Dagens Glädjeämnen 4 Juni
God morgon vänner!
Fader Sol väckte mig med sin värme idag….och morgonkaffet sedan länge svunnit hän, dagen bär säkert något gott i sitt sköte men ännu kan det blott anas!
Ute bidar trädgården sin tid, tills regnet som utlovats på tisdag kan skapa mera livskraft och grönare gräs…
May Your day be Blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

God morgon gott folk
Ja då BD, dagen bär med sig oanade glädjeämnen, särskilt då det nu bara är en dag emelllan denna dag och dopparedagen. ha ha ha
Önskar alla en bra dag.
SEV 
Solen skiner från en obarmhärtigt blå himmel, växterna skriker efter vatten. Men det r skönt och vackert, njuter morgonens kaffetårar vid dammen i solen med porlandet i mina öron….
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Godmorgon alla pigga o glada!! Speciellt Izabella som springer och jagar flugor allt vad hon orkar, å så söt hon är!!
Hästarna är här på åkern stora och ståtliga!
Kaffet är gott:)
Har fått beröm för min salva!
Länktar efter min make! Tur att han kommer hem i dag!
Kramar
MVH Isnornin
Godmorgon BD och alla andra! Min himmel är härligt blå och jag ska ta och promenera till bryggan vid vår stora damm med fika korg och hund. Där ska jag lägga mig att sola med fötterna i det svala vattnet och bara njuta. Har börjat planera en miniträff för skånehäxor i mitt huvud som jag tänkt att skulle vara i mitt torp.
Härlig dag med positiva tankar önskar jag er alla…BB/B

Idag är första gången som min make förtar sig en resa på nästan egen hand. Han har rest iväg tidigare, till sin mamma för en natt. Till sin son för en vecka. Men nu skall han till okänd mark och jag blir hemma. Det är ett glädjeämne.

Ja idag är det bara glädje över att vara….jag är lycklig!
Lillefian sover ännu …helt slutkörd…bägge storebrorsorna hemma då blir det enna lite sent på kvällningen…men hon är lycklig hon med!
Jag tackar dig Fader Himmel och Moder Jord för mina fina ungar …Ni är ljuset i min värld!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Tack alla för era värmande ord i min tråd… det är min glädje nu…
Jag finner glädje i att du vakar över de mina och mig, Broder BD… Nu packas datorn ner… ha en fin dag alla…
//_RS_

Välmött/dagens glädje för mig blir de som komma skall till eftermiddagen då vi skall mötas Föräldrar,syskon,lärare och elever i en gemensam träff för fika och spel i mina döttrars klass . Vi har en enorm gemenskap i denna klass och utfärdar många ting tillsammans för att visa vår värme och kärlek samt ge dessa 23 barn en trygg framtid som är så otroligt viktigt i dagens stressade samhälle. Vi är flera som hjälps åt me div ting och tar hand om varandras barn om så behövs och de är för mig en glädje ..BB Hias
Det är med pirrande mage jag varje dag öppnar brevlådan för att se om jag fått en liten papperslapp från posten som säger att min didjeribone kommit… men ack nej :) inte än! Så glädjeämnet är pirret i magen som hos mig då jag var barn på julafton.
Men jag hoppas den kommer snart asså!! :D Man vill ju som int vänta på Tomten tills det är påsk.

det ser ut att bli ännu en underbar dag med fader sol som värmer över oss^^
Dock så väcktes jag kl. 07.30, av att det stog en grävskopa utanför mitt fönster och skulle riva ner en igenmossad liten byggnad på gatan nedanför. Jag trodde att kriget hade brutit ut, men som tur var så var de inte de. Men det blev inte mycke mer sömn efter det.
Men men låt oss se det positivt, nu slipper vi den fula gamla byggnaden^^
Blesses and kisses <3

Jag väcktes av ett telefonsamtal från jobbet. Jag slipper gå dit idag! Det gör gott i mig då jag måste sy färdigt alla möjliga saker innan jag åker till Forodrims stora jubileumsfest imorgon. P1 håller mig sällskap, frisk luft kommer in från balkongen och katten är mycket nöjd med att ha matte hemma för en gångs skull.
Bifogar en bild på förebilden till syprojektet. Det blir grå dekorationer istället för rosa, men det blir fint ändå!
http://i3.photobucket.com/albums/y88/Pyrola/Blog/blue_dress.jpg

"Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen!"
Jepps, skatten har kommit in på mitt konto =)
Dagens glädjeämne, jag behöv int kok palt, det är 26 grader i skuggan.
Vandra i Ljus å Skönhet
Dagens Glädjeämne: Jag var ute en sväng i stan med min goa granne, trillade över några fina påsar till diverse saker =) Gick förbi en mysig restaurang som hade en supergod Thailunch buffé och jättetrevlig personal. Lyckades göra allt det utan att förvandlas till en svettpöl.
När jag kom hem väntade ett litet paket med något jag beställt och jag hade fått brev från skolan där jag blivit kallad till Intervju!
(yeay!)
Och sen kommer man in här och får läsa en massa kul och intressanta saker . :)
Det har med andra ord varit en helt underbart Härlig dag!
Puss på er alla & Blessed Be // Juvela
#4 "Har börjat planera en miniträff för skånehäxor i mitt huvud som jag tänkt att skulle vara i mitt torp."
Brokenfether, det där var sannerligen ett glädjeämne =D *håller tummarna för att det blir av*
BB
#16 Ja,jag planerar för fullt..*L och det SKA bli av. Det finns 7 sängplatser i mitt torp och jag tänkte det skulle va lagom med 8 personer,så jag kan sova på madrass på golvet! Utflykt skall det oxå innehålla+ev bad och grillning vid havet på kväll/natt….sen vet jag inte om det spökar i torpet heller…vågar icke sova över där ensam…så det kommer att bli riktigt kul. 
#17 Låter jättemysigt =) såg bilden på torpet i ditt fotoalbum. Iiih kan blir läskigt =P

Ett glädjeämne är att jag faktist har gjort grejer idag. :D Alltså sådana jag skrev på en lista. Inte bara det där som ramlade ner på mig. Discplinärt värre.

Glädjen att se 23barn med familjer ute på en äng spelandes fotboll,brännboll mm sedan fika och ha mysigt i denna sommarkväll va nått så enormt och att dessutom få ha deras lärare och FA lärare med vilken glädje och enorm gemenskap.
Dessa små gullungar på 8år ville bara inte hem de hade säkert stannat hela natten om de fått me sina skratt och spring i bena. Glad för att vi kan erhållas detta i denna klass och under detta år som gått så har de haft 4 stora gemensama träffar me fika o dyligt,vi har även en bok med e n tjusig häxa fram som alla skriver i varje gång vi gjort något som tanken är att vi skall lämmna till deras lärare då de lämmnar henne i åk 3 som ett minne genom de år hon haft dem. Sedan finns de en glädje i sig att de kommer till mig och en mamma till som är åt vårt håll men inte riktigt klivit ur garderoben än och ger oss förtroende att fixa allt för de känner vår värme och godhet. Så nu skall jag tack för mig i denna vackra harmoniska sommar kväll och be för att moder jord skall slippa svedas över alla bränder som genom landet far och att hon kan få lite hjälp me att blötas upp under nattetid. Så sov nu i ro när ni finner eder sovplats och frid i sinne BB Hias

Jag har en fin kväll ikväll… Jag och minsteman är framme nu… En glädje att sitta här bland dessa människor..
Jag har många att tacka för detta…
Så tack:)
//

Jag har varit på IKEA och köpt en hylla, dessutom hittade jag äntligen en mortel som tilltalade mig, vilket jag saknat i ett par år nu. Det var ett riktigt glädjeämne!

God morgon Gott folk. Dagens Glädje ämne: Vaknade av att små barnfötter kom tassande in i vårt sovrum, kaffedoften från köket låg lovande i luften, solen lös in genom fönstret. Det blir nog en bra dag idag!:D Synd man sitter på jobbet
Mvh Sebastian