Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1831 ggr
Ignisintus
0

Off-Topic tråd!! posta OT inlägg här?

Hej alla glada startar denna tråd med tanken att ALLT som inte hör till vårt kall och utövande ska postas/frågas/diskuteras ect här…??

vad tycker ni? visst det kommer att bli "trassligt" med  flera olika trådar och svar här men som ni har sett så har detta forum en fördel som jag inte sett på dom flesta andra jag är och har varit medlem/admin på… istltf, att använda namnen i sina svar här så skriver ni/vi #nr el, hur? det borde rimligtvis innebära att man ganska enkelt ska kunna hitta svar på sina frågor? och samtidigt så kommer fler att läsa igenom tråden i "jakt på svar på sin fråga" el, hur?;)

men jag hoppas ni hakar på och testar att använda dena tråd för OT inlägg så kanske strukturen på "senaste inläggen" blir lite mer lätt att hitta "häxiga" trådar? nu är ju detta bara mitt förslag men känns som vi behöver styra upp just OT delen lite bättre, känns som det börjar bli lite för många "menskopp/titta sjysta videon/se vilken tavla ect" trådar som vad ska man säga "späder ut" häxbiten här?? men som sagt detta är endast ett förslag ifrån mig så självklart är det helt valfritt att ignorera det hela;)

Stay safe //Matea

Outrageous
0

Det är bra. Alla forum behöver nog en OT tråd. Kommer väl bli en del "Ta det i OT-tråden" framöver i andra trådar kanske. Flört

Ignisintus
0

Kan inte forumvärdar här flytta trådar som på ett vanligt forum om det postats under "fel avdelning?

[trumman]
0

Äh, dålig idé imho.

Blir för oöverskådligt och rörigt. Det finns en tråd-grupp som heter Allmännt - där postas OT. Så har jag förstått det iaf?

Dessutom, vem ska bestämnma vad som är OT eller ej? Du? 

Mvh, T

[trumman]
0

#2 Jo så ska det ju vara. Moderation skall pågå hela tiden, men just nu söker Iram fler Medarbetare, så vi får vara extra noga med hur vi postar.

Mvh, T

Ignisintus
0

ähh behövs inte vem orkar stanna kvar på ett Wiccan "forum"? varför gömma sig bakom "Häxa" när helt klart och tydligt dom "som är med och sätter tonen" här vilka endast pushar för "den sanna häxkraften som endast återfinns inom Wicca" tydligen…. fast det är klart vem orkar söka sig längre bort är runt 60 år? ingen av oss var ju ens födda då….

blodtopp
0

#5 Eh… Jag har uppfattat det så att det snarare är wicca som är underrepresenterad här inne. Jag verkar höra till en av de få som kallar mig wiccan. Så mjna, jag håller inte riktigt med dig =)

Iram
0

Håller med dig, Blodtopp. Wiccans är underrepresenterade här och finns dessutom bland de som hoppat av just pga att wicca hamnat i skymundan på detta forum.

gryning
0

#6 Så har jag också uppfattat det. Det är väl du och jag och några till som är wiccaner. Det är härligt med blandningen av åsikter och bakgrunder här tycker jag! :)

Jag är medlem på ett par wiccaforum och de är trevliga, men härinne känns diskussionerna mer givande just för att vi är så många med olika erfarenheter. Man får en möjlighet att se saker på ett annat sätt, vilket är utvecklande och stimulerande.

#5 Jag dristar mig till att hävda att den sanna häxkraften endast finns inom oss själva. :)

Lorelai
0

Jag undrar en grej.. men först.. Ja visst är bladningen en förtjusande detalj. :D

Hur kommer det sig då att wiccanerna inte vill beblanda sig med andra? Jag är grymt underrepresenterad här, det ser jag som ett skäl till att stanna.
Ja för att läsa att det är wiccanerna som lämnar för att dem är underrepresenterade får mig att tänka i dessa banor.
Jag har varit förbi några andra forms regerade utav wiccaner. Jag gillar wiccaner. Men dem tycks inte gilla mig. Utan de forums jag tänker på där har antingen wiccanerna segrat och ingen annan är välkommen. Eller så vill dem inte vara där. Så vad kan det tänkas vara som leder till det där?

Var väl mött

blodtopp
0

Ja, jag har då inga problem med att 'beblanda mig' med andra oavsett vilken inriktning de valt i livet (häxa, druid, kristen, hindu, moderat, kung-i-baren -> välj själva). Så jag kan inte heller riktigt förstå varför det har blivit så här.
  Istället för att känna att jag hör till kategorin underrepresenterad och slåss för det jag lever med, så känner jag mig delaktig i nåt större för att öpnna upp ögonen för mer än bara en sak. Så hoppas jag att andra känner också!

Jag har lärt mig massor av er här inne sen jag blev medlem, och det vill och tänker jag fortsätta med, även om jag för tillfället blir rätt irriterad på allt negativt som tydligen inte vill släppa taget… Men då går jag bara ifrån datorn ett par timmar mer än jag brukar, så hinner jag lugna ner mig.

Det är blandningen på folk här inne som gör detta forum så bra!

Waara
0

För mej får ni vara vad ni vill…bara jag står fri ;) håller med di blodtopp! Tror på forumet :)

Iram
0

Ja, när jag diskuterade med gossarna på iFokus om vilket namn vi skulle ha på sajten, så kom bla wiccaiFokus upp. Övervägde det ett tag, men valde istället "häxor" eftersom det finns så många olika varianter av just häxor. Wicca ligger mig ganska varmt om hjärtat, men jag är ingen renodlad eller initierad wiccan och ett par av de häxor jag älskar mest och respekterar mest i hela världen är inte wiccans alls.

Därför blev namnet HäxoriFokus, för att ALLA slags trollpackor skulle ha en plats här. Jag vill verkligen inte se den visionen gå upp i rök! Ledsen Vi behövs för varandra, det gör vi verkligen. Vi är ett folk som fortfarande blir förtryckta, diskriminerade och nedvärderade med jämna mellanrum och vi behöver varandras stöd och kärlek. Vi borde inte bråka inbördes utan satsa på sammanhållning och samarbete. Hedningar emellan.

Kram

blodtopp
0

hedningar.ifokus.se kanske skulle va nåt? *S*

Eller näe, förresten. Häxor är mycket bättre =)

LailaBaba
0

Väljer man Hif så har det mer med attityd än med inriktning att göra tror jag. För mej är häxa ett kaxigt och provocerande ord samtidigt som det har en enorm dragningskraft. Det är ett jättebra namn att samlas under, man behöver ju inte ta det på så blodigt allvar.

Iram
0

Lailababa, du är klok som en bok och du fattar precis vad jag pratar om! Kram