hårda ord och tjafs....
…har det varit en del av på HiF den senaste tiden….så jäkla tråkigt….någon nämnde tävling innan i en annan tråd…"jag är häxigast"…"jag vet bäst"…..MEN HALLÅ!!! är vi inte här för att utbyta erfarenheter och knyta kontakter i ett stort nätverk?
Var och en är unik, och besitter unika kunskaper…några är begåvade med en utomordentlig förmåga att uttrycka sig andra inte….andra skriver sällan och kärnfullt..några är rakt på sak och andra svävande….det är ju så vi är, det är våran styrka….likhet i olikheten och olikhet i likheten….
Vissa trådar har blivit lika dem som gjorde att jag lämnade en annan iFokus-sajt….
Vi är alla i grunden begåvade med två fötter och ett huvud…ner med fötterna i myllan och håll huvudet i skyn…acceptera varandra som de unika personer alla är! Det är viktigare att vara jordad än att sväva i det blå…..
Vi har också fått två öron men bara en mun….kanske dags att lyssna mer på varann och orda mindre…
För några månader sedan drog jag igång tråden Altarbilder för att återföra fokus på det vi alla är här för….nu har jag bara ett att säga
Kontentan av denna min proverbiala paroxysm är att ….på ren svenska ….för fan…HÄXOR I FOKUS! Häxkonst i fokus…ingen är bättre än nån annan…och inte sämre heller…..
Blessed Be Ye all!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Bra talat:) Att vara människa är ingen tävlan. Vad en väljer att vara, alltså ett ord på hur en känner sig, är ju individuellt och bör bemötas med kärlek, inte kritik.
Jag vet att jag råkade gå hårt fram - jag är ledsen! Jag hade pms och var inte medveten om det ;/ Kände mig andlig, ville finna mer kunskap om häxor, eftersom jag delvis känner mig häxig ;) jäkla pms.. hehe.. men nu har det gått åt många koppar nypon och örtte (med citronmeliss!) så jag håller mig lugn. typ. :P
Dessutom tror jag att i mindre grupper, som tyvärr får utstå en del hån och skratt, alltså grupper utanför normen, medför också en de press och osäkerhet inom gruppen. Vi får stötta varandra istället för att bråka:)
Det är ju spännande med olika sorters människor och olika sorters erfarenheter. Ingen människa är lik en annan. :) Det är unikt, och därför bör vi ju acceptera folk med öppna armar och kärlek. (Nu såg jag Jesus framför mig ;D hehe. är inte kristen.)
*skickar tusen kramar och blommor*
Ingrid

Har inte varit aktiv så vet inte vad det grundar sig i från början, men väl talat broder! Själv kom jag från början hit just för att få ta del av alla andras kunskap.
Är tacksam för den möjligheten.

De du skriver broder Branduir är just va jag känt av och inte de som vi är här för vilket jag har gjort mest hela tiden delat med mig av min kunskap och kärlek.Jag har tillomed erbjudit min kunskap i egenskap av WG och då känns inte de så givande att de kkommer in några och stör med att leka Maktmästare eller se va jag har osv osv Alla har vi samma inombords men skalet ter sig i olika former. Själv så har jag aldrig känt mig angrippen av någon men vet att de finns dem kring mig som inte mått vidare pgr av dessa påhopp.Jag kan blåsa allt eländes elände över mina axlar och vandra vidare men inte alla kan detta och hålla på me typ kärringtjas kring ett kaffebord helt utanför min värd.Kan ärligt säga att ja visa här inne på Fokus har jag ett starkare band till än visa andra ,en del finns lite flyktigt och en del kan jag ibland fundera över de äns reggat sig i forumet. Men nog om detta jag kommer hålla en vis distans och bara lägga rader där de känns ok hädanefter/BB Hias

Så, då ere bara att lägga ner å alla börja lyssna på mig då, följ mig gott folk. Börja me å sätta in en hundring på mitt konto.
Ha ha ha, skämt å sido, slå bort det negativa ur tanken å kör på som vanligt, IGGA bara det negativa.
SEV 
Mycket väl valda ord BD.
Om jag mot bättre vetande innefattas bland dom som uttryckt sig illa, så ber jag hemskt mycket om ursäkt för detta.
Hållermed om att det varit en hel del "pajkastning" i vissa trådar. Problemet ibland är ju att man svarar på ett inlägg och försöker skämta till det, men det missförstås av andra.
Vi får försöka som käre SEV säger slå bort allt negativt och blåsa liv i den positiva andan som vi haft här inne!
Återigen…. om jag varit skyldig….. bugar och ber om urskuld!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Skulle inte..men kommer ändå,hade svårt att välja tråd,men det blev denna till slut.Jo,jag har kännt av det du skriver om #0,och det var väl delvis det som tog ner mej igår..kände att det var dax för mej att ligga lite lågt o hämta ny energi o kraft. Däremot vad jag vill säga,till er som uppmärksammade mitt val att göra det ett tag vill jag bara säga ett stort förlåt! Jag vävde in mina egna tolkningar utifrån min egen sinnestämning och såg saker som inte fanns,det är jag skyldig en ursäkt för,det var aldrig min mening! Mitt problem är att jag alltid försöker handla kärleksfullt,för den delen menar jag inte att vi inte skall kunna ha debatter o tycka lika om allt nej då,långt ifrån! men kanske med lite mer respekt..som BD säger,alla är olika och uttrycker sej olika.. Istället för att sticka huvudet i sanden så väljer jag att träda fram redan idag och säga att det som hände mej var endast mitt eget fel och ingen annans,tänker inte skylla på någon eller något utan bara säga FÖRLÅT! Jag tar fullt ansvar för min del och den här gången var det mitt fel! ingen annans..och..som någon skrev..ensam är inte stark,näe..det känns. Var väl mött/i kärlek//W

Som jag alltid säger…
Det finns egentligen intet negativt… man skall även se problem som något med en lösning. Något med en lösning är inte negativt…
Ju svårare problem det är, desto större personlig utveckling springer ur det… ergo… Ju större problem, desto mer positivt.
Negativitet finns bara som motpol till förnuft.
//
BD
Du tar orden ur munnen på mej..
vi behöver hitta tillbaka…

?? Jag har inte varit mycket här senaste tiden… vad har hänt?!
MVH Isnornin
#9 Jag har hänt tydligen :(
Kanske dags att dra sig tillbaka.
Mvh, T

Jag fattar inget än då, men det får väl va så…
MVH Isnornin

Fattar inte mycket heller, Isnornin, men antar att det är det som står MELLAN raderna som diskuteras. Tyvärr. Själv har jag mest tid och lust att läsa PÅ raderna just nu, är hellre ute i trädgården och skitar ner mig än på HiF och analyserar.
Gott folk, vi ger oss ut i skogen eller trädgården istället! Solen skiner, fåglarna sjunger och det är underbar försommar. Låt aktivitetsindex sjunka till bottennivå, vi är ju häxor och just nu är en bråd tid för oss med allt som händer i naturen.
Kram Iram

Sen har jag iof en känsla av att det inte ens hände så himla mycket innan det togs upp till ett problem och blåstes upp….

#12 Iram du har just delgivit precis de jag skrev i min dagbok här om dagen finns annat att göra än sitta vi datan /Häxor som vi är och grönskan som väntar runt hörnet hela balkongen full me div kryddor och blommster .. Kram och ut me eder nu tänk på de posetiva som ligger framför eder Hias

Precis Hias, kram på dig!!! :-) Tänk bara så många örter som ska insamlas före midsommar, och sånt som ska sås och planteras osv…

Min åsikt
Vänd andra kinden till innan ni "slår tillbaka"
Alltså jag menar, förmoda att det någon annan skriver är skrivet i välmening. TÄNK efter lite extra innan ni reagerar, tänk att "kanske h*n har rätt i sitt påstående", vem vet, i många fall så kan ju en annan skribent missuppfattat, och ser man det så kan man ju lugnt förklara igen, med andra ord eller på annat sätt. Å kanske det man skrivit helt enkelt ÄR så som den andra uppfattar, bara därför att den andra har annan livsåskådning.
Men över lag, om ni FÖRMODAR att skribenter här skriver i välmening, så har man mer tålamod och ger den andra chans att förklara sig eller ändra sig. Eller så kan det ju vara så att man själv bör ändra sig eller sin åsikt.
Alla är vi barn i början, alla har säkert sina saker att rätta till. Passa på då.
SEV 
BD
Du tycker exakt så jag tyckt länge :)
Tack för denna tråden :)
Ja vi alla kan väl mycket , men långt i från allt… jag gick med här för att dela erfarenheter och lära mig mer . Kanske jag är duktig på något , men lååångt i från skit duktig . Jag kommer att lära mig i hela det här livet och nog i nästa med som sagt ;)
Jag äslkar faktiskt att träffa nytt folk som har samma intresse som mig och jag älskar att lära mig nya saker … Men så kommer andra och tar i från en denna känslan och man blir ledsen .
Svarade precis inne på Hias tråd , som jag tyckte va grymt bra med att den kom upp .
Tack BD !!

Jag citerar lite fräckt mig själv från 'den andra tråden':
"…just nu är det bara en vågdal. Alla kan inte vara på topp hela tiden. Alla har sin egen sjögång och då kommer alla någongång ha sina dalar samtidigt, likväl som vi någongång kommer vara på topp allihop samtidigt!"
Jag har inte märkt av nån negativitet här inne, så jag förstår som sagt var inte vad som hänt.
Och du trumman! Du är så god att du stannar kvar här! *det är en order* 
Du får ialla fall mig att tänka till en gång extra när jag läser vad du skriver, och särskilt när du kommenterar något jag skrivit. Dina kommentarer tvingar en att fundera på varför, och det är väldigt nyttigt!

Hör också till dem som inte hängt med, men hoppas innerligt att jag inte har lyckats "skriva dumheter mellan raderna"? Det är det som är det kluriga med internet och det skrivna ordet, kroppsspråk är väl en 75% av det talade, så det gäller att hålla tungan rätt i mun när man bara kan presenteras skrivna ord.
Blessed be, all of U

Bra SEViking, tänka till innan skå till. Eler nått. Jag är nyvaken. men bra skrivet.

Nu låser jag denna tråd och så tar vi nya tag!