Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 1751 ggr
BiGavia
0

Åter nymåne

Måne är åter ny den 3 juni, 19.23.

De tre efterföljande dagarna visar vilket väder det ska bli i 3 veckor framöver. BlessedBe.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Coturnix
0

Det var skönt att tänka på!!!

Hoppas att det regnar på nätterna till dessa dagar!!!

Lorelai
0

Hmm… sia vädret. :) Sol  på dagen regn på natten..

Ingridstuva
0

Finns det något särskilt man kan göra vid nymåne? Hur reagerar kroppen, egentligen? (Vid fullmåne är min helt oregerlig och läskig) :)

Jodrena
0

#3 ja nu får du ju ett ypperligt tillfälle att känna efter :) ingen annan kan veta hur din kropp reagerar bättre än du själv.

Juvela
0

Är det inte under nymånen som man bara ska ta det lugnt, inte göra något särskilt rituellt?

blodtopp
0

#1 Jaa! Så vill jag också att det ska göra. Det är alldeles för torrt nu.

#5 Jo, bara softa omkring, men man kan göra 'banishing'ritualer också. Väldigt effektiva kan jag säga att de blir.

Juvela
0

#6 Aaah. Typ bort med extra hull?^^ Nä skämt åsidan. Vad menar du för några?

Ingridstuva
0

# 3: förvisso, men redan gjort det och vet. ;)

blodtopp
0

#7 För egen del gjorde jag en ritual för att inte Försäkringskassan inte längre skulle förstöra mitt liv. Och det har lyckats, men på vilket plan det funkade får man väl låta vara osagt. Det kan ju vara min inställning. Hur som helst så var den i alla fall väldigt effektiv.
  Annars blir det ju vad man gör det till. Jag tycker såna ritualer funkar bäst vid mörkmåne, men andra föredrar att använda sig av avtagande måne för att ta bort och minska ner (eller fullmånen).

Juvela
0

#9 Angående 'banishing' ritualer. Funderade på att göra en inatt. Kan man ha med både 'banishing'attribut och attribut som ger lugn, tålamod, framgång ect… Eller det krockar?

Tänkte just med tanke på att Nymånen är lämpad för avlägsning kanske det blir 'fel' att slänga med saker, ting och ord som står för annat. Tänker jag knasigt?

Tips på lämpade öret, stenar ect? Håller på att kolla upp och förbereda mig nu.

blodtopp
0

I och med att det är nu är både så 'mörkt' det kan bli och att det vänder igen med månen, så kan man ju i alla fall rent teoretiskt göra både en avlägsnande ritual och en ritual för att börja förbättra saker. Men jag tror jag skulle vänta till första månskärvan blir synlig för att göra den tillväxande ritualen, just för att verkligen kunna lägga fokus på en sak i taget.

När jag gjorde min ritual var jag utomhus vid en sjö, så jag hade verkligen alla elementen med mig/runt mig. Det kände jag räckte för mig. Att bränna saker, symboliskt eller 'på riktigt', är också väldigt effektivt vid banishing. Jag eldade helt enkelt upp alla trista och för mig negativa papper jag fått från FK, bara för att verkligen bli av med dem helt och hållet. Det kändes riktigt bra.
 Jag bränner numera alla såna papper (negativa alltså, FK får jag inga papper från längre ;o) just bara för att fysiskt ta bort deras negativa energier.

Juvela
0

Tack för hjälpen blodtopp, tror jag vet ungefär vad/hur jag ska gå till väga nu :)

BB

BiGavia
0

Glöm ej att kolla vädret nu!!!

Jodrena
0

#13 hur?

BranDuir
0

#14….Dra opp persiennen och titta ut?…Räcka ut tungan

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jodrena
0

haha, jo, men eftersom BiGavia säger att man kan se hur vädret blir de närmsta tre veckorna på de här tre dagarna, undrar jag hur man ska tolka det o.s.v. är det alltså vädret nu som man ska titta på, eller himlen eller.. eh ja..?

BiGavia
0

Hur vädret är dessa dagar blir det, Om det är soligt, varmt och torrt kommer det att bestå i 3 veckor, har kollat detta en längre tid och det stämmer.

Jodrena
0

#17 åh, okej. då hoppas jag på en liten regnskur i dagarna!

spindelfot
0

Kring nymånen så löper jag, vid en kraftig färsk månskära så förvandlas jag till en ilsken trollkvinna med ont i magen.. Sedan jag fick barn har jag verkligen blivit som en klocka när det gäller kroppen. Helt i mysig enlighet med månens faser, och jag känner verkligen när jag löper.. jag luktar tillockmed på ett helt annat sätt, det är helknäppt..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus