Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 699 ggr
marinelady
0

Ledig och lider

USch vad denna värme plågar mig, jag lider verkligen av den och tycker att det kunde inte finnas något värre…Sen är jag ledig och har jätte dåligt med ideer vad jag ska samla ihop nu när jag äntligen har flyttat in i min nya lägenhet ute i Obbola. Granskott är en sak som susar förbi i min hjärna hela tiden, vad mer och hur ska jag ta vara på det? Tipsa mig till aktivtitet SNÄLLA :D.

marinelady
0

Hm ingen som kan ge mig en samlingslista med örter eller tipsa om en bra örtbok eller något annat som kan ge mig något att aktivera hjärnan med?

Lorelai
0

När det är väder som detta tycke rjag nog bättre om att ta ett arbeta och sitta i skuggan hellre än att skörda.
Men skall jag skörda så tja.. då går vi lite planlöst ut och ser vad vi hittar. Så jag ha ringen direkt lista så, eftersom jag inte egentligen har kolla på vad som är skördeklart för nu. Det syns när man står framför det. 

Men tjae.. arbeten jag kan ägna mig åt är virkning, väva nät till exempelvis drömfångare. Ja lite vad som helst.. det finns så mycket man kan göra..
Du kan plocka blommor som du torkar och sedan sammanställer på något vis. Dekorerar med. Du kan ligga i gräset och öva med kort, pendel, runor, häxstenar eller vilka andra medel du har att tillgå. Du kan ligga i gräset och lyssna till naturen. Den berättar grejer den med. Du kan om du vill vara i ditt kök och baka paj av frukter och bär.. kanske något du hittar ute? Finns dock inte många bär eller frukter ute, men tja.. leta går ju. Kirskålen ser stor ut här.. göra kirskålspaj?

Hjärngymnastiken finns nog närmare än vad du tror.
En skön morgon vid mitt fönster gör mig mer tillfredställd än fantasifulla böcker.
Walt Whitman (1819-1892)