Säger tre ord!
Som en del av oss märkt så har de dock uppenbara sig en hel del otrevligheter här på forumet av olika de ting inget jag känner att jag vill gå in på närmre än så här men dock finns de som tagit sig illa till mods.'För mig finns tre starka ord:KÄRLEK,VÄRME OCH HARMONI och de är allt som kan styra mig och de efetrsträvar jag dagligen .
BB Hias

Här kommer mer bra ord som kan tilläggas till Hias fina ord:
Respekt, Ödmjukhet och Empati.
Vi behöver verkligen skämmas och veta hut. Jag när samma känsla och jag vet med mig att jag inte alls har varit så tolerant och trevlig sista tiden som jag önskar vara. Just pga jag känt mig i ett konstigt underläge. Jag vet inte vad jag skriver, det får bli som det blir. Snälla be mig inte utveckla utan låt just orden bara få vara som de är.

Jag står väldigt förvånad här. Jag begriper nu att det finns de som har tagit illa vid sig, men jag kan inte se vart det skall ha tagit plats.
Jag är ganska aktiv här och det mesta passerar mina ögon, men vart finns det negativa ni talar om? Ibland ramlar det ner ett olämpligt skämt. men det är allt jag kan komma på.
Dessutom tycker jag att det är ganska taskigt att skriva om negativa saker för att sedan lämna det hängandes. Hur skall jag nu kunna veta om jag kliver i klaveret och behöver ta en tanke på saken? Eller vem och vilka detta nu än kan tänkas gälla.
Jag håller helt med dej Hias systra Mi…
Det känns som om man inte vågar skriva saker längre av rädsla för att hela tiden bli ifrågasatt.. eller på något vis bli påhoppad..
Varför ska vi låta detta forum som var sååå mysigt bli som vilket annat skitforum som helst.. Varför kan inte vi få tycka och visa våra känslor och våran oro utan att bli ifrågasatt och påhoppad? Varför ska vi skratta och göra bort de som undrar saker?? Man frågar väl inte om man redan vet??
Den nedlåtande tonen som dykt upp mer och mer är inte okej tycker jag..
Var tog KÄRLEKEN och VÄRMEN vägen?

Vad är det som händer här???????
#3 Jag förstår vad du menar. Varför jag skriver som jag gör är för att jag behöver reda ut själv, med hjälp av tid, hur och vart jag egentligen står. Jag behöver sätta mer ord och innan jag har dem, så jaa..

Ja som sagt va att de finns dem som halkar ur sina ramar de är dock något som blivit tydligt och jag vet att du systrami Lorelai gör ditt bästa för att trösta de som inte mått bra och du är en underbar systrami / att jag skriver så här är för att de som vet med sig att de kanske medvetet leder sig ut i negativitet oxå bör känna av att de nu kanske är så att många känt av detta.
BB Hias

Jag har varit negativt laddad… Har bara bett er om kraft och styrka..
Var redo att kunna ge tillbaka nu…… ???????

Hadina systrami du har inte medvetet lagt ut negativa inlägg som sårat andra utan du har precis som jag haft en tuff negativ period och de är något helt annat Bless
Personangrepp är inte det jag är ute efter… Personangrepp är inte kärleksfullt!!
Om alla rannsakar sej själva innan de skriver så kanske det löser sej självt…. svårare än så är det inte..
Vi behöver komma tillbaka till det vi hade innan…
Kärlek Omtanke Respekt Ödmjukhet Empati Vänskap och Humor!
#10 Mmm just så.
Väl talat Hias. _Kärlek har väl ingen motsats.
Där det finns kärlek finns ingen rädsla,där det finns rädsla finns ingen kärlek…
I rädsla kan ilska,agg,negativa känslor uppstå..
I kärlek,värme ,ödmjukhet,harmoni-det goda…
Dock bör vi inte döma,när någon handlar utifrån sin rädsla,då det oftast är i oförstånd. Du skrev det bra systrami,och! detta har vi inte på någotvis "kommit" överens om..snarare är det våra likheter o därmed känslor som speglar sej i varann.
_
#10..håller med dej!…mitt inlägg låg hängande en kvart minst,så jag såg inte vad du skrivit förren nu.
#8 Hadina..jag har bara sett kärleksfulla du,oroa dej inte nu! fortsätt i ljus..

Nu skriver jag utan någon redigering. jag har tankar som skall ut annars blir de förlorade.. Det är alltså detsamma som att det är kantstött inlägg.
Vi är på ett forum öppet för var och envar. Emellanåt ramlar det in något troll eller två. Emellanåt ramlar det in någon person eller fler som inte passar helt in i just den här gruppen.
Det finns några enkla regler att följa för att forma et forum till det man vill. Jag skall skriva dem jag följer och sedan disskutera vidare kring dem.
1. Redigera inläggen innan postning. Ingenting hastar mer än att man hinner det.
2. Finns det någonting även det minsat lilla man inte tycker om, ignorera. Ignorera helt. Skriv inte ens att du ignorerar. Bara andas och låt vara. Allting får ett slut. Alltid. Är dem fler som hoppar på det du inte gillar? Fortsätt att ignorera.
3. Vet du med dig att du inte kan skriva ett artigt, konstruktivt inlägg med en personlig toutch, vänta då. Det är ett forum och inte en chatt.
4.Reagerar en person personligt på dina ord. Påminn då med lugnet i behåll att det är sak och inte person som skall hanteras.
5. Alla begår misstag.
6. Inget snällt att skriva, låt då hellre bli.
Detta är några av de regler jag följer när jag skriver och självfallet tycker jag att det är bra regler.
Vi är olika perosner här. En del av oss är hårdhudade i orden och en del tar det väldigt personligt. Något värt för alla att ha i sinnet.
Jag tycker inte att man skall behöver förändra sitt sätt att skriva på, så länge som man följer de sedvanliga reglerna skall det ordnas sig. men nog vet jag nu vad det är ni syftar på och jag arbetar var dag med det.
men arbeta med det.. lämna det inte bakom er för att härja fritt. Kliv upp, kliv fram visa exempel!
Att det är lite snurrigt nu har mycket med det nya elementet här att göra. När jag klev in här var det nästan bara en profil som hade den hårda rösten. Nu är dem fler. Dem skall komma till ro och finna sina platser. Så detta kommer att jämna ut sig. På bekostand på någon medlem ja. så är det i en utveckling. Man växer ur en plats och träder in i en annan. Vart tror ni jag klev in ifrån?
Kliv upp, kliv fram, visa på exempel!
#10 Håller med dej i ditt inlägg BW. Sen vill jag tillägga att OM jag har varit otrevlig,skrattat på fel ställe eller annat så ber jag ödmjukt om ursäkt. har då rakt inte varit min mening. detta då riktat till ALLA! Är en skojfrisk person med glimten i ögat…men jag vet att det kanske inte gillas av alla.
Tycker det är tråkigt om ett flertal ska sluta skriva sina givande och intressanta inlägg pga något som inträffat som inte jag heller har noterat. Visst läste jag en tråd som det var lite ordväxling i,men inget jag tagit illa vid mig av. Deltog inte i den tråden.
Hoppas ni kommer tillbaka snart igen,ni som väljer att vila från trådarna.
Stor kram..BB/B
#10 o !4 Håller med er, jag skriver oftast bara. Kollar inte så noga hur det blev..ska bättra mej…hoppas att allt löser sig. BB
Vandra i Ljus å Skönhet

#14 systrami Väl talat och du har så rätt i de du skriver och vi som har hängt me här ett tag vet oxå vilka vi kan luta oss tillbaka på och som sagt va att man backar ett steg för att låta de som behöver plats för att få ur sig någe låt dem göra de och vi som har erfarenhet och lever i nuet me våra erfarenheter vi vet att nyhetens behag är alltid den som är roligast .Fast de va så uppenbart att de började me en massa negativitet efter att Iram gett beröm för att vi hade ett forum utan just dessa problem som dock nu uppenbarat sig…/BB Hias
#14 MYCKET tänkvärda ord.
#17 Likaså från dig.

Nu säger jag dessa tre ord: GO NATT ALLA/vandra i frid och harmoni så skall ni se att de löser sig så fort krafter enas….Bless
_(Tillägg från mej,det som hände mej..jag vill inte "hänga ut" någon,det är inte jag..jag tror det handlade om oförstånd ..inget annat,det är förlåtet iaf.)
#14 Lorelai kloka ord._
#19 Godnatt systrami Hias….må din natt bli fridfull och sval (i denna värme) med ljuva drömmar…Kram BB/B

Hmm..läser i trådarna här….Jo det har talats om negativitet ett bra tag här nu….Vad exakt pratas det om….ett smusslande som detta skapar ingen reda alls …det gör att kanske alla känner sig "misstänkta och anklagade" !
Jag upplevde själv en Stor negativitet och bortstötande när jag kom in här …..där man kände sig ignorerad, och bortförklarad så fort man skrev något alls …..visst jag tål det och kanske svarar tillbaka då istället…tror det är bättre att tala ur skägget istället för att sprida rykten .. men alla kanske inte klarar det….dessutom på baksidan…..Tråkigt !!
Jag förstår oxå när jag läser trådar som är äldre att de som inte svarat tillbaka …dom är heller inte längre kvar…
Det handlar ju om att flertalet ska trivas och inte ett fåtal….
Det är lätt att kasta sten och prata om negativa energier,,,glöm bara inte talesättet …Den som kastar första stenen….
Det är väl så att HIF växer och det blir flera sorters människor som kommer in….Jag tycker det är gott…..med mångfald.
Må alla göra sitt bästa ….för att låta alla känna sig lika lika värda….
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Nu ska även jag inta sängen. Det är mycket jag kommer ta med mig nu och tänka på. Jag kom att tänka på ett spanskt ordspråk som jag läst någonstans: man är inte riktiga vänner förrän man har haft sitt första gräl. Omvandlat hit kanske det går att uttrycka att vi inte kan komma varandra närmre förrän vi haft en riktig dispyt. Eller nåt. :) Godnatt alla, ta hand om er och sov så gott.

TACK!
Nu kan jag äntligen säga ett par saker som tryckt mig en stund. För jag ville inte dra upp det i en såpass explosiv miljö som detta nu är.
Men detta smygande och smusslande och fulspel i det dolda, för de som är "invigda" i problemet gör mig mycket, mycket trött…
Ni talar om ifrågasättande och konkurrens, tävlan och så vidare… Jag har delat mycket av mig själv med er.. både av mitt smide och min poesi… samt det som inte händer så ofta.. mina känslor.
Tro mig att jag känner mig upprörd, stött, lurad och ångestfylld över att ha "visat upp mig" och delat mig själv som jag är, med er när ni talar om att det skapats en tävlan… där känner jag mig mycket skyldig till det som antyds… och är tveksam till att jag någonsin kommer att skriva annat än sakliga inlägg här mer…
Jag är uppriktigt sagt ledsen…
/i ljus, i sanning/

Jag vet inte riktigt var jag står just nu. Jag håller helt klart med om att stämningen inte alls är som den var när jag blev medlem. Och det har jag inombords reagerat starkt på.
Samtidigt känner jag mig förvirrad, litet åt samma håll som Lorelai, för det verkar som att jag till skillnad från er inte riktigt kan placera var det felar. Varför inte bara öppet säga var det är snett så vi som är förblindade kan tänka på hur vi uppför oss?
Jag har en känsla av att detta har litet med några av våra manliga deltagare att göra? För det är där jag ser det negativa mönstret. Därmed menar jag inte att det alltid är där felet ligger, hos männen, men det kretsar ofta kring dem. Men i de flesta fall är det aldrig bara en som för saken mot det negativa hållet. En skämtsam kommentar som tas på för stort allvar. Kommentarerna göder varandra och det finns inte någon syndabock jag kan peka ut, inte heller någon specifik händelse.
Det som händer med det här forumet är kanske vad som händer i alla relationer? Nyförälskelsen är över och missförstånd tar vid.
Eller är det så att ni inte vill diskutera? Många frågor som känns ifrågasättande kan komma i all välmening från den som frågar, men missuppfattas av mottagaren. Kanske är det bara så att den som frågar faktiskt vill få en djupare förståelse i hur ni/vi tänker?
Jag kan som sagt inte peka ut några syndabockar, ska jag peka så pekar jag med en stor rörelse med utsträckt hand, på oss allihop. Som jag sa förut, kommentarer göder kommentarer.

Jag måste nog sälla mig till Lorelais ord faktiskt, hennes inlägg #3. Jag har nämligen inte heller kännt av denna negativitet som det nu skrivs om. Och är det nu så att jag inte känner av den för att jag är en av de som har dragit ner stämningen, så får ni gärna upplysa mig om det.
Jag brukar normalt sett märka 'sånt här' väldigt tydligt på andra forum, så det är därför jag blir så förvånad över att andra nu pratar om att det är negativt här. Visst, det har väl dykt upp vissa kommentarer som kanske inte passat in, men överlag är det fortfarande bra här inne.
Jag har varit medlem på så pass många forum att jag även vet att det går i vågor. Ett av de forum jag numera inte är medlem i hade vid varje årsskifte ett jättebråk mellan medlemmarna. Inte ens samma medlemmar eftersom det var ett år mellan omgångarna. Det slutade alltid med att några blev uteslutna, några avslutade medlemsskapet och resten stannade kvar för att de ändå hade hopp om att det skulle vända. Vilket det ju också gjorde. (Jag avslutade medlemskapet av andra orsaker.)
Jag tror inte att detta forum är helt befriat från dessa vågor, hur kärleksfulla vi än må vilja vara och framförallt ÄR. Det kommer att vända om ett tag igen, just nu är det bara en vågdal. Alla kan inte vara på topp hela tiden.
Alla har sin egen sjögång (för att fortsätta på vattentemat, som ju också är känslorna) och då kommer alla någongång ha sina dalar samtidigt, likväl som vi någongång kommer vara på topp allihop samtidigt!
Sen håller jag med i Lorelais #14 också, allra särskilt de 6 punkterna. Nån gång emellanåt kanske jag inte lyckas pricka in alla dessa punkter, och skulle det vara så så ber jag om ursäkt.
Och om jag nångång skulle skriva nåt som sårar någon, så skicka ett pm till mig så jag får reda på det. Det är det bästa sättet att meddela, det blir förhoppningsvis utrett på en gång och man slipper dra in andra personers åsikter som kan göra saken etter värre.
Jag haver hopp om att detta kommer att lösa sig till det bästa snart. Ge inte upp ni heller!!!
#22 #23 #24 #25 Ni talar så klokt och ni kan verkligen sätta ord på pappret sas. Det jag oxå velat säga har ni sagt i dessa inlägg.
#24 Nej,nej…snälla fortsätt att dela med dig och ta inte åt dej av något som kanske inte är riktat till dej ens. Du har så mycket att ge till alla så hoppas du inte slutar.
Gonatt och sov gott till er som ska sova nu…Kramar om..BB/B

# 26 Där sa du det !!
Skicka ett PM är bra för att reda ut just sådant !!
Det behöver inte stötas öppet om man kommer på kant med någon…..Hittils är det en enda person som har visat mig den respekten …*ler* å sånt glömmas inte !!
Och är det någon som blivit stött av något jag har sagt …så ber jag om ursäkt jag oxå….Men i fortsättningen är det gott att säga ifrån i ett PM…..Med respekt Kristina
En bautakram till alla som vill ha !!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Jag är ledsen att ni tar det som ett påhopp av någon speciell person.. det har inte skrivits att det är en speciell person. Det har skrivits att det är stämningen i det stora hela.. att vi på något vis har tappat lyhördheten för varandra.. att vi inte sätter stopp när vi ser/läser otydligheter. Vi är så inne i vad vi själva skriver att vi inte ser vad det egentligen står och då skapas missförstånd. Syndabockar är inte intressant..
Lorelai det du skriver är ju självklarheter. :)
Wargmane du beskriver precis det jag såg.. Att du blev ganska kallt bemött när du kom hit. Jag är inte mindre skylldig än någon annan.. jag såg och kände men gjorde inget…. jag blundade och låssades att det inte berörde mej..
Jag har inte gjort något i kulissen.. Jag har inte diskuterat med någon om hur jag kännt det.. Jag skriver här och nu i forumet.. Vi är tydligen många som kännt av den annorlunda stämningen och bristen på respekt för varandra.. UTAN att ta kontakt med varandra..
_RS_ Sluta för guds skull INTE att skriva och dela med dej… du är en resurs här.
Sök inte EN syndabock… Där har Jodrena rätt, då pekar vi hellre rätt ut i luften på oss allihop..
Frågan är.. Vad gör vi för att få tillbaka stämningen?

#24 Det är med sorg jag ser dina ord.
Du _RS_ är inte angripen utav misstron. Du har tydligt oh rakt klivit fram och berättat om dig själv och att du öppnar upp dig för dem. Det har tagits emot väl. Ingenstans har jag sett att dina alster är grund för detta som dryftas. Så långt jag kan se har konkurensen inte med kreativiteten att göra. Kreativitet inspirerar och skall så förbli inspiration. Alla som tar det annorlunda, ignorera.
Det är lite svårt att samla in det dem beskriver i några valda ord. Jag har förstått vad som syftas på och jag skall försöka förklara.
Här har blivit lite mer kritiskt mot misstänkta players. Vi rusar inte längre fram och hjälper alla oavsett, nu inväntas och ses om det är en seriös profil eller inte. Men det kommer av att vi har en liten sväng av infektioner här och detta går över. kärleken finns men av fler anledningar har vi inte samma möjlighet att visa den. Vilket tar en del när det skall skrivas.
Folkens.. detta är en tid av skörd och utomhus. Det positiva finns kvar.. men mer bland bladen.
Bättre kan jag nog inte förklara det som jag har uppfattat är det negativa. Det smusslas inte, men är svårt att klä med ord.

Ignorera har varit en stor regel för mig här. Ignorera de trådar som inte är av intresse för mig. Ignorera kommentarer som jag inte kan besvara på ett bra vis.
Men någonstans har nog även jag tappat den regeln. Kanske för att total ignorans heller inte är bra. Det är då det plötsligt svämmar över. Ignorera inte, men ta det helst via pm om det inte medför någonting viktigt i själva diskussionen i tråden. För det är där man ska "samtala" medan trådarna är mer till för diskussioner i ett visst ämne. Kunde det vara lösningen? Jag upprepar visserligen redan sagda ord, men det har jag många gånger undrat över, varför tas inte vissa saker via PM istället för i en tråd där saken inte riktigt hör hemma? Och nej, jag har själv heller inte gjort någonting åt saken, men ska tänka på det i fortsättningen.

Ja jag fattar ingenting av vad som skrivs om i denna tråden.
Möjligen det om att en grupp av människor alltid genomgår vissa klassiska faser.
Nehe. Godnatt med er allihop.

Det mesta av vad som skrivs här om tävlan, konkurrens, elakheter har jag missat. Jag försöker iof läsa alla trådar i den mån jag hinner, men det jag finner ointressant skummar jag bara igenom och reflekterar knappast över. Jag tänker inte gå in och göra något åt saken såvida det inte förekommer regelrätta personangrepp o dyl, och då hoppas jag på att någon skickar mig ett PM om saken så att den kan redas ut.
Annars får vi nog acceptera att vi är olika personligheter, och att det är lätt att missförstå varandra på vägen. Vi är dessutom MÅNGA här nu!
Mvh Iram

#33 Tyvärr är jag benägen att hålla med dig…
man kan kallt räkna med att något har gått snett när en så enkel sak som titeln på en tråd blir direkt i ens eget huvud inna man ens öppnat tråden… förlåt att jag säger det men när jag läste "Säger tre ord!" så såg jag :
"..SE PÅ MIG!!" innan jag ens klickat på tråden:( självklart bör man tala om för någon när dom gjort något bra el, fint ect men för mig är det lika självklart att inte säga något alls när det kommer "fina och bra saker" gång på gång på gång ifrån samma person el, personer… känns som större delen av alla trådar här på HiF på senare tid bara handlar om att få bekräftelse el, så ska det säljas något…
förlåt för att jag är så dömmande men även om jag är "dum i huvudet" el, "har svåra problem" så vet ni alla att det jag säger är sant:( titta på alla poster där dom flesta av er säger " vi ska älska varandra, sprid kärleken" bla bla här är ett tips börja med att älska er själva och sluta sök och kräv bekräftelse ifrån oss andra. är man stor nog att veta hur en dator och internet fungerar så är man stor nog att veta att man kan inte älska andra innan man lärt sig att älska sig själv!
näpp ni kan behålla den här ryggdunkande internet butiken. jag tycker om att lära mig saker och få svar på frågor jag kanske har, jag tycker INTE om att sitta och tala om för vuxna människor att dom är duktiga bara för att dom säger att dom är duktiga…
Stay safe //Matea ….and yes theres a storm coming….

Tyvärr håller jag med dig litegrann, #35. Vi får nog akta oss så att det här inte bara blir klubben för inbördes beundran. Dock är det förstås inte fel att stötta varandra och sprida kärlek.

#36 du får ursäkta mig jag glömmer bort att saker som jag tycker är självklara tycker även alla andra är självklara så jag säger inget om dom…. men du har rätt självklart ska man stötta när man kan och sprida glädje och man måste även vara beredd på att ta emot glädje och få stöttning när man behöver det.. ensam är INTE stark!
Inbördes beundran skapar en grupp som i sin tur (medvetet/omedvetet) stöter bort lite av andras inlägg. Det i sin tur skapar osämja och dålig stämmning. Lagom är bäst och ensam är inte stark.
Gonatt BB/B
#35 Personligen så skriver jag aldrig svar på såna inlägg.. kolla på mig.. jag gör såhär.. mår såhär.. Men vem bryr sig.. Om någon känner att de behöver lite stöd/uppmuntran eller goda ord… så varför inte…
#22 Jo jag känner likadant, d e lite tufft i början på det här forumet… man fick en del syrliga kommentarer men jag tog ju d mest som en diskussion o inte personligt men andra kanske e mer känsliga…
#14 ja.. kanske borde vi ha d som guidelines? längst upp hela tiden. LÄS INNAN DU SKRIVER INLÄGG en låst tråd.. sånt finns ju på de flesta forum.

Väl skrivet, Brokenfether!
Det här är inget forum för några få utvalda, kunniga och duktiga. Det här är ett öppet forum där man har rätt att vara nybörjare och frågvis utan att behöva riskera att bli hånad eller på ett överssende vis bli klappad på huvudet så fort man undrar över något.

#38 Så sant !!
#40 ja det finns ju egentligen inga nivåer i sånt här …..tycker"nybörjarna " har det mest vettiga att förtälja …de har inte behovet av att sitta högst på pinnen…..
Det är oxå så …Att den som blir behandlad med kyla …..kanske blir kylig tillbaka….Finns varken Värme eller Kärlek i det…
Om Kärlek Värme och Respekt ska bestå i ständiga bekräftelser…Då är det inte äkta ….
Nej tack till tomma ord… Att Lyssna och Vilja Förstå…istället för att ständigt, skapa medhåll i klungan….det är kärlek.
Jag har inte behov av att vara "omtyckt" ….Det har jag så mycket omkring mig ….från människor som känner mig…Att härinne söka det…ånej….däremot är jag alltid glad i att få dela med andra ….jag tycker om att läsa och lyssna…och dela med mig….
Det skrivs om männens dåliga inflytande och att det skulle bli en negativ anda utav det…Då måste jag bara ta till kraftord…SKÄMS !
Det var det jag menade i en annan tråd …att det där handlar om dålig självkänsla att reagera på det….va tusan , vi pratar på olika sätt!! Jag har haft turen att arbeta Mycket tillsammans med män…kanske därav min jargong…..jag tycker det är kul med tuffare tag ibland…och att i det se känsligheten…mjukheten…
Nån uttalade att Trumman skulle vara negativ….herrejesses…är det nån härinne som delar med sig av sig själv…så är det väl han !?
Sen att han gormar lite ibland ..*ler*..är väl bara att ta med ro!
Nä ni gubbs ….detta forum hade vart bra tomt utan er !!
I Kärlek Värme och Respekt
Kristina Wargmåne
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Nehe! nu fattar jag inget! jag har knappt tittat in här på några dagar o nu när jag "återvänder" ????? vad har hänt???? har försökt kolla runt bland trådarna för att se var osämjan är eller vad som pågår! jag har ännu inte sett något som jag tycker är speciellt upprörande.
Hua, måste tillägga att alla är flitiga skribenter o jag har maaasssor att "ögna" igenom!

Alla är vi ju olika o har egna tankar o ideer o det är ju det som är bra i ett forum, att "ge o ta", disskutera lite o se andras vinklingar av samma grund.
Det är bara intressant o man lär sig nya "grejer hela tiden, skoj!
Har det varit något negativt riktat mot dom härliga "Gubbsen"???
Fattar inget jag!!!
Jag tycker det är underbart att här är några "glada" gubbar annars hade det inte funnits någon balans alls!
O humor måste finnas! man behöver skämta till det ibland!
O jag måste ju få säga att "nykommlingarna" är bra, dom hoppar in o rör runt i grytan lite o vips så blir det lite fart på #stoffilerna" #S# #S# ( skämt!) jag är ju forfarande rätt ny här!
#41 Bra skrivet! o även flera av er andra!
Man kan vara ärlig o framföra sina åsikter på ett värdigt sätt på samma gång, utan att behöva såra någon annan, men man måste också kunna ta en motgång med värdighet. (ja jag vet att ibland är det tufft)
Nu ska jag läsa mer trådar för att se om jag kan bli något klokare på vad som pågår!
En god natt till er alla! O önskar er bara allt gott! Kramar!

Jösses vad jag missat mycket här känner jag nu. Instämmer i skaran som undrar vad som pågår. =/
Har endast läst några enstaka trådar nu i dagarna, så svårt att hänga med i allt som händer. Jag hoppas verkligen det reder ut sig. Hif är speciellt, det måste fortsätta så.
#41 Väl talt!!
Jag tycker att det här tagit en underlig väg..
Citerar mej själv.
"Jag är ledsen att ni tar det som ett påhopp av någon speciell person.. det har inte skrivits att det är en speciell person. Det har skrivits att det är stämningen i det stora hela.. att vi på något vis har tappat lyhördheten för varandra.. att vi inte sätter stopp när vi ser/läser otydligheter. Vi är så inne i vad vi själva skriver att vi inte ser vad det egentligen står och då skapas missförstånd. Syndabockar är inte intressant.."
Lorelais "regler" är klockrena.. Om vi alla följer dem så är det ju hur enkelt som helst.
Och om vi inte ens kan skriva att det känns fel utan att det ska tas fram syndabockar och ändras om till något det aldrig var från början….(tävling??? Vem skrev nåt om tävling??) då tycker jag att något gått väldigt snett..!
Jag tänker inte lämna detta forum förrens ni ber mej eller om jag känner att det tjänat sitt syfte. Jag TRIVS här!
Nu har jag förhoppningsvis sagt det sista jag vill i den här tråden.
Peace - Love - Understanding
Ärtor, nån snubbe som heter Love och att man ska stå under saker??? …tänk jag har aldrig fattat de där hippie-idealet!! :D

Ja ni skall tro att inläggen jag inte postade, dem är många. Orden jag inte skriver är tusentals. Nästan vart och ett inlägg är redigerade, nerkortade och utjämnade. Dem som inte är det är de som ligger på någon rad och brukar innehålla dte. Inte det.. utan stavat fel dte. Ett annat väldigt vanligt fel jag har som jag ibland har svårt att ens se vid en granskning är osm. Finns dem då har jag nog inte känt att jag har haft tid att korrigera texten.
Tävlingsgrejen tror jag ursprunger från någonting annat. För inte finns det väl någon här som har visat en kreaktion för att visa sig bäst? Vi visar dem ju för att inspirera andra till att ta itu, om de vill.
Bild på oss tråden var ju inte heller den en tävling.
Nåja.. Det är tydligt att OT grejer inte här hemma här. Håll forumet till vad det är avsatt för. OT grejer kan få leta sig fram till rätt forum. Får nästan lägga till det som en regel. ;)
Var väl mött - alla sjöar stormar på fredagar
Nu , har jag läst och tänkt och läst igen…
Jag kan med säga att jag fått många PM från olika personer här inne som vart ledsna över saker som skrivits här inne . Ibland kan även jag känna att vissa / en del är mer trevliga i skrivandet en andra och att vissa / endel ser ner på vissa invider som sagt .
Och kanske är det så att jag skriver rent ut sagt knas ibland , men jag skulle aldrig trycka ner någon i skorna för att jag tycker en helt annan sak om vad 17-gubbar som helst . Vi alla är olika, vad vore vi om vi alla var lika och sa saker på samma sätt och gjorde på samma sätt…. DET hade vart tråkigt ju , jag är glad för den jag är och till o med är jag glad för att jag stavar som en kråka med…
För det är jag , det är Mist ingen kan ändra på mig och det vill jag inte heller , jag älskar och hjälper nog alla som vill ham in hjälp och när andra är ledsna så blir jag fruktansvärt ledsen för att dem mår så dåligt . Jag säger som Hias , Kärlek , värme och harmoni .
Ett tag , så funderade jag faktiskt på att inte följa med på HIF-träffen pga…negativ energi och att man kände sig illa till mods pga… skrivandet som vissa skriver rakt ut till vissa / mig här inne . Nu är det ett bra tag sen allt skedde , nu brukar jag faktiskt inte svara eller kommentera så mycket i trådar längre , jag svarar på pm , osv , men mer är det inte .
Kan vi inte bara va trevliga och glada ?
**tack för denna tråden kära Hias !!
P.s
Om ni tycker jag skrivit knas så säg till . D.s**

Tjafs å tjatter
Om det är NÅGON SPECIELL som ni hänger upp er på, VARFÖR INTE SKRIVA VEM DET ÄR då behöver inte alla fundera på om det är sig själv det gäller.
Jävla smussel i kulisserna är vad det är. Försök köra med lite rakare puckar. Alla är vi väl vuxna nog att kunna TA en tillsägelse? (Hmm, vuxna, ja dom flesta av oss i vilket fall)
Vattna inte trollen, göd inte elden, ge inte näring åt tjattret. Sant och i sanning. Men öppna dörren å säg va ni vill ha sagt istället för att jamsa loss som värsta fjortisarna.
Å det är precis sånt här smusslande som får MIG att överväga om jag har nåt mer att tillföra här, för nåt att hämta finns det ju inte bland detta tjatter.
SEV 
Om du syftar på mig SEV , så är jag en person som inte säger vidare saker som folk vill att jag ska hålla käft om .
Så är det och det hoppas jag ni / alla / du förstår faktiskt .
Borde inte alla veta vad dem gjort / skrivet här inne ?
jag vill inte göra folk ledsna , jag håller saker för mig själv för jag vill inte klampa folk på fötterna elelr göra andra upprörda .
Jag är oxå en person som är rak på sak , men ibland får man faktiskt bita sig i tungan / tänka efter innan man börjar trycka på tangenterna , jag har med vart på vippen att skriva ner saker för snabbt men fått tänka efter 2-15 gånger innan .
Jag har till o med fått en tillsägelse här inne för att jag skrev lite väl öppet om vissa saker som jag kände tyckte .
Så varför skriva ner mer saker som sårar , i stället för att släppa allt och lära känna varandra . För jag vill ialf lära känna alla här inne , annars hade väl jag inte blivit medlem här .
Man kan väl tänka sig för innan skrivandets handling som sagt .
// Mist

#50 Varför tror du jag syftar på dig?
Jag syftar inte på någon person speciellt, jag syftar på ALLA som inte kan säga VEM dom menar, ALLA dom som smusslar i galleriet.
Så ta INTE åt dig, om inte du är en av dom som INTE vågar säga sin mening TILL DEN DET VEDERBÖR.
SEV
Ok , då ber jag om ursäkt över att jag trodde som jag gjorde :)
Jag smusslar dock inte , men vill inte göra folk arga eller ledsna , kan man inte bara lämna all skit och gå vidare ?
Jag har sagt min mening ( så som jag tyckte jag blev behandlad )
till den jag blev ledsen på .
jag är grön ialf :)
// Mist

#52 Bra, då har du sagt det.
Jag tycker de e dags å få slut på tramset här på HiF å få tillbaka den stämning som en tid rådde här. Å det bästa sättet är att alla helt enkelt få spy ur sig, TILL DEN DET VEDERBÖR.
Så ryck er alla i kragen å säg för fan va ni tycker å känner, UTAN att hänvisa till "hemligjaure", våga stå för era åsikter. Å bäst av allt. MYCKE av era åsikter/dömanden kan vara felaktiga på grund av missförstånd. Så då reds ju det ut åxå.
SEV 
#53 SEV låter bra det :)

#53 Det låter klokt tycker jag. Om jag har gjort något fel så vill jag veta det, hur ska man annars undvika att göra om det? Klart man måste stå sitt kast för hur man handlat. Man kan väl säga till personerna det berör på ett vänligt sätt.

Jag begriper inte… Låste ju den här tråden också…. Hmmm…

# 53 ja absolut!!!
är det nån som hakar sig på något jag säger eller gör …DÅ vill jag veta det!!!
Man kastar inte ur sig en massa anklagelser….och sedan inte kan förklara vad det handlar om !!!
Det går tvärbort!!!
då kommer inte detta att lösa sig……
Att stänga trådar …och lägga mörker över saker …är inte min grejj alls …sorry!!!
Nu ut i solen …Må alle ha en go dag !!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens