Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1353 ggr
Iram
0

Bappho lämnar forumet...

Min kära vän och Medarbetare har nu valt att lämna HiF. Det är så tråkigt att jag vet inte vad jag ska ta mig till, men jag förstår henne till fullo och respekterar hennes skäl till 100%.

Ville bara att ni skulle veta det.

Mvh Iram, sajtvärd

BranDuir
0

men så tråkigt…hoppas hon kommer tillbaka!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[trumman]
0

:(

Outrageous
0

Men, vad ledsen jag blir över att folk försvinner. Hoppas hon återkommer som sagt.

[trumman]
0

Det ligger i forumets natur att folk kommer och går, och kommer tillbaka och går igen.

Man blir less ibland på att det inte följer den riktning man själv har/hade och så lämnar man forumet (mer eller mindra dramatiskt).

Jag klippte själv med en par forum för inte så länge sen. Ingen fara :) som en gummiboll…

Mvh, T

Iram
0

Tror inte hon återvänder.

[trumman]
0

Nä, så är det också, inte alla återvänder. Forumet ÄR sina användare och formas därefter. Det är ett eget liv som man som admin/medarbetare antingen stretar emot med regler bestämmelser osv (vilket kan vara BRA givetvis om man vill ha ett nischat forum) eller surfar med på och formar forumet vidare tillsammans.

Börjar du tappa sugen Iram? Är forumet på väg åt ett håll du inte vill? Är det några som förstör mer än andra etc?

Ta isf ansvar som admin och styr upp! Det har du all rätt att göra du vet :) Jag vet att det kan kännas svårt att "vara Hitler" men det är den rollen man får ha som admin (talar av en del års erf från Tt) - ibland får man stänga av folk som man tycker stör mer än de tillför - så är det bara, ibland måste man kliva in och stoppa trådar, varna medlemmar, radera, censurera etc etc.

Ge bara inte upp - för du har ett FETT forum här med jättemånga nöjda användare!! :D

respect.gif respect.gifrespect.gif

Mvh, T

Iram
0

Du läser här mycket själv, Trumman… Har du själv sett någon som förstör? Jag har det inte. Inget klart och synligt. Men här är helt enkelt inte högt i tak längre.Det kanske kan verka som det är det på ytan, men så är det tyvärr inte.

Sedan tycker jag iof att du kan läxa upp admin via Pm om du nu tycker att du måste göra det.

[trumman]
0

#7 Nej snälla, du missförstår mig :( Det var inte en uppläxning! Det var vänliga råd och lite pepp :)

Du gör ett kanonjobb med siten, det vet jag ju. Ta inte allt negativt nu bara för att det kan vara en dålig dag, eller andra negativa saker i luften, ok? :)

Jag vill dig INGET illa, har bara gott att säga om dig och ditt forum och det jag ville ge var råd och tips och pepp som sagt. Inget annat. 

Mvh, T

[trumman]
0

Sen har jag förstått att det är ngt som inte syns som hänt, men vad är det? Jag kan inte se det och vet inte vad det beror på, jag kan förstå att det kommer från privata PM som du inte kan, eller ska, offentliggöra, men kanske kan du berätta lite om vad som hänt här - för det har nu sipprat ut i forumet och folk undrar, men får inga klara, raka svar om vad som hänt.

Mvh, T

Iram
0

Har själv inga klara eller raka svar. Tyvärr.

BiGavia
0

Tråkigt att Bappho lämnar oss, jag undrar om hon hann läsa mitt svar på hennes inlägg om kattmynta…tror att hon kan vara intresserad.. kram Iram från en askfis

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[trumman]
0

#10 Hmmm… ok.

Skumt, så detta är ngt som ligger och ulmar utan att ngn egentligen vet vad som hänt? Ok, vi kanske borde köra lite healing på själva forumet (som på ett sätt också har sitt eget liv) kanske vi skulle kollektivt skaffa ett Totem till forumet som värnar över det?

Det har gjorts förr. Man finner totem till företag och affärslokaler i svåra tider och det blir faktiskt bättre! Konstigt (eller inte) nog.

Mvh, T

Iram
0

Jg delegerar omedelbart ut uppdraget till dig, Trumman. Healing låter bra. Lite konstgjord andning och en pacemaker också, tack!

Och om någon undrar så skulle jag nog behöva skaffa mig en eller två nya Medarbetare så småningom. Blir tungt att sköta detta ensam när man nu även har familj, jobb (men ingen barnomsorg), ruckligt hus, stor trädgård, hund, katt, 24 kaniner….

BranDuir
0

jag skall gör vad jag kan för att skydda och stärka forumet….med trumma och annat som står till förfogande!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[trumman]
0

Jag kommer göra ceremoni ikväll runt datorn för att skaffa en totem till forumet… och jag hoppas det blir ngt annat än en Tibetansk Tempelälg som vi har på Tt!! :D

Kanske dokumentera med bilder också.

#13 Vill du ha mig som Medarbetare så ställer jag upp, även om jag sa annat förut.

Mvh, T

Sebastian
0

#15 tibetansk Tämpelälg det är grejjer det. Skrattande Jag är med i hjälper till ikväll, och i fortsättningen med för at stärka en possitiv attityd på HIF. Gillar verkligen det här forumet skulle vara så tråkigt om det inte fanns kvar. Count me in

Mvh Sebastian

Lorelai
0

Iram.. jag ställer gärna upp som medarbetar. Om du anser mig vara lämplig nog för det. Jag är inte lika vältalig som många andra. men jag håller humöret i ordning, är för högt i tak så länge som ämnet ändå är i linje med tråden. Jag är för artiga inlägg och glimten i ögat. Nog för att jag ändå säger till när jag ser någonting även utan att vara Medarbetare
Jag har aldrig varit Medarbetare eller liknande tidigare, men jag vill inte att du skall få för mkt på dig så du inte orkar.

Vad berörande ikväll killar, är det möjligt att jag hakar på. Jag svär mig inte in men jag gör mitt bästa. :D

Hias
0

Ja tyvärr så nådes jag oxå av detta meddelande i förmiddags via sms och de känns otroligt tungt att en så go Häxa som Bappho lämmnar oss och ja just nu så tycker jag de  känns som att alla gammla i Fokus droppar av en efter en. Tanken har även gnagt i mig om jag skall vara kvar eller inte eftersom de har varit så grötit en tid men som sagt va jag backar och håller låg distans så länge/BB Hias

Wargmane
0

Iram rara människa !!!

Här ska skickas healing från alla håll å kanter…Jag tycker faktiskt att det av någon orsak faktiskt har blivit bättre…..

Glad

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

_RS_
0

Jag kommer att tänka på er alla som medlemmar och ta in det jag har kontakt med som individer under mitt kvällsoffer. Jag anser nog att om vi medlemmar inte kan hålla forumet vid liv så är det nog inte rätt kanal för oss att hålla kontakten. Så kan det ju inte vara.

Jag håller med i det vissa säger.. medlemmar kommer och går. Det är inte nödvändigt att samma medlemmar är kvar hela tiden för att ett forum skall vara bra. En utveckling är ALLTID bättre än en stillastående trend. Som iram skrev till mig.. passar det inte en medlem, är det fritt för medlemmen att lämna. Nya kommer nya tankar tar vid. Det är det som är själva livet för ett forum.

Det blir nog bra detta… om än inte i precis samma skepnad som tidigare.
Iram… jag tycker att det låter bra med Medarbetare, men det har jag ju faktiskt också skrivit i ett "uppläxande" pm till dig.. Jag kan inte tänka mig bättre avlastning för dig än trumman och lorelai i detta nu. Jag erbjöd dig min hjälp, men backar nu tillbaka på det eftersom det tack och lov finns andra alternativ som jag anser kunna fyll auppgiften bättre. Styre är INTE det samma som diktatur… samt… det är faktiskt en villfarelse att tro att internet är en demokrati.

Kom igen folkens… Något hände såsom jag hade det på känn… men ta det och gå vidare framåt med erfarenheterna.. så slipper det hända igen.

Gällande Bappho önskar jag: Ljus, välgång och frid…

Gällande trumman: Lycka till jag hoppas du får en förfrågan.

Så, min hustru… : Jag skriver under på att du klart har det som skall till för att kunna hjälpa till att reda upp denna soppan till något mättande gott. Vidare önskar jag dig frid och ljus nu när jag inte är hos dig. Jag älskar dig.

Iram: Till dig vill jag ge ro… lugn… och ett tänkande som är fritt från kval. Du är, som jag tidigare med andra ord sagt, en av de få sajtvärdar jag träffat på som har större hjärta än begär. Jag lovar dig att du kan begära mer utan att det påverkar din poäng negativt ;-)

Till er andra… som berör mig och i viss mån berörs av mig…:
Det är inte farligt med eld och blåst… det är när flammorna inte kontrolleras, utan sprids med vinden som man kan se effekten av kaos.

Lycka till nu alla… Jag finns runt här i krokarna.

[trumman]
0

#16 LOL!! Ja men var det inte DU som är ansvarig för den där älgen förresten!?!? :D

Anco
0

Det är tråkigt att Bappho inte längre vill/kan/orkar(what ever) vara här hos oss. Saknad kommer hon att vara.

Jag har iaf inga som helst planer på att lägga ner HiF!!! Detta är mitt andhål i vardagen, här jag kan slänga käft, diskutera, gråta/tjuta!

Kram på er alla!!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Sebastian
0

#21 hehe jo en kväll efter en hel del trummande på väg hem från kursen vi hade här så slank det nog ur ja:D

Raxic
0

absolut jag älskar HIF (sen att jag kan förstå dem som lämnar det, det är en annan sak!) Kommer sakna dig!

SEViking
0

Det gört jag med, slutar vikke fall skriva. Bye

SEV Cool

Iram
0

Tack för visat intresse. Jag har dock inte för avsikt att välja en Medarbetare som jag ej träffat IRL och fattat tycke för. Det är viktigt för mig att det är en människa som jag gillar och litar på och har sett i ögonen.

/Iram

Lorelai
0

#26 Jasså. Ja det kunde du ju ha uttryck på en gång. Ser verkligen inte det nödvändiga i att annonsera här då om du redan på förhand visste att ingen här skulle duga upp.

Iram
0

Vi har en träff snart, eller hur?

Iram
0

Inte min mening att vilseleda någon, och det är tur att det finns personer som är villiga att hjälpa till här. Det kommer att behövas, särskilt inför den stundande träffen.

:-)

Lorelai
0

*lol* nu drog du mig på näsan.

varulven
0

synd och tråkigt att Bappho valt att avsluta sitt medlemskap.. kommer sakna henne här :(

Iram: Ja, vi kan ha audition på träffen! Och du får vara jurry  ;) hihi

Ignisintus
0

Ledsen att se henne gå…. hoppas att man inte var med och "knuffade" bort henne om det nu var några speciella som var "ansvariga" för Bapphos obehag som steg till detta avslut:(

håller med _RS_  "tvinga" in Trumman och lorelai som värdar;) massiv kunskap och bra människor…. Trumman hänvisade till några trådar här som han tyckte blev för mycket och "bröt" en stund… misstänker att en el, flera av dom han pratar om var dom där han och jag gick ihop oss, vilket dom flesta här kanske såg? men nu har vi varandra på MSN och pratar och diskuterar och jag sökte upp han just för hans kunskap oavsett hur och vad som sades på dom trådarna. och precis så tycker iafl, jag att ett forum ska vara även här, man ska kunna bli "sura" på varandra och säga kanske hårda ord men det är av det som följer efter som visar om och hur man har lärt sig något av det hela.

för mig är detta forum en plats att lära sig och dela med sig av kunskap på och "få stöd" av andra med samma intressen, det är alltid skönt att veta att man inte är ensam om hur man känner och tycker oavsett vad det gäller. så ge oss Trumman el, lo som värd/värdar för HiF hade "nominerat" BD om jag inte visste hur mycket han har att stå i och egentligen så gäller det trumman också kanske bara lorelai då? hon har ju "bara" 2 småbarn att ta hand om(wooohoooo nu kommer "femmarna" gå i taket:P) ja jag skämtar så klart men ärligt vem som helst av trumman/lorelai/BD skulle passa utmärkt och personligen skulle jag gärna se Trumman med sin shamanism som värd för att bibehålla en stark balans här. mångfald är styrka!

*tänder en eld för att lysa upp vägen framåt för Bappho*

Stay safe //Matea IgnisIntus

Marelden
0

Jag har inte varit en aktivt skrivande medlem, men en trogen läsare. Jag kommer verkligen sakna Bapphos intressanta inlägg och åsikter här på forumet.

blodtopp
0

Iram! Kommer Bappho trots allt med på träffen? Eller hoppar hon av den också? Jag hoppas verkligen att hon kommer dit, för jag vill gärna träffa henne =)

Iram
0

Så nu ska vi tvinga in Medarbetare till mig, har jag fattat rätt? Hur mycket får jag själv bestämma ifrågan? :-/

/Iram

blodtopp
0

Kära Iram, jag tror verkligen inte att det var så de menade! Klart som korvspad att det är DU som bestämmer vem du vill ha som Medarbetare.

Jag förstår om du kanske blir irriterad, men det behöver du inte bli. Det var bara åsikter som framställdes och inget annat. 

*KRAM*

Ignisintus
0

ähh ska det vara stora PMS-dagen så ska det… tack för ditt pm iram och lycka till med detta forum som jag skrev förut du har starka och bra personer här för att uppgiften men när den ansvarige själv inte ens kan förstå innebörden av användandet av "…" och läser det i klar txt istället ja det är mitt "tvinga" jag syftar på eftersom du iram valde att läsa det så… men hoppas du hittar din värd på träffen, du vet vad jag tycker och tänker om ditt pm angående det….

HiF var ett trevligt forum när jag av en händelse hittade det för några veckor sen men tydligen efter mitt medlemskap så har alla småflickor fått en massiv hjärnblödning el, iafl, något liknande? om det beror på min inställning till "häxa/häxor/häxkonst" el, vafan ni nu vill kalla det så tough shit om ni avhoppande och förnärmade "häxor" tar så illa upp av något jag skrivit så säg det då ta upp saker ni fann stötande till debatt med mig. för helt klart så på bara vad det nu är ca 3 veckor? har jag lyckats att förnärma och störa ordningen här så pass att flera "stammisar" har sagt adjö el, tagit "paus" rätta mig gärna om jag tar fel….men i tidens anda så tar jag och tackar för mig eftersom helt klart klarar ni "häxor" inte av att diskutera/debattera när obekväma saker tas upp och jag vill som många andra här inte läsa om "menskoppar" och fluff fluff och lullull så tack för mig och hoppas ni får tillbaks era "riktiga häxor" *läs Wiccans tydligen?* och så att detta forum åter igen kan bli en "öppen och trevlig plats" läs gärna inlägget " Till alla medlemmar!" som Iram skrev så vi alla förstår och lever upp till vad som är välkommet och inte här… helt klart faller jag och mina inlägg/åsikter/frågor inte under nämnda "regler" enligt den mängd av medlemmar som tagit illa vid sig av saker jag har skrivit här vilket vi klart kan se i alla avhopp och "pauser" så förlåt mig för att jag störde friden hos er alla. Ja jag vet att det finns mer bakom avhoppen och så men helt tydligt så blev jag en katalysator som sparkade igång det hela och det var aldrig min mening, trodde jag hade hittat ett öppet forum där jag kunde ställa frågor och ifråga sätta saker utan att folk skulle bli störda utan snarare skulle välkomna det och bjuda till lärorika debatter och ny kunskap…

Ähh orka …..som sagt önskar er alla lycka och blessings W/E själv tänker jag söka min kunskap lite längre bakåt än +/- 60år, jag vill komma tillbaks till dom gamla traditionerna och ta lärdom av dom, inte fluff fluffa om "gudinnan och moder jord" i min värld finns det fler än 1 gudinna men endast en moder jord och hon är INTE densamma som min gudinna el, hennes systrar och bröder…

*poff poff POFF gone* Ignis Intus vobis Omnis

Outrageous
0

Suck. Ledsen

[trumman]
0

Sånt där skulle jag raderat om jag var mod :( så onödigt frispel av (såklart) han där.

Ingen skulle sakna ett sånt inlägg om det försvann, tro mig.

Mvh, T

Outrageous
0

#39 Radera tycker jag inte är rätt. Var och en ha rätt att säga sitt. Även om man kan tycka att det är onödigt ibland.

Matea666
0

Thomas förklara dig… varför är det ett frispel när jag säger rakt ut vad som är fel i mina ögon men det är synd och tråkig snyft snyft när BapphoYalvljus ect lämnar utan att säga varför bara fegar ur el, Hias som "tar en paus"?? kan det vara just inlägg som ditt svar här som startar saker?  och när du är igång ge en förklaring till ---> (såklart)

ja jag gjorde en ny användare endast för att försvara mig (vilket jag trodde inte skulle behövas i ett forum som detta men…..) när folk kastar ur sig saker, för jag fegar inte ut bakvägen! jag säger det jag tycker och tänker..inte bara påstår att göra det som du gör thomas och när någon oavsett vem attackerar mig kommer jag alltid att försvara mig… du gör nog rätt Iram att vänta och se med värd för tydligen hade jag totalt fel… Thomas är helt klart inte lämplig som värd vilket vi nu kan se av svaret här man bör vara så pass öppen att man inte vill börja censurera inlägg bara för att dom är för starka….och man dör definitivt inte slänga ur sig saker som är rena personpåhopp vilket hans inlägg helt klart "(såklart)"är annars hade jag inte behövt komma tillbaks för att försvara mig el,??

Ignis Intus vobis omnis //Matea/Mattias Folin

Waara
0

tassar in under min egenvalda semester för att läsa mina pm. bla…kunde inte låta bli att kika på bla.denna tråden..men hjälp vad är det som händer? Alla behövs ju,det är ju så vi lär oss..försvinn inte män! Ni lär ju oss hur mycket som helst,min egen insikt under ledigheten är att ibland blir det helt enkelt för mycket tid vid datorn..lärt mej att det jag läser är endast min egen uppfattning hur jag tolkar det,men jösses jag kan ju välja att inte gå till trådar där jag inget har att säga..enkelt! det finns alltid olika uppfattningar,det finns även dom som oxå kan mer om saken ibland,härligt ju då kan vi få ta del o lära oss.För mej funkar det mycket bättre iaf. att bara besöka trådar jag behärskar då jag är väldigt ny på banan o har hur mycket som helst att lära mej.Och männen har gett hur mycket som helst,ja kvinnorna med givetvis.. Vill jag prata mer personligt går jag in o pm:ar numera,perfekt o några har jag addat på msn,supermysiga folks..kom igen nu! Trevlig helg! Väl mött//W         p.s Bappho kram,saknar.                                                                     

Matea666
0

PS; att jag namger Bappho och alvljus ect är inte personpåhopp  det är ifrågasättande av en handling att skriva nedsättanda och och kommentera inte ifrågasäga utan endast konstatera det är påhopp skillnad där bara så ni alla vet…. säger inte att det är fel av dom el, rätt bara undrar varför liksom andra också har klart och tydligt skrivit ville bara klargöra det innan någon får en hjärnblödning till och hugger tillbaks på mitt val att namnge andra…  förstå skillnaderna är allt jag ber om…

Ignis Intus vobis omnis //Matea/Mattias Folin

Iram
0

Låser denna tråd nu!

Inlägget är låst för nya kommentarer