fick jag bevittna en kraft-full trumdans som gav mig en enorm kick att själv fatta trumramen och bege mig ut!

Så det ska jag nu!

Waara
0

Delar glädjen till Irams Medarbetare,känns tryggt :) Vill tacka min underbara WG,Hias för att hon finns… Nu ska vi ha en dag vid min bror med familj..på landet o dricka kaffe och njuta av livet…bara vara. Önskar alla en fin dag.//W

Brokenfether
0

#9 Vilken häftig upplevelse Trumman…Skrattande 

Önskar er en skön dag….BB/B

Eiyra
0

dagens glädjeämne är att jag återigen kan se diskbänken, haha. Nu ska jag iväg på födelsedagsfirande och äta citronkaka och dricka saft.

fairytindra
0

dagens glädjeämne är att vi har haft en superhärlig smekhelg i helsingborg med besök på wallmans salonger, besök i helsingör, shopping i helsingborg mys på hotellet, god mat och god dricka. Nu är vi dock hemkomna  och i morgon börjar vardagen igen. Skönt med moraträffen som ett andningshål mitt i sommaren för sedan blir det ingen mer semester förrän i september kram tindra

Outrageous
0

Idag åker min syster hem. Inte för att det inte varit trevligt att ha henne här, men det ska bli skönt att bli ensamma igen. :)

Lorelai
0

#14 Ja.. "jag älskar att ha dig här men jag älskar att se dig gå.." Eller hur är den? :) Och jag som har glömt att hälsa henne genom dig. Hinner jag det ändå?
Säg henne att jag har ett öga över henne hela tiden.  Du din mamma och din syster har hela tiden stått under min koll. Och kommer väl så förbli.
Jag har varit på stranden och gissa vad som skedde. Jag blev inspanad på! :o Tog inte ens av mig till badkläder jue.. Blåste så.
Jag har aldrig lärt mig att begripa det där. Sedan jag intog moderskapet och det äktade tillståndet liksom utgick jag från att jag var ur marknanden. men så då och då.. så spanas jag in fast jag har ungarna med mig!? Fattar inte..  En gång till ochmed ringde en telefon försäljare hem till mig upprepat bara för att samtala, jag var inte ens särskilt trevlig heller.
Nåja.. det är kul. :D Ett uppgiggande och glädjande ämne.

Outrageous
0

#15 Haha ja, så är det nog. Jodå, du hann. :D Vi åker om en halvtimme till tåget ungefär.

Och att du har barn gör dig ju inte mindre snygg. ;)

Brokenfether
0

#15 Du tål nog att spanas på….Flört haha…härligt..

Dagen börjar kännas mycket mer positivare än gårdagen och DET är mitt glädjeämne idag!

Bless B /B

Lorelai
0

#16 men se det tänkte jag.. ni vet.. Ah mamma = upptagen. Aja baja. Men neeej då. 
#17 Ha.. nice.. Super nice. Men vi får snart byta skiva. Tur att ormarna inga öron har. ;)

Brokenfether
0

#18 Det är just"ajabaja" som tilltalar många karlar….åh,det är inga karlar att hänga i julgranen precis…Flört

Lorelai
0

nej de är sällan av behållar slaget.. Fast.. jag måste jue erkänna att en av dem faktist var där med ett eget barn så han förlåten. ;)

Oh nej. Jag spånar inte marknaden.. den spånar visst mig. *skrattar lite nervöst*

Brokenfether
0

#20 Har inte för ett ögonblink haft en tanke om att du skulle spåra ur av spån…nej,nej….låt dom titta…Kramar

Lorelai
0

#21 Näe.. jag vet. Ville mest av en hedersgrej klargöra det för alla som kunde tänkas läsa. För jag såg att det kunde tolkas så och ja.. det anstår helt enkelt inte en hustru att hålla på att skämta på det viset. 
Ja jag är ganska gammalmodig i det äktenskapliga ämnet. :)

fridelfina
0

#15, fnissar lite då jag läser ditt inlägg, jag kom nämligen på en historia min mamma berättade för en massa år sedan. Hon hade suttit på stranden och några yngre killar hade suttit och spanat på henne under en bra stund. Hon kände sig väldigt uppskattad och tyckte att det var roligt med uppmärksamheten ända tills hon insåg att de spanade direkt på "mufflan", hon tittade ner och ser till sin förskräckelse att resårbandet i bikinitrosorna släppt på den sidan som var åt killarna till! Där satt hon stolt och visade upp hela….Generad

Tillbaks till dig på stranden, du är ju en vacker kvinna och förbjuden frukt smakar ju bättre har man ju hört. Så att du har barn och är gift sätter dig inte ur spel på marknaden, tvärt om.

Lorelai
0

#23 *skrattar* Jag tror jag låter bli bikinin helt för i år jag! Jag kan sitta där med sarong och en ordentlig topp.. eller kanske en 1910tals blus kanske? Hög hals och spets.. Oh tänk att jag faktist har sådana. ;) Får prova den imorgon.. om jag orkar mig dit igen. Idag brände jag mig och vi var bara där i en timme. 

jag tror jag måste ta upp den här frågan på relationer.ifokus.. eller liknande. Intressant fatist.

Lorelai
0

#23 Fast jag måste tillägga.. Att det var grymt dåligt av dem att låta det pågå.

fridelfina
0

Mm, håller med!

Hias
0

Så nu har man gjort nytta för dagen tvättat upp en heldel av tvätt från landet (givetvis i riven tvåltvättmedel miljötänkande) och nu förtjänar en tokhäxa från Stora staden en liten Öl i svalkande blåsande balkong me doft av alla dess örter som frodas. Fundersam va man skall göra för gott att äta i kvällen och hoppas nu när de blåser upp att lite väta skall komma i nattens sken. BB Hias

Lorelai
0

Här finns ett glädeämne till.. jag somnade.. Baksidan på det är att det gjorde pojken med. Nu har vi ställt till det. ojojoj..men det var skönt att sova lite.

Hias
0

Nu i kvällen då mina örter fick sin dagliga skvätt så ser jag att min lavendel nu börja öppna sig oxå /jösses va här gå undan tänk va gott de kommer dofta där ute snart vilken glädje att få bege sig ut där på morgonkulan och känna de goa i doftaromen som flödar.

Brokenfether
0

#29 Eller på kvällen….blir avis eftersom jag inte begåvats med en balkong till min lgh! BB/B

Juvela
0

Har hittat ett jättevackert gammalt skåp på blocket som ska få agera altare och förvaring åt mina häxprylar :D Lycka! Ska bara få tag på säljarna med…

_RS_
0

Tonfiskfilé, färskpotatis, sallad och gräddfil med gräslök…

Vi var ute på en ö, vid ett långhus, i närheten av en blotlund och myste… Matea lärde mig så vad som felades med mig och att skjuta PILBÅGE…
Jag har äntligen lärt mig hantera det felande vapenslageet hjälpligt… Eller hjälpligt… nja.. ganska bra faktiskt till och med… :D
Svärd, kniv, armborst, pistol, gevär och stjärnor… Har alltid fungerat bra… Men bågen har bara gått framåt, men aldrig rätt på… Så fick jag tipset om att lägga pilen på rätt sida av bågen… Högerhänt - pil till vänster om bågen, ologiskt nog :D:D:D Så bra det gick då då.

Foto: Mirlinda

Sedan gick syskonen tu, runt och blev glada bland granarna.

Eftermiddagsoffret gick i tacksamhet…

//_RS_

fridelfina
0

Skulle gissa att det går ännu bättre om du försöker slappna av mer i axlarna också?

Sköt pilbåge i några år för "hundra år sen", det är kul! När du spänner bågen skall handen börja i näshöjd, tumloven kan vila på kindbenet under ögat sen spänner du strängen och handen stannar under örat innan du släpper. Tummens topp skall då vila vid käkbenet under örat.

Eller, ja det var så jag fick lära mig iallafall…Ville bara ge lite tips i all välmening då det ser ut som om du spände och lyfte upp dina axlar på bilden.

_RS_
0

Helt korrekt, men det beror ju lite på vad man skjuter för båge… Om man har pilhylla, sikte och allsköns saker, eller en gammal långbåge av trä där man skjuter instinktivskytte "utan att sikta".
Lägg an pilen, vinkla bågen diagonalt, för upp, dra och släpp.

Men nej.. jag spände inte axlarna, jag ser alltid ut så :P
Däremot sänkte jag huvudet en aning för att skugga ögonen från Sol.

Dock var det mycket goda råd som jag skall använda mig av nästa gång jag skjuter en modern båge.

fridelfina
0

Ja, jag misstänkte att det var en sån båge, men var inte säker…såg ju inte något direkt av själva bågen! Men tyckte att jag skymtade ett handtag…Generad

Antar att det var när du sänkte huvudet då som det ser ut som om du spänner axlarna också. Lycka till med att träffa bullseye!

_RS_
0

Glömde en glädje från imorse vid 4-tiden…
utsikten från altanen på gäststugan..

Brokenfether
0

#36 Du verkar till att ha hamnat på ett underbart ställe _RS_  *L

Wargmane
0

Jaaaa..å Wargmåne flyger fortdarande uppe bland de rosa molnen….Därav frånvaron…..Önskar er ett gott slut på dagen …och en god natts sömn!

*flyger vidare*

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

fridelfina
0

Detsamma!

Brokenfether
0

#38 Godnatt WM och ni andra magiska människor….må natten tillföra endast goda drömmar och en behaglig vila….sovgott..BB/B

Coturnix
0

/Den bästa stunden var den när barnbarnet och jag tätade springorna till mitt lilla "hus" med mossa./ Solnedgången var vacker.