Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 825 ggr
Anco
0

Nu stannar jag KVAR i forumet!!

Livet är härligt, livet är skönt!
Tänk att kunna sitta ute i kvällningen med en kopp kaffe
och en kvälls cigg. (usch på mig) :)
Att kunna sitta vid dammen och höra porlandet och samla kraft( där kom häxeriet) :)

Vill bara på mitt lilla sätt få in lite positivitet i all denna röra!!!

OBS!!! Jag har skrivit det här med glimten i ögat, bara så att ingen ska missförstå mig ;)

Kram och ha en underbar kväll alla underbara människor!!!

BB/Anco

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BranDuir
0

KVAR…..med cigg och en iskall pilsner….*S*…och det är inget skämt

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Brokenfether
0

Oxå KVAR! Suger på cigg och pimplar kaffe! Skojar inte heller..*S

LailaBaba
0

Verkar finnas nån gemensam nämnare i allafall - laster, hehe! Själv dricker jag gin och tonic.

BranDuir
0

lasterna måste vi ju ha för att förtfarande vara människor…*S*….

obs…skämt….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Wargmane
0

Ja å jag rökar Salvia !!!Oskyldig

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

[trumman]
0

#5 Knarkare.

Jag är nyss hemkommen från snickarboa med två grandiosa runset i fickan!

Mvh, T

LailaBaba
0

Absolut, dem ska man vårda och vara rädd om. Annars vore vi kanske inget annat än goda kristna.

"It's your hell - you burn in it"    Ja, inte du alltså BD.

obs…allvar…

Wargmane
0

#6 *s*…nej det är inte klassat som narkotika !!!

Nu får du läsa på !!!!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jodrena
0

vilken passande tråd att skriva det jag vill:

Jag är helt klart kvar. Däremot mår jag inte bra och är ganska frånvarande, missar mycket och kommenterar ännu mindre. Så om jag inte syns till så mycket inom den närmsta framtiden beror det inte på strulet som rått här, inte heller på tankar om att lämna forumet.

Jag ber om ursäkt om jag drog ner litet på de positiva vibbarna i den här tråden med detta inlägg. kanske trots allt inte var någon passande tråd inser jag nu. Men någonstans ville jag lämna en förklaring och nu har ni fått den :)

Ta väl hand om er själva och varandra!

Lorelai
0

Jag är tvärkvar. Dessutom tvärledig.. igen _RS_ ingen pojke som vaknar om nätterna'..
Nu.. Tarot kort.

Oj jag ha ringenting jag röker och ingentign jag dricker. Jag har så konstiga känslor runt mig nu.

BiGavia
0

Jag blir kvar röker utomhus…och dricker nästa allt som går att svälja.Cool

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

SEViking
0

Ja både krökar å rökar, å ja blir nog kvar lite granna.

SEV Cool

Outrageous
0

Jag säger som Jodrena, att jag är kanske lite frånvarande just nu, mest för att jag har mycket annat att göra, men inte tänker jag lämna forumet! Man ska inte ta allt som händer på internet så allvarligt. Jag är här för att stanna! Cool

[trumman]
0

#8 Jag kan min narkotika ska du se, men tack för omtanken ;)

Jag vet ju sen en annan tråd att det inte är salvia divinorum du menar (eller hur?) så det där med knarkare var ju mer ett skämt med botten i DEN tråden.

Hur som helst …rock on!

Mvh, T

Ianna
0

Här stannar jag, helt klart!

Så underbara människor! Det är väl skönt att det inte enbart är häxeri som diskuteras här. Vi är faktiskt vanliga människor också, eller hur.

Krax, krax Cool

[trumman]
0

:D

gryning
0

Jag stannar. Eller har kommit tillbaka, hur man nu ser det. (Bytt namn från Alvljus).

Man får helt enkelt låta bli att läsa de trådar som stör en, eller så kan man fundera över varför man blir upprörd eller stör sig på en diskussion. Det kan ju handla om något inom en själv egentligen, så är det för mig i varje fall. Man tar saker personligt även när de inte är ämnade att vara det. Då kan det faktiskt vara utvecklande att ifrågasätta sig själv och varför man blir upprörd.

Människor är som de är, man kan inte ändra på dem. Men man kan kontrollera och förändra sig själv, sina tankemönster och reaktioner. Känner man då att detta forum inte är rätt plats, då har man rätt att lämna forumet utan att bli offentligt kritiserad för det.

Respekt i bemötandet av andra och sig själv är viktigt.

[trumman]
0

#17 Snyggt, man lär så länge man lever ;)

Forum kan vara knepiga att få grepp om, men du verkar vara på god väg. Det är därför jag helst träffar folk på riktigt, ordnar träffar och möten och frågar efter telefon-nr så man får SNACKA istället för att skriva.

:)

"Det kan ju handla om något inom en själv egentligen, så är det för mig i varje fall. Man tar saker personligt även när de inte är ämnade att vara det."

BRA INSIKT! Det där är ngt jag märkt på MÅNGA forum, folk Tar Åt Sig av det som skrivs, tar det personligt och blir helt upphetsade och defensiva. Hoppas många läser de där orden, och känner igen sig själv så bot & bättring kan begynna gro.

"Känner man då att detta forum inte är rätt plats, då har man rätt att lämna forumet utan att bli offentligt kritiserad för det."

Ytterligare en lärdom i forumskolan ;) ett forum är en offentlig plats, befolkad av en massa individer som du rätteligen menar att man inte kan ändra på. Så går man så ut på det offentliga forumet med en post att man lämnar forumet får man vara beredd på att bli både kritiserad, rosad, medhållen, avvinkad och så.

Kanske kan man också fråga sig varför man kände att man måste posta om en sån sak till och börja med också när man ändå är igång ;)

Hur som helst, kul å ha dig tillbaka (även om jag tror du är min fru hela tiden pga nya nicket!!) - du har ju en hel del vettigt att säga!! :D 

Mvh, T

gryning
0

#18 *skrattar gott åt nick-kommentaren*

Mmm forum är märkliga, text kan aldrig fullt ut förmedla nyanser. Jag har lärt mig mycket av dig faktiskt, just för att du skriver inlägg som är raka och får mig att tänka. Först kan man känna "va, men näää…", sen tänker man ett varv till och funderar över vad man själv egentligen tycker. Inte vad man läst i forum, inte vad man hört eller läst i böcker eller tror, utan vad man tycker och vet. Ibland blir man överraskad och upptäcker något nytt om sig själv. Det är styrkan hos detta forum tycker jag, just detta att man blir provocerad och utmanad till att verkligen ta reda på vem man är och vad man tycker.

(Och jo, naturligtvis vittnade min kommentar om kritik och respekt om en försvarsinställning p g a att jag själv faktiskt lämnade forumet men beslöt mig för att ge det en chans till. ;) )

BiGavia
0

#17o #18 Så rätt så, men det inte bara en god "regel" i forum utan gäller IRL också. kramar om er.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Anco
0

Så skönt att se att så många hakade på :D
Visst är vi bara människor, även om vi kanske är lite egna, men det är väl det som är charmen och meningen med livet.

Kram till alla vänner, alla som jag känner.
Och kram till alla er som jag ännu inte haft nöjet att träffa.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

Sen är ju forumdeltagande SÅ skönt för egot också, eller hur folkens ;)

"Oh oh! Har ngn svarat på MIN tråd!?"

"Vad har man sagt och tyckt om MITT inlägg!?" 

"Hah! JAG vet minsann bättre, och det ska jag minsann skriva också!"

Etc ;)