Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1455 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 7/6

God Middag alla kära vänner…

Dagen började bra….hade ett par goda vänner här igår…och fröjdades med en enkel whisky och några öl, trummorna dånade i samstämd ton och rytm…en av oss är sångfågel med stämma given av gudinnan själv…klockrent och hårresande av välbehag att lyss till…

May Your Day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lorelai
0

Ha! Denna har jag väntat på. :)
Dagens glädjeämne är Irams Häxträff tråd.. :D Men även att skinnet på näsan är hårdare idag.

isnornin
0

Solens vackra strålar!!

Har varit och köpt melon och luftorkadskinka!!

MVH Isnornin

Anco
0

Nyss hemkommen efter  en mycket trevlig kväll i goda vänners lag.
Dagen började bra…. med sol och fågelsång.

Ha en underbar dag alla vänner, det ska jag ha!!

PS … BD du är inte så dum som sångfågel heller :D

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Outrageous
0

Jag håller med Lorelai om att häxträfftråden är dagens glädjeämne. Men även att jag ska på en inflyttningsfest senare som jag tror blir trevlig.

Wargmane
0

ja idag vaknade jag halv sju (väääldigt tidigt för mig!) Av ett telefonsamtal….ja min gamla kärlek som blivit ny…så nu svävar Wargmåne på moln i dag oxå…Shit vad lycklig jag är !!…givetvis kommer det en massa andra känslor oxå….men en sak i taget!

ååhh jag hoppas ni får en underbar träff !! det är inte utan att man skulle vilja vara med!!! men jag gläds med er !!!

Kramar om er nu !!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

blodtopp
0

Förutom träffen som blir av är dagens glädje att det faktiskt finns regn =) Det har regnat lite idag, och det ger hopp om att det faktiskt kan komma mera. Fast just nu skiner solen som inget annat hade hänt ;o)

_RS_
0

Dagens förmiddagsoffer gick i upplysningens tecken…
I sanning belystes punkter i livet som kommer att förändras…
Glädjen i det är samförstånd och seende från samma håll i olika vinklar.

Mycket att göra, mycket att tänka.. en hel del att sortera och förbereda.

/I kärlek, i ljus/ för min hustru…

Outrageous
0

#5 Du får närvara nästa år! :)

Eiyra
0

Inatt var det regn! Sköna underbara regn och åska! Befriande åska! (och som vanligt sov jag mig igenom alltsammans :( jag som älskar åskväder)

fridelfina
0

Mitt glädjeämne idag är den sköna cykeltur jag fick när jag och dotter åkte till stallet i förmiddags. Stallet ligger i så mysig, magisk skog och jag fick tillfälle att sitta ned i en cirkel en stund medan jag väntade på att ridlektionen blev klar. Fick påhälsning av ett stycke snygg hackspett när jag satt där, otroligt vackra färger den hade!

Försökte hitta nån bild, men nu undrar jag om det var hackspett jag såg? Den såg ut som en hackspett men hade en knallgul stjärt? De jag hittade på nätet var röda eller svarta..

Någon som är duktig på fåglar och kan komma på någon fågel jag har förväxlat med?

Brokenfether
0

God eftermiddag! Denna dag är en ren besvikelse! Man lär så länge man lever! Glädjeämne? inget,tyvärr!

Önskar er alla en fin dag..BB/B

Outrageous
0

#9 Åh, jag älskar åskväder. Tycker det är så mysigt och spännande. Längesen det var något ordentligt här nu.

gryning
0

Jag sitter och njuter en kopp gott kaffe, rosenhudad och varm efter en skön dag på stranden. :)

Vi har plaskat runt i havet, svalkats av östanvinden och haft det ljuvligt!

Juvela
0

Njuter en kopp kaffe jag med *mums* Och har nästan precis kollat på Flying Daggers, så glad att jag fått en tv igen så jag kan se alla mina filmer :P

Var ute en tur på stan innan och fick handlet en hel hög färger så jag kan fortsätta måla på mina tavlor =D Hittade en stor blomsteraffär vid caroli och fick handlat en kungsmynta (ska kolla upp vad man kan göra med den sen). Har varit en mysig dag och det är många timmar kvar :)

#11 nämen :/ nåt glädjeämne måste det väl finnas idag?

BB/ Juvela

Brokenfether
0

#14 Endast om något oväntat händer,men det vet jag att det inte gör! Önska kan man ju alltid….Ledsen..ska inte dra ner tråden med mitt….

Fin dag till dej..Kram

Outrageous
0

#15 Jag hoppas du får något att glädjas över snart. Kramar till dig.

Juvela
0

#15 Håller tummarna för att det blir en härlig dag till slut för dig med. (och i värsta fall finns det alltid en morgon dag).

tack. BB/ Kram

fridelfina
0

Våra tankar påverkar hur vi mår, försök hitta nån positiv tanke att hänga upp dig på så kanske det sker ett mirakel! Skrattande

Om inte annat så "att du kom upp ur sängen idag" eller "att ditt modem funkar så du kan skriva här och nån kan försöka muntra upp dig liiite"", nåt litet positivt måste gå att finna, annars får du ljuga för dig själv - det går det med! Generad

De positiva tankarna behöver inte vara sanna för att funka, Trumman har ju pratat om placeboeffekt i andra sammanhang så funkar det även med tankar.

Likaså tvärtom, tänker man katastrof drar man det till sig. Min dotter lyckades säga det högt och hon fick som hon ville ganska omgående.  Det var en dag i stallet och hon sa innan ridningen "jag vill bli avkastad idag" med ett leende. Jag påminde henne om "lagen som säger att de önskningar man uttalar får man" (eller vad den nu kan heta?). Och ca 10 minuter efter att de satt i sadeln upp så blev hon mycket riktig avkastad, rakt in i ridhusväggen! Det gick bra, den gången iallafall, hon har nu tre hjärnskakningar och ett armbrott i journalen pga sina älskade hästar!

Skickar dig en tröstekram genom cyberrymden via Hif-linan

Lionadh
0

Dagens glädjeämne är återknutna vänskapsband. Det är skönt med människor som bryr sig!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Lorelai
0

Broken.. då får detta bli din glädje för idag.
Jag tycker så fasligt mcyket om dig.. du skriver så br ainlägg här i forumet. Du har ett sådant fint bemötande med folk och du ksriver så vältaliga inlägg att jag alltid läser dem.
Det visste du inte.. nej. Men det gör jag ser du.. var gång jag ser dem. ;)

Må glädjen var din vän solen strålar lysa din väg

Lionadh det där är alltid roligt. :D Görs för lite av det här.

Brokenfether
0

#16 #17 #18 #20 Tack,snälla ni…"TelliTabby-Kram* till er. Det blir nog bra ska ni se…..nu hänger vi inte läpp mer idag…jag ska masa mig ut i skogen och prata fint med träden….kanske jag spottar en luska i ån oxå,så den dåliga smaken i munnen försvinner av denna dag.

Skön kväll till er alla..Kramar BB/B

Lorelai
0

Vilken utmärkt idé.. fräs ur det bara. ;D

Lionadh
0

#20 Det finns en rytm i relationer, en inandning och en utandning. Ibland behöver man vila i det som är och ibland mötas på gemensam grund. Det är gott att återknyta till en sorts grundgemenskap.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Waara
0

Kramar om Broken!* här är sol o torka..yr av värmen…sköt om er :) …månen står sej bättre till jorden för min del..en glädje det…

Katarinaj
0

I dag har varit en underbar dag, har haft min kärlek här, vi har inte träffats på tre månader,men det känns väldigt tomt nu när han åkt. Men jag känner glädje i hjärtat över vårt möte. Den här relationen lär mig ngt jag behöver lära mig. Att ha tålamod och att leva i nuet.

Kram från mig…

[trumman]
0

http://i2.photoblog.com/photos3/14897-1212877657-4-l.jpg

Hadina
0

Nja det vart väl inte såå muntert här i våran by igår..
Jag åkte till min bror på landet på förmiddagen.. och fick via radion veta att det var en stor skogsbrand precis i närheten av våran by.. när jag återvände hem fram mot kvällen låg det fortfarande tjock rök över byn.. Fick köra en ganska lång omväg hem då vägar var avstängda..
Men jag hade en underbar dag hos min bror iallafall..

Outrageous
0

#26 Det där ser verkligen ut som ett glädjeämne :)

[trumman]
0

#28 Eller hur!? :D

Det var en underbar dag med grabben. Vi byggde koja, var på tvättäventyr, gick på affärn och handlade lite "nyttig" fruktjuice (åt grabben asså)

Mvh, T

Anco
0

#26 Vilken liten sötnos…. ja han som sitter på axlarna förstås. haha

En riktigt fin bild att ha o titta på när vinterstormarna yr runt knuten och grabben skriker om att han vill ha en skoter. haha

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

varulven
0

#26 :D