Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1844 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 3 Juni

God Morgon alla  vänner!

Dagen bjuder på en ostlig vind och lite svalare än de senaste dagarna…Näktergalen har tydligen sjungit sig hes för idag var han tyst…***sneglar på katten*** (han ser sååå oskyldig ut)…

Jaja..det är naturens gång om så skulle vara fallet… 

Jag skall fylla min dag med arbete, och lär inte vara hemma förränsent ikväll idag heller….så… 

May your day be Blessed

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

_RS_
0

Jag fyller min dag med jordbundet hemmaarbete idag… Så fyller jag tankarna med min resa… Så fyller jag väskor…

Det är väl dagen…

//

Hadina
0

God morron alla!

Vaknade idag till ljuvlig fågelsång och gosiga katter i sängen:)
Intar nu morgonens första kopp kaffe!!

Önskar alla en ljuvlig och givande dag!! Med possitiva tankar!

Brightest of Blessings to all of you!!

SEViking
0

God morgon gott folk

Dagen ser ut att bli så där vacker som bara dagar kan bli, he he. Fader sol strålar, å det ska jag åxå göra.

Ha en underbar dag mina vänner å dom ja inte känner

SEV Kyss

BiGavia
0

Glädjeämne för dagen.

Min stackars plantors rotsystem ska bli befriade. Mina ögon älskar grönt. BB

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[trumman]
0

Ännu en dag på stressigt jobb utan sol eftersom de stänger alla persienner och drar för gardinerna, 150+ som snackar i munnen på varann, stressande kunder som ringer in, tjat och klagande i 8 timmar i streck, missförstånd, sura indier, påfrestande telefonsäljare och arga mamman som har fått "3 kalla pommes på McD" och undrar SKA DET VARA SÅ!!?!?!

Suck, då är det tur att jag ser Liv i allt levande och kan tala med den lilla plantan längst bort där i fönstret, den som Max brukar sköta om, att jag kan kommunicera med den där figuren som hänger vid läskautomaten som tydligen bara jag kan se, att jag på rasten kan gå ut och gräva ner mina barfötter i myllan i skogen där uppe vid den gamla jordkällaren där det luktar så gott, äta stensötan som inte riktigt är färdig än, tugga lite bark, få jordning… dricka vattnet direkt från stenen och sola mig i Sunnas, hon den vackraste av alla himlakroppar, sken!

Mvh, T
stresshjärta

SEViking
0

CoolVilket glädjeämne du kom med trumman

SEV

[trumman]
0

Ja, del två är ju det! :D LIVET är underbart! …och underlivet bart!

Blodeuwedd
0

Dagens glädjeämne… solen skiner och jag väntar på sotaren vilket i sin tur leder till att jag kommer försent till jobbet och alltså jobbar kortare dag. :) och i kväll ska jag få hjälp med fötterna.. underbart!

Trumman… tur du har de där små glädjorna, annars antar jag att det skulle vara svårt att härda ut speciellt en sådan här dag..
Ha en underbar dag alla ni.. Kram

Anco
0

God Morgon allesammans, här skiner Fader Sol (som vanligt), höll jag på att säga. det är lätt att vänja sig med det goda här i livet :)
Vad dagen har i sitt sköte återstår att se, just nu är jag tacksam för att sitta i morgonsolen vid dammen med en kopp nybrygd java.

Ha en bra dag alla Glad

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

isnornin
0

Godmorgon!

Tänkte steka pannkakor i kväll, med maskrossirap till;)

MVH Isnornin

Hias
0

Morgon kära systrar och bröder /här vaknade jag till sol och fågelsång och ett gäng trötta små som stora barn (sista veckan innan sommar lov) Dels mina egna sedan en vän son som går i samma klass som min 11åring som älskar att va hos mig. Han kom här om dagen till sin mor och sa att du mamma Rosie är en godhjärtad människa (Rosie) mitt riktiga namn, jag älskar henne för den hon är alltid glad och givmild men ändå så vet man när hennes gräns är nåd. Och sånt stärken än i vardagen och trygghet för mina barn att deras vänner älskar att vara hemma hos oss så även för mina andra döttrar och söner.

Men nu har jag haft min promenad till skogs och tillgivits styrka för dagen och skall göra lite av det som är jag …..Så nu ska här tas en kopp kaffe sedan ut till mina örter och blommster som växer och knakar på min balkong /BB Hias

Juvela
0

Morrn morrn allesammans.Glad Vaknade redan klockan 5 idag (jösses). Tyckte mig minsann höra en koltrast (?) långt där borta utanför fönstret =D Smög mig upp o öppnade fönstret lite grann. Var så juvligt att höra fågelkvitter mitt inne i stan och inte en massa bilar som far fram.

Ser ut att bli en fin dag idag =) Inte så varmt som det varit de senaste dagarna, men det gör mig ingenting.

Hoppas ni får ha en härlig, lugn och harmonisk dag idag.

BB/ Juvela

Wargmane
0

Morrn !

Ja svävar iväg på nåt sorts rosa moln *ler*

Life is strange ..but wonderful!

Önskar alla en riktigt härlig dag !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Juvela
0

Wargmane, härligt med rosa moln ^^

blodtopp
0

Första dagen som riktigt arbetslös. And I like it! *tyvärr…* Nu kan jag äntligen börja sätta fart med det som har hamnat i skymundan när jag var koncentrerad på arbetsträningen och det känns super!

Hias, vännen! Jag blir glad när jag läser dina ord! 

trumman, jag både inte avundas och avundas dig. Att sitta på ett sånt jobb skulle ta knäcken på mig. Men jag avundas att du verkar ha så lätt att stänga av det och istället bara njuta av livet 'trots allt'. Måste öva på det känner jag ;o)

Kramar till Alla från mig!!!

Waara
0

#13 så härligt!  glädje för mej är att jag bett om ursäkt för mitt svävande,o alla jag känner här är mej varm om hjärtat..nu ut till planteringarna* Go dag på er/W

Juvela
0

Satt här med datorn i knäet och funderade lite. Satt så pass länge att skärmsläckaren gick igång. Jag har fixat en speciel mapp med bilder till skärmsläckaren, Så där dök min underbara älskling upp, bild efter bild och jag kände hur glad jag blev och varm jag blev inombords.:D
Han är verkligen mitt Glädjeämne! Usch vad jag saknar honomGråter

Keylie
0

Hej alla glada! Solen skiner och jag är hemma. Underbart! BB

Lorelai
0

Idag får jag anledning att ringa en av systrarna. :D
Jag fick anledning att drrömma om maskrossirap.. mums..
jag är så nyvaken, lägga barnen så dover jag själv. Drömde att jag bakade bullar och bröd så jag gör väl det då. :P

Jag skall vakna nu,

Var väl mött

Hadina
0

Hias! systrami.. det kom nått med posten till mej idag *L*
Blev så glad!! Kramar..BB

Outrageous
0

Idag kommer både min bror och min syster hit! Min bror ska sova här tills i morgon då han reser utomlands och min syster ska bo här ända till söndag. Det ska bli riktigt mysigt! Glad

#15 Det är väldigt skönt att vara det emellanåt! Så att man hinner med lite andra saker i livet. Själv är jag arbetslös fram till på måndag.

Hias
0

Så va man och hämta de små i skolan sitter där i solen och tuggar solros frön hehehe se så kommer de elever på skolan och ropar va tuggar du på Emi o Neas mamma jag svarar solrosfrön ojjjj säger då en elev är det sånt ni äter Häxor *L* nja de är va jag kan kalla nyttigt godis svarar jag då aha säger denna pojke på 8år men har häxor lördag alla dagar då ??? Haha se ungar men som de gav sig så bjöd jag dem på lite solros frön och såg deras ögon tindra vilken glädje /Hias

Brokenfether
0

Goodafternooon…äntligen kom jag ut på nätet idag…jäkla klabbande…*morrar*

Dagen är lagom solig och varm idag.Det blåser lite svalka och det är såååå skönt där ute..*L Har slöat mest men ska sätta igång med some stoff här snart..Glad

Gottedag till er alla…BB/B

spindelfot
0

#22 special häx-föda, häx-frön ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lorelai
0

#22 *lol* Ja.. denna exotiska gåva av frön och nötter. Vart står vi utan klubborna.

Jodrena
0

Glädjen idag: Att vi har en lyx som vatten i kranen

Detta gäller inte bara en nytta för människorna, utan även plantorna vi vattnar, gräset och allt som vi vattnar i dessa torkans tider. Vi åkte nyss förbi en liten skogsbrand (min barndomsskog!! *snyft*) där stod brandmännen med slangar och där var också vattnet ur kranen en god sak.

Dessutom har vi en vattenspridare här ute på gården, som alla djur kommer och leker i. Det är så torrt överallt att de söker sig till oss människor för att få vatten, vad underbart att kunna GE något så nödvändigt som vatten till alla slags väsen i dessa torra tider. De sällsynta igelkottarna här i trakterna vandrade igår natt hit för att dricka, nu leker och badar flera fågelfamiljer här ute och säkert har många andra djur varit där när jag inte har sett det.

BranDuir
0

hehe…jag har fått lösenordet till jobbets dator …*S*..så nu kan jag logga in härifrån på rasterna…*S*,,,

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ceriadwen
0

Dagens största glädjeämne för mig var helt klart vaniljglassen jag åt, med både fruktsallad, maränger och chokladsås! *s* Här spar vi inte på krutet! Dessutom fick jag njuta det med min älskade, inte så dumt. Nyss drack jag även en stor kopp med téet "Mareld", ett grönt te med hallon och blåbär. Mmmmm… (Det kanske hörs att saker man kan intaga gör mig lite extra glad? ;))

Var på info om kursen jag ska läsa i höst och fick träffa en del bekanta ansiktet från kursen innan för 2 år sedan. Det ska bli kul att tillbringa tid med dem igen! Glad 

Solen skiner över mitt huvud i dag också och skänker gott humör och energi.

Ha en skön kväll allihop!

Brokenfether
0

Vilken dag…*suck* först fick jag slut på smöret till frukostmackan! Senare fick jag huvudvärk! Nu i kväll har jag fått en insikt! Hade nästan föredragit en Insekt! Skrikandes 

Skön kväll/natt på er alla….BB/B

fridelfina
0

Mitt gläjdeämne idag är att jag fick en bit choklad av min man nyss!

Broken - vill du verkligen inte ha insikten, skicka den till mig så skickar jag en insekt till dig, jag behöver lite insikt så jag kan producera ett PM jag suttit med nu i några dagar! Nån speciell insekt som önskas? Skrattande *kollar runt i lgh på jakt efter nåt som flyger eller kryper, var tar alla insekter vägen på natten…*

Brokenfether
0

#30 Näe…det ville jag igentligen inte ha….men du…skicka hit din gubbe istället en stund…vill oxå ha choklad…Skrattande han kan väl krypa? *ASG*

Wargmane
0

De rosa molnen hänger sig kvar över Trollhättan…..även nu i kvällningen…..verkar kommit för att stannna !!

Snacka om glädjeämne………

Alla mina pöjkar è hemma ….numera jobber de utomlands …så det är inte ofta de är hemma samtidigt…..Lille Linn är lycklig,…

Å sen min älskade hjärtevän…….Jösses vilken kärlek du ger……

Ser fram mot morgondagen !

Lyyyyycklig!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens