Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1104 ggr
Iram
0

Kära medlemmar!

Jag vill tacka för alla gulliga och snälla saker ni skrivit till mig. Det rör verkligen mitt innersta! Jag vet att vårt härliga forum har haft en svacka på sistone, men vi ger inte upp, eller hur? Nu tar vi nya tag!

Och vi ska NATURLIGTVIS ha en träff i juli, och vi ska göra allt för att det ska bli en underbar och lärorik helg tillsammans. Tills dess får vi passa på att njuta av den (o)-svenska sommar vi har och kanske även be om lite regn snart så att inte allt torkar bort.

Kram Iram, sajtvärd

Outrageous
0

Vad härligt att höra! :) Klart att vi reder ut detta och jag tror att vi kommer få en helt underbar träff! Massa kramar till dig som fixar så bra.

[trumman]
0

**YES!! Träff träff träff! FAN va gla' jag blir att höra detta från dig
**

You go girl!! Jag vart så orolig där ett tag att jag rent fick rännskita av ren rädsel!

*KRAM!!*

Vi har 31C här uppe i norr - så jag njuter i floder av svett! 

Mvh, T

Lorelai
0

Naturligtvis stannar både jag här och på listan för träffen. :D Ni blir inte av med mig så enkelt. Dessutom verkar jag vara uppskattad så det hjälper ju. För jag uppskattar dig Iram och dig medlem och dig medlem och dig medlem och alla andra lite över nio hundra medlemmar. :D

LailaBaba
0

Bra talat din gamla hagga! Som Lenore skulle säga:

Hug me or I shall destroy you!

Å trumman, rännskita är bra när man vill gå ner i vikt! Ät som en myra - skit som en elefant. HOHOHO! Ja, jag vet att det inte är sånt som damer förväntas säga, det kanske är därför jag är singel??

BiGavia
0

Åker bort över helgen ska måla livet ska ha en tanke på gänget här, vi hörs…..och allt ordnar sej till slut, tänk på vad häxor gått igenom under århundranden… Kramar till alla. VINK vink

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Anco
0

Kramar till dig Iram…. du är en stark tjej!
Självklart kommer vi att ta nya tag nu.
Lärdom av det som skett (va… har det hänt nåt??)  :D

Skämt åsido! Nu tar vi nya tag!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Veyla
0

ett tips Iram. Ränsa bort alla ohäxiga trådar. När jag läser här och så ser jag trådar som *poff* och NYA REGLER!!!. Jag får känsla av att detta är en sandlåda.
Det känns inte seriöst och jag är här för att lära mig saker. 

Jag har inte varit här inne på ett tag, Det har sina anledningar. Men har inget med forumet i sig att göra. Men om det fortsätts att tävlas om vem som är bäst, eller vem som kan mest. Då är jag också en av dem som sticker. 

Kanske ingen bryr sig, men jag har iaf sagt hur jag tycker//Veyla

Iram
0

Jag bryr mig, Veyla. Det vet du. :-)

Veyla
0

Jag ja vet<3 Men alla kanske inte gör det;)

Lorelai
0

Veyla.. kan inte du peka åt det som du beskriver? Om en tävling om vem som kan mest osv.. Det vore väldigt bra om nåon kunde peka ut det så det gick att undvika i framtiden. Men än så länge bara tystnar alla med kritik, mumlar lite och sedna försvinner. 
*poff* tråden är för övrigt menat att vara skit avltasningsplatsen så att den inte skulle smitta ner forumet. det som skrivs där är tanken att stanna där och vara okommenterat. Men ändå möjligt att göra av med en eventuell överreaktion. 
Så det var ju synd att den inte togs emot så utav dig och kanske är ni fler som tycker likadant?

_RS_
0

Veyla.. jag är ledsen.. men alltså… eh… Vill du ha ENBART trådar av studievärde? Vill du enbart lära dig saker? Eller vill du umgås med likasinnade.

Allvarligt… Vill du enbart söka kunskap… Lämna datorn helt och hållet och gå ut i skogen… leta reda på en mentor och/eller gå till biblioteket. Där finns mycket information att studera. Forum är till för att diskuteras i… med folk som tycker om samma saker. Gillar du inte poff, ge f-n i att gå dit… gillar du inte att läsa att folk har roligt eller mår bra.. låt bli att läsa/kommentera.

Det är inte svårt… Bara låt det bero… Jag menar hur häxigt är det du skriver i denna tråden?

//

Ignisintus
0

Ouch broder _RS_ har du ont i magen av min mat?? det där #11 var lite väl hårt och kallt;) jag kan mycket väl förstå Veyla kolla bara in "menskopp" tråden…. den är en grym uppfinning och fler borde få upp ögonen för den men den hör inte hemma bland "häxtrådarna" samla allt OT på ett ställe därför har jag gjort en ny tråd om och för just det vi får se vad folk tycker om det hela för jag kan mycket väl förstå hennes känslor, men samtidigt har du också rätt vill man bara leta kunskap ect så finns det lämpligare ställen än här;) här ska vi trivas och utvecklas med lite tur som människor och "häxor" enligt mig;)

Stay safe //Matea

Ianna
0

#7 Oj! Ska det då vara förbjudet för mig att vara med på forumet? Jag är ingen häxa men är otroligt intresserad och vill lära mig massor. Jag har också lärt mig mycket sedan jag gick med här. Det känns som att jag har fått nya vänner trots att vi inte träffas personligen. Är här flera gånger varje dag och det ger mig så mycket.

Min fråga om Stuga att låna passar nog inte här då, men eftersom det finns så många härliga människor här så slängde jag fram den ändå. Frågar man inte så får man ju inga svar.

#11 Det var bra skrivet. Men jag håller mig neutral eftersom jag känner mig lite som en "hang around" eller nåt.

Cool

rosmarin90
0

Hej jag har varit medlem här ett bra tag, men skriver inte så mycket. Läser mest och mina tankar om forum är att det har flera syften. Dels för nya som vill lära sig av mer erfarna. Dels för erfarna att utbyta erfarenheter. Där kan det uppstå konflikter om man inte är ödmjuk Dels är det en plats för gemenskap och där passar OT-trådar in i mina ögon.

Kallar mig varken häxa eller shaman men är intresserad av allt möjligt.

CoolRose

Brokenfether
0

Blir endast duktigt irriterad av att läsa om alla "avhoppar" trådar som börjar dyka upp! Det luktar inbördes pakt lång väg. Börjar kännas som rena mobbingen mot nya medlemmar..typ:Vi hade det bra här innan ni nya dök upp! Rätta mig om jag har fel!

Då kan man ju undra….var denna sajt bara en plats för inbördes beundran? Jäkligt lågt i såfall och jag känner  för Iram,hade oxå blivit lessen i hennes sits!

Ha en bra dag…BB/B

_RS_
0

Där slog du spikhuvudet mot hammaren.
Men det är ju så det blir ibland.. varför då inte helt enkelt bara be om en elitavdelning där bara vissa får skriva. Lite som man gör när man anordnar evenemang…

//

Brokenfether
0

#16 Tack! _R_S_ då är det inte bara jag som ser det på detta vis! Javisst blir det såhär ibland,det är inte första gången jag ser det och i detta "kärleksfulla" forum hade jag då rakt väntat mig något helt annat! Som det ser ut här just nu,men den ena inbördes avhopparen efter den andre så är det så lagom "kärleksfullt" och häxigt! Dispyter medlemmar emellan kan man aldrig helt utesluta,alla är olika och tack o lov för det! Allt stannar ju annars av med en ledare och resten ja-sägare.

Nä,tycker nog att är det något redigt virke i avhopparna här eller dom som valt tystnad,så börjar dom skriva igen och lägger sitt tilltuffsade ego åt sidan. En häxa i mina ögon är INTE egoistisk!

BB/B

_RS_
0

Klart att det blir mycket fluff och rosa moln och jätteglada medlemmar och högt i tak om alla är överens om allt… fast i sanning, hur högt i tak är det då egentligen…?

Det talas mycket om att det var välkomnande och trevligt även för nya… visst, de ställde en fråga och fick något svar, som inte alltid stämde… Men det gör ju inget.. bara alla är glada…
Så fort någon säger att informationen är fel, eller om informationen ifrågasätts.. då blir stämningen dålig… När det blir så… då är inte taket högt. Ej heller om man lämnar för att man tröttnar på att ifrågasättas eller lägger sig passiv för att det stör ut i ens framställning.

Ärligt talat.. hur tråkigt det än är.. så är det nog bättre utan…

//

Brokenfether
0

#18 Håller med dej! Vi har alla ups and downes IRL så och här,men inte slutar vi umgås eller tystnar IRL för det! Varför då här? Barnsligt,omoget,snarstucket och egoistiskt tänkande! Vill man utvecklas och utveckla,då måste man prata och vill man inte ifrågasättas sina inlägg,utan att det ska resultera i tramsig tystnad,då bör man överväga vad man har i ett forum att göra överhuvudtaget!

BB/B

Brokenfether
0

Vill tillägga oxå när jag ändå är i farten att,snacket om att stämningen hade förändrats i forumet här,det undrar jag lite oxå att var det för "alla" eller den "enskilde" det kändes förändrat igentligen? Har inte sett någon negativ stämning innan avhoppen,snarare lite rulljangs i trådarna. Fast just nu är det gnället och avhoppartrådarna som verkligen drar ner stämningen här! Dax att sluta gnälla och gör nya inlägg,fortsätt prata som innan. BB/B

_RS_
0

WORD!

Brokenfether
0

#21 TACK! Broder…BB/BSkrattande

Outrageous
0

Jag håller verkligen med dig Broken. Jag tycker nästan det börjar bli lite löjligt. Snart tänker man väl "Jaha, vem har avregistrerat sig idag då?" Stämningen här ÄR tråkig. Detta pga sådant. Nästan så man själv tappa lusten att vara kvar. Inte för att forumet är dåligt egentligen. Jag som hänge på forum med BETYDLIGT hårdare klimat, där folk hoppar på varandra med personangrepp och ger sig in för att göra narr av varandra utan egentlig anledning, tycker att detta forumet är det mest lugna man kan tänka sig, och förstår inte vad alla är så missnöjda över? Välkomna till internet. Fundersam

Brokenfether
0

#23 När jag regga mig här,var det väldigt stillsamma ,kärvänliga,lugna inlägg och visst,det var ju fint,MEN det kändes samtidigt som att sitta i kyrkan….schyyyy…gör inga högljudda inlägg, skratta inte för högt och sitt rakt i stolen. När det senare har kommit in lite livligare medlemmar som har samma intressen,samma ödmjukhet men med en glimt i ögat,då stördes ordningen. Nåt annat kan jag inte komma på.

BB/B

blodtopp
0

#15 - #23 Håller med i alltihop. Särskilt det du säger i #20 Broken.

Men det är dags att vända det här nu! =) Det är inte ett sjunkande skepp, det är ett skepp som kommit på villovägar. Men eftersom det är ett skepp så kan man inte vända på en femöring, bara nästan ;0)

All heder till Iram!!!

Outrageous
0

Jag känner lite att det var bra, sen började några snacka om en dålig stämning vi andra inte kände av, och förstorade upp detta, för att sedan lämna oss ovetandes med en RIKTIGT dålig stämning. Så onödigt. Men ja, som du säger #25, vi får försöka styra upp detta igen. Om folk bara kan sluta avregistrera sig och tjata om det så.

Lorelai
0

Jag läser men jag behåller mina åsikter här framför skärmen. Av en anledning ni kan lista ut..
Stå upp, gå fram, visa exempel!

I lijk jo, heller hur det nu var. :P

Iram
0

Ja, jag har också en liten irriterande känsla av att problemet växte i takt med att det belystes. Att det inte var ett stort problem alls från början. Plötsligt, när problemet påtalades, började folk irritera sig mer och mer, och en ond cirkel var född. Fast jag kan ha fel, tro det eller ej.

[trumman]
0

#20 JA!! Känner exakt samma sak :D

#27 Aj löv jo lajk a träd!! Låt det bli vårt valspråk och motto här :D

Outrageous
0

Det hade varit bättre om de som vantrivdes tog upp problemet direkt med de som de ansåg förstörde istället för att skapa en massa negativa trådar och negativ energi.

Iram
0

Iof, Outrageous, fast jag förstår även varför de inte gjorde det. Ibland är det väldigt svårt att lista ut exakt vari problemet ligger, för det är så luddigt och diffust. Så känner åtminstone jag. :-/

Outrageous
0

#31 Hur menar du? Att de inte riktigt visste vad som var problemet?

lotta2
0

Bra inlägg Broken, jag håller helt med dej. Jag som ny på att skriva i forumet (och fler med mej som jag diskuterat med) har inte kännt sej direkt välkommna i klubben , nästan som att man stör när man tränger sej in i den täta mysiga samvaron som rådde här innan när man vill fråga eller diskutera en tråd. Eftersom det gullas hela tiden och alla nästan är släkt eller vänner sedan innan, känner ju sej många nya väldigt skeptiska till att försöka tränga sej in på foreumet för att fråga etc.

Jag kan bara skriva för hur jag som relativ ny på att skriva  inom forumet (inte läsa inläggen -det har jag gjort längre) upplever det. Möjligheten att skapa slutna grupper finns ju här också om man enbart vill klappa varandra på axeln.

Man kan ju fundera varför ett sådant forum med så många medlemmar syns enbart ett ytterst litet fåtal?

Iram
0

Ja, kanske. Åtminstone till en början. Dessutom verkar det finnas flera problem, inte bara ett. Men jag tror som sagt också att problemen har blåsts upp onödigt mycket.

[trumman]
0

Problem? Vilket problem *ser sig förvirrat omkring* Jag ser inga problem!? :D Bara glada frispråkiga högt-till-tak (tak förresten, i naturen finns inga tak!) häxor och diverse annat hedniskt pack :D

Det man ska lära sig, på forum, är också att man inte MÅSTE skriva ngt, bara för att ngn annan skrivit. Man måste som int kasta bensin på en neggoeld genom att skriva "Ja jag tycker OCKSÅ det är dåligt att bla bla gjorde si och så!!" och sen kommer ytterligare 30 poster av exakt samma karaktär från folk som bara måste få skriva att jo, dom håller också med.

Sånna poster leder ju ingenvart, och ja… det här håller på att bli en sån så… 

ONWARD! :D

Iram
0

Sant, Trumman. Ibland kan man knipa också och bara låta saker passera.

lotta2
0

För att gå framåt och bli starkare kan det vara bra att stanna upp och utvärdera också varför alla inte alltid känner sej välkomna i en gemenskap, men visst är det bra att lämna gammalt  och nött bakom sej och gå vidare också när något är färdigutrett…

Coturnix
0

Mitt enda problem ned den här sajten är att hela min dagbok fortfarande är försvunnen.:p Men nu bygger jag en ny.:)

Man kan kanske våga sig på en liten analys av det som skrivs som eventuella "problem" så blir det motsägelsefullt det också. Det talas om "gamla" kontra "nya" om att inte skriva och om att skriva för mycket…om ärvda beteenden respektive pakter…mm.

Jag skulle vilja puffa lite för att den här platsen förutom att vara en plats att skriva och byta tankar, eller rättare sagt tack vare det, också är en fantastisk kunskapsbank . Sökfunktionen och bokmärkesfunktionen är toppen! :

Hej svejs från kotteskogen! Nu ska jag bada i en liten sjö!

Lorelai
0

#38 Oh bada i en liten sjö.. Det har min pojk gjort idag. :D Den var liten som en liten pool. ;)
Mest för att det var en pool..

Wargmane
0

#18…#20 tycker ni belyser "problemet" riktigt bra !!

det kan jag skriva på …..

Det sista man kände när man kom in ny här så var det välkommnande…Jo absolut från ett fåtal….men konkurrensdimmorna tätnade snabbt…..men jag är ju enna ganska härdad så ….jag backar inte för sånt larv…

Jag tycker faktiskt …att vad jag sa dag 1 när det började jäsa….det kanske är den som kastar första stenen…som Är den negativa energin…..jaja shit same…jag tycker redan det ljusnar!!

Det finns SÅ MÅNGA underbara mänsker här ändå!!

//Kristina

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Waara
0

#0 Iram,våran Sajtvärd,tack för att du står ut :) hoppas att vi alla kan se våran egen del i det..o få upp det med högt i tak o förståelse igen.

#40 Jag kände mej väldigt malplacerad i början o visste inte vilken fot jag skulle stå på,men det har klarnat o det är här på denna avdelning jag passar bäst,sen huruvida man e gammal i gemet eller inte kan kvitta enligt mej,och jag tycker du Wargmane har tillfört en massa :)

Outrageous
0

Jag tyckte också det var svårt att komma in i början. Det är det nog för de flesta. Tråkigt.

Brokenfether
0

Känner oxå att jag passar in bäst här i detta forum och därför vill jag gärna se att dom som är erfarna gärna stannar kvar för att backa upp nya oerfarna medlemmar. Ett levande forum skapar mest utbyte.

Aj löv ju lajk a träd mi oxå…*L

Outrageous
0

Så sant så #43

[trumman]
0

:)