Dagens Glädjeämnen 5/6
God Förmiddag alla vänner…
Jaa största glädjeämnet idag för min del är att det blir ett par månaders fritt från att stiga opp och skjutsa sonen till skolan….hurra….
May your day be Blessed
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

God morgon. Skönt att slippa gå upp på mornarna. Mina glädjeämnen är samma som igår:)

Min glädje är faktiskt att jag kommit på varför jag har eksem över hela kroppen… Trodde det var solen, men det var det inte vilket är skönt att veta.
(Orsken till dem kunde jag iofs gärna vara utan, och det tänker jag fixa också ;o)

GOD morgon… Jag gläds över norrlands ljusa tillvaro åsedd av vår Sol.
//

God morgon vänner! Vilken sommar vi fått! Men knastertorrt är det. Vi behöver regn men det är ju inget kul.
I dag ska jag fira ett barnbarns student, det blir kul. Men först ska jag till smärtkliniken för en sammanfattning, intressant :o/
I morgon ska jag sitta på en uteservering med en väninna som jag inte har träffat på länge, äta gott och dricka öl!

Ljuvligt väder!!
Idag kommer målare hem till mig för att måla om mina köksluckor (jag hyr lägenhet så det hör till årets renoveringar) - vackert gröna ska de bli! :) Jag hoppas de tar taket i badrummet också, tycker mig minnas att jag bad om det - det ser för taskigt ut! Ska bli kul att komma hem och se hur det blev.
Mitt stora stora glädjeämne just nu är annars att jag snabbt blivit MYCKET bättre i ryggen (har haft en disk som buktat ut, på väg att bli ett bråck). Jag jobbar som vanligt igen vilket är en glädje med viss bittersmak - jag trivs inte på mitt jobb men å andra sidan får jag en hel lön denna månad. Dessutom är det snart semester och efter semestern är det blott tre veckor kvar tills mina studier sätter igång. :) WOHOO!!
Jag är förtjust, vildlycklig och svindlande lätt om hjärtat :)

Jag har hittat ett ålderdomligt ord som leder till en massa spännande saker…sånt är glädjande för mig.:) Och farfarsmors ros blommar och doftar bedövande! :)
Fortsatt givande dag alla!

Min glädje är att min natt var en händelselös natt. :) Jag sov helt enkelt.
Den andra är att allt som jag inte gjorde igår blir gjort idag. Det är alltid skoj. :D
Var väl mött denna dagen som nog vandrar i solens tecken.
Jag behövde inte gå upp kl 5 idag… Och kaffet smakade som det skulle… Och cykel-försäljaren var trevlig… Fast det var ju igår det… Ja, ja… Jag är glad att jag slipper jobba idag! :)
min glädje är att äntligen komma ut på nätet. Och att sommarlovet börjar strax för dotra!!
Nåja…. får väl vänta med att koppla av tills hon kommer hem inatt efter avslutningsfesten! Iiihhhh… man vet ju själv hur det var i den åldern:D
Annars är allt skönt… solen skiner och det är varmt så in i he…..
Ha en underbar dag alla!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Glädje för dagen här är många..bla. grillfesten ikväll.. Ha en jätte skön eftermiddag / kväll allihopa!
//W
#4 Är du i norrland? Vars då då?

Glädjeämnen idag: Sonen, som kräktes och hade feber igår, verkar frisk idag. :-)
En kaninunge, som jag igår var säker på skulle dö (hittade den igår morse, slängd i ett hörn, full av intorkat blod och sågspån, övergiven av mamman) verkar ska överleva ändå. Mamman har börjat mata den! det blev den enda överlevande i den kullen. :-/
Dagens glädjeämne: DET BLIR TRÄFF!!! :D
Mvh, T

Fick lite post idag som var efterlängtat. Det var ett glädjeämne! :)
#13 Jag hoppas den klarar sig! Synd att det inte var fler. Stackars små liv.

Min Belladonna har överlevt vintern.

Glass är mitt glädje ämne och min fula kjol som är så mysig i värmen..

Vilken dag det har varit.
Broder solen har lyst på oss hela denna underbara dag. Det känns som att jag lever i en tidlös tid där vädret ständigt är detsamma. Fråga mig igen om en månad om jag fortfarande är lika lycklig. ;) Fast jag är nog det då med.. jag är lycklig i alla väderslag.
jag älskar regn av alla typer, snön av alla storlekar.. Jag älskar solen och värmen hur hett det än blir här. Jag älskar mörkret och ljuset.. Jag älskar dem alla just för att dem finns, just för att vi har variationen.
Jag älskar vädret åt alla dem som avskyr det. Därför..
Jag fick lyxen av att koka ändå mer rabarberkräm. Jag har haft intressant besök och ett samtal som var kort men glädjande.
Jag glädjer mig åt att jag har skruvat ihop nästan hela vagnen.
Det är underhållande att min son kallar imorgon för brandbilsdagen och inte för nationaldagen. *lol* Vad är viktigast liksom.. Imorgon är det brandkårensdag här.. en högtid för min son.. Leta kameran jag.
jag glädjer mig åt att träffen blir av oavsett, att forumet får lite hjälp ikväll..
Var väl mött.

Min granne kom just över me en Jordgubbstårta som hon tyckte jag va värd så Mums…

Är så glad över att jag har hittat sandaler jag kan ha på mig utan att få ont när jag går! =)
Och så har jag två liter med färska jordgubbar i köket. De ska jag äta efter jag har ätit min stekta rostbiff med vitlökssmör och gräddsås till *mumma*

God kväll mina vänner!.. är bara inne en väldigt kort sväng.. är så trött så ögonen går i kors.. och kroppen värken så in i hel…e
MEN jag har firat min dotters student idag.. har varit en helt fantastiskt dag!! Är nog en av världens lyckligaste mammor!!
Mmmm en helt underbar dag!!!
Önskar alla en skön nattsömn.. NU ska jag sooooova :))
Kramar!!
_
Brightest of Blessings to all of you!!
_
Gokväll gott folk! Dagen har varit blandad,verkligen..*L Haft en rolig stund med skrattanfall med tonårs sonen och hans galna kompis. Ljuvlig skogspromenad med hunden och plockat blommor som hänger på tork. Ett trevligt,uppfriskande besök av en god vän som resulterade i migrän…*S Sängliggandes efter det med piller. Fått ett spännande mail idag som gjorde mig väldigt glad. Uppdraget jag fått börjar ta form och jag har goda förhoppningar om ett gott resultat. Kvällen innehåller fullständig lugn och ro….ensam med djuren och njuter av tystnaden…snart dax för natta promenad….aahh….skönt..*L
Sov gott…BB/B