Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 1044 ggr
Hias
0

Än en dag i fader sols armar.

Kära Systrar och bröder  idag så har man fått äran att vakna ännu en dag till sol och fågelsång. Men som många av oss kanske har märkt så är de lite dags för nattligt regn för att våra växter skall må bra. Att de är STOR brandrisk i hela södra sverige och även så här i Stockholm är inte gott för moder Jord. Kanske vi skall lägga ner en extra tanke och energi för att låta henne svalkas i natten. Själv så skall jag til skogs i kvällen och be för att återställa lite balans till moder Jord. Så inte allt blir till torkat fnöske och någon oförsiktig ser till att sveda moder Jord mer än hon själv ber om.

Blessed Be all of you! /Hias

Anco
0

God morgon syster. Jodå, torrt i markerna är det så det räcker o blir över. Nattligt regn och daglig sol. det skulle vara något det.
Tyvärr har dom ju inte lovat regn här nere förrän tidigast i mitten på nästa vecka:(

Men vi får glädja oss åt solen iaf!
Ha en bra dag!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Sebastian
0

Du har rätt Hias, lite regn skulle inte skada. Ska vi inte göra ett gemensamt slag i saken allihop och be, trolla, trumma eller vad ni föredrar, för en skvätt regn på nätterna till nästa vecka?

[trumman]
0

Sunna, vår moder, lyser och håller mig varma i sin famn. Skönt mot barfötterna är varm asfalt, masserande grus och, i skuggan, fortfarande daggvått gräs.

Njut dagen, den kommer aldrig åter och vi kan dö inatt!

Mvh, T

[trumman]
0

#2 Regn beställt: leverans innan helgen.

Mvh, T

Sebastian
0

Bra det. Då ska jag jobba på det ikväll jag med.

Bappho_
0

Det är skogsbrand här i Hälsingland just nu och de sa precis på lokalnyheterna att det ofta är skogsmaskiner som ligger bakom skogsbränderna. Det slår gnistor när de stora maskinerna kör i stenig terräng och är det då torrt i markerna då så…

blodtopp
0

Jag vill också ha regn, så jag ska jobba på saken. Jag har dessutom fått soleksem… Det kliar!!! *S*

Hias
0

# 7 systrami jag smörjer mina eksem  me Isnornins ringblomms salva/BB Hias

blodtopp
0

Jo jag ska göra det jag också. Och hålla mig inomhus ett par dagar. Tyvärr. Men jag kan sitta på balkongen i alla fall, för där är det skugga från klockan 14 tack och lov =)

Hias
0

Nu må vi få tacka för fader sols kärlek men tror att han behöver vila och moder jord få sig en väte period,Nu är hon sved allt för mycket och bara här i Handen så hade vi 4 stora bränder under gårdagen och inte bra för moder jord och de djur som måste fly undan. Jag kommer nu göra allt som står i min kraft att be om väta och svalka ner henne så vi kan få en balans igen. Va ute på landet från fredag till Lördag men dock så hett och torrt så barna kunde och orkade inte va ute gräset är torrt Blåbär börja torka och livet dra sig åter. Så nu ber jag om väta och balans till moder Jord./BB Hias

Iram
0

Jag hoppas och ber också om regn. Vi har haft minst två rejäla åskväder här de senaste dagarna, och nedslagen har orsakat bränder. Tyvärr så kom nästan inget regn ändå.

Waara
0

Du har varit efterlängtad kära Hias.. Jag har oxå varit i skogen vid mitt träd och bett om regn till Moder jord…

Brokenfether
0

Ja,du är efterlängtad Hias…..underbart att se dina kloka ord i print igen….Varm kram…BB/B

Här nere slokar det i naturen….smågrodornas vattenpöl har torkat ut och det knastrar under fötterna när man går…längtar efter regnet som ska skölja sina livsviktiga droppar över moder natur.

Hias
0

Tack kära systrar de värmer min själ/Och vi får gemensamt söka och be efter väta till vår kära moder Jord och tänka efter va vi kan bidraga med för hennes balans skull/BB Hias och kyligare kramar till eder (för balansens gång)

Brokenfether
0

#14 Jag ska strax gå ut i skogen och jag ska be för ett stilla,mjukt regn så naturen kan klara att suga åt sig i lugn och ro…..haha…du får en sval kram tillbaka…tänkte inte på att det är så varmt redan..*S BB/B