Resa igen...
Jahopp…
Idag är det resedags igen, i krafternas tecken. Till min syster och hennes karl, en ordensbroder… Men denna gång reser jag och min yngste arvtagare iväg på egna äventyr i bildningens tecken… Jag skall ge honom talets gåva, lära honom tjära och olja skepp.. hålla myggen stången och visa honom på saker. Få honom att bli lite hårdare och mindre "mammig".
Så alla ni, som tänkas kan, som trott att jag ansett mig vara fullkomlig, kan andas ut… Även denne man har en livstid kvar av lärdom att ta in, det vet även jag och nu påbörjar jag en ny kunskap… Jag skall bland annat själv lära mig att skjuta pil och båge (vilket jag aldrig lyckats behärska) och jag har dessutom en hel del andra livspraktiska saker att lära av de vi besöker. Jag har dessutom en hel del att lära ut, så det kommer förhoppningsvis kunna bli ett gott utbyte.
Denna gång kommer vi dock att resa inom landets gränser så jag kommer inte ha några problem med att kunna vara online och informera de som vill veta något om allt…
(Den som känner min sons namn, ber jag ödmjukast att låta bli skriva ut det i forumet)
Familjen jag tillfälligt lämnar kommer vara djupt saknad i mitt hjärta, men jag är ju inte borta så länge, denna gång… det är ju bara en lektion i livet, och mer tid finnes när jag kommer åter.
Vår son kommer att få lite vreda utbrott… då han är ovan vid en ny plats.. men deet lägger sig fort.
Så kära hustru min… Detta är en investering av kunskap, betalad med tid. Som kommer gagna oss alla.
Så kära gossen min… Detta är en tid för dig att ha din mamma för dig själv, så ni kan leka utan lillebror och pappa… Er tid att bara ta det lugnt.
Så kära bror, som jag lämnar med dem… Ja, vad kan jag säga… Lycka till kanske…?
Övriga saker kan vi ta på telefon varje timma :P
//_RS_

Sänder med en påse tålamod som du kan behöva. he he
God färd broder
SEV 

May the road rise up to meet you.
May the wind be always at your back.
May the sun shine warm upon your face;
the rains fall soft upon your fields and until we meet again,
may Gods hold you in the palm of their hand
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

För att inte röra på oss så mycket reser vi fasligt mycket.
Det är en annorlunda känsla att vara på färd men att stanna. Ni har en intressant resa framför er, du och lillkisen. Ta hand om varandra väl och mogna till en enhet.
Vind i ryggen sol i ansiktet på er! :)
Mvh, T
Go tur på er och må vädret vara er nådigt.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Härlig resa önskar jag er och fyll er kappsäck med spännande,mysiga minnen…BB/B

låter roligt! spännande spännande.. den lille sonen ni har är nästan jämngammal med min..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus