Dagens Glädjeämnen 2 Juni
Goder Morgon alla go'a Vänner!
Åter en dag med strålande sol, Fader Sol är givmild som aldrig förr!
Min blodröda Pion har slagit ut nu på morgonen och doftar himmelskt…vilket samtidigt gav mig en hint om att trädgården behöver en kärleksfull hand på nästa lediga dag….hmmm….onsdag…jajaja…
May Your day be Blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
God Morgon BD och alla vänner. Även här är fader sol nådig. Åhhhh BD skulle vilja se den pionen…. väntar på att mina ska slå ut, knopparna är sprickfärdiga.
Ha en underbar dag önskar jag er alla i solen
BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Godmorgon.. Dagens Glädjeämne; Här sveper vinden ner från ishavet och ger svala kramar, perfekt att jobba med grävning.
Mina pioner har just visat att de har knoppar.
BB
Vandra i Ljus å Skönhet

God morgon alla… och vilken underbar sådan det är…

Det finns fortfarande gott om vatten i brunnen. Ängarna är fulla av blommande trollius.

Godmorgon i värmen!!
MVH Isnornin
Godmorgon underbara dag.. fågelsången väckte mej vid tre men jag vägrade att gå upp.. Önskar er alla en vacker dag fylld med kärlek och värme.
BW Kram 

God Morgon.. Varm och skönt! Fin dag till er!
_
Brightest of Blessings to all of you!!
_
En glädje idag är att höra att syster Hadina är sitt vanliga glada, goda jag igen!!! Kram till dig och till alla andra i denna underbara dag.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Tack Anco! Goa systrami!.. Det är MYCKET tack vare er här på HIF som jag är på G upp igen *L* Ni är i mitt innersta!
Godmorgon! ..Blir glad när jag ser era inlägg:) … Efter jobbet ska jag o dotra till familia Hias,det skall oxå bli en glädje! i kärlek//W

Vaknar till kviterrikvitt och solen som skinner,dagen skall brukas i de egna så att säga hehehe /ibland så är lätt hänt att man dock glömmer sin egna vardag och timmar bara rusar iväg. Men just nu så är solen ,värmen ,skogen och livet här hemma som är den glädje jag bör bruka. Och som ovan nämda älskade systrami Waara me dottra ger oss sin glädje me ett eftermiddags besök i kärlek och värme .Hif i alla ära men just nu så känns det som att de är dags att ta en lågdidtans till Hif inte så många trådar som tilltalar just nu utan de som finns här utanför talar högre och mera. Så dagens glädje är de livet som jag har kring mig och behöver mig ../BB Hias
GodMorgon! En dag fylld med aktiviteter väntar. Torpet ropar på mig…dammsugarn blänger…bilen vill bli vaxad…mitt sinne vill till havet så tja, jag har att fylla dagen med…*L
Riktigt skön dag önskar jag till er alla…BB/B

Ont i halsen så jag knappt klarar av att prata och dirigera hunden. Åter igen en missad dag på jobbet. 14 missade samtal. känsla av hopplöshet.
(Se nu mina vänner. Jag har en ovana att vända det positiva till något negativt, fick mig ett pekfinger från _RS_ senast igår. Men nu är det dags att göra tvärtom)
Jag fick åtminstone min välbehövda sömn och lunchlådan som skulle med till jobbet smakade mycket gott såhär till frunch. :)

Den här häxan går bara runt i nåt sorts lyckorus…..Min älskade själ….är tillbaka…long time no see…..men det existerar inte nu.
Nu är vi i nu….och den där långa tiden försvann *ler'
Att gå in i armarna på någon man aldrig glömt….är hur häftigt som helst!!!
Önskar eder alla en underbar dag !
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Det är farligt att ha mens. det är 35 grader i lägenheten och ändå får jag för mig att baka. och inte heller något litet och lätt, utan TRE olika sorters kakor, ugnen står på 200 grader och svetten rinner. men det ska bli gott!

…mmm…vi har också bakat…mandelkubb…:)Nu beger vi oss till sjön.
#16 hihihi oh kan du inte sända över några kakor? blev allt lite kaksugen

Värmen är påtaglig. Har haft mycket att göra, och mindre tid vid datorn. Hoppas ni alla har det fint!

Jag är glad att jag mår så pass bra nu i värmen. Jag klarar inte av stark värme normalt sett, men på nåt sätt så har det funkat bra de här dagarna. Visst har jag haft huvudvärk pga värmen som inte vätska här hjälpt mot, men eftersom tabletterna i det fallet varit väldigt effektiva så har värken försvunnit väldigt fort.
Men det får gärna komma regn i alla fall, för det är fruktansvärt torrt ute nu.

#18 kom hit så får du ta för dig. här finns massor! :)
jag står inte ut med värmen. alls. jag vill kunna öppna ett fönster!!! Och inte hjälper det att gå ut heller :( huu.
#21 wiiie *hoppar på kvasten och far iväg* Jag tar med mig en kanna kaffe, eller föredrar du te? ^^
Jag kommer till denna tråden,min favorit tråd..där glädje brukar spridas..där vi får dela o giva,finnas för varandra. Har sista veckorna kännt negativ energi,påhopp i trådar.."inte leka fler syndrom"..konkurrans o massa konstiga vibbar..gjorde ett litet för långt inlägg tidigare idag,som jag kortade ner efter sen stund,iaf. så fick jag ett mindre roligt svar där,jag blev verkligen jätteledsen..undrar vad i hela friden jag gjorde där..kanske passar inte detta inlägget in här,men det är enda tråden jag känner mej trygg i.. För mej känns det inte bekvämt att delta så länge det inte råder kärlek,värme o gemenskap..vilket är de viktigaste grundstenarna i mitt livsval..tycker ärligt talat att det totalt tappar fokus ibland.så hej på ett tag! Var rädda om er. BB//W

Ja syster Waara. Dem flesta kommer till en sådan punkt lite nu och då.Jag såg att din var på väg. Jag längtar efter din återkomst. :)
Var väl mött syster Waara, vandra tryggt mellan skugga och ljus

#23 systrami Waara jag förstår dig til fullo och har känt detta en längre tid och därav att jag har backat rätt mycket de är inte riktigt de fokus vi har haft tyvärr som sagt va jag har oxå insett att dags att backa ett tag nu /Kram och tack för idag Bless you

systrar.. kan någon av er berätta för mig, kanske via pm vad det är ni ser som jag inte ser? Allt jag uppfattar är att vi har fått ett bredare inslag här på HiF.
#23 och #25 Tror mig förstå era känslor då även jag delar dem. Det här är så himla tråkigt. Vi ska inte behöva känna såhär. Värme och helande kramar till er.
#23 o #25.. Jag känner precis som ni.. Det är annorlunda stämning här och jag har även jag dragit mej tillbaka.. Det är som om det bara skrivs utan tanke eller känsla.. många missförstår och blir arga eller ledsna.. andra skämtar om saker som är allvarligt menade av den som skriver det. Tråkigt att behöva skriva det, men jag tycker taket har sänkts!
En god natt till er alla..
BW Kram 
Vi är så många som känner samma sak. Systrar och bröder, hörni, vad ska vi göra? Vi ska inte behöva hålla oss borta, vi behöver reda ut det här nu. Låt oss försöka tillsammans. Om det finns ork.
Krmar om

Vad är det som händer???????????

Ja att lämna är det sista man skall göra.
#30 Det undrar jag med. men jag får inget svar så jag fattar den vinken tydligt och högt. Synd bara att ingen är rättfram nog att skriva det.

jag var lite snabb där.. Jag har fått en början av saker framlagda i avsatt tråd för saken.

med tanke på utvecklingen av denna tråd idag, och flera dagar den senaste tiden…så får jag ju direkt överväga om det skall bli den sista….GLÄDJEÄMNEN…..står det i rubriken

Min glädje är min fru, min syster, blivande svåger tillika broder, mina barn… Min resa jag skall företaga…
Även du Broder BD och allt du gör för mig och de mina är en glädje att hålla…
Den här tråden ser jag fram emot varje natt, när timman blir morgon… att nu snart kommer jag att få se, glädjas med andra…
Denne Broder har ock fått en del att överväga…'//'
Denna tråd ser jag oxå fram emot varje dag och är den första jag läser när jag loggar in….ska nu detta glädjeämne försvinna så vad/vem vann på det då? Vi ska ju tillföra glädje och då kan vi väl ta nya tag…*hoppas*
Önskar alla en skön,fridfull natt med en ny insikt om en morgondag i kärlekens tecken med allt vad det innebär..BB/B

Och att lämna forumet för att man inte är överens eller missuppfattar något…njae…tveksamt ….lös problemen i PM istället…Läs, fundera på om det är rätt förstått innan kommentar det är en gyllene regel….annars kan det bli hiskeligt fel….
#33 & #34 :( Vi behöver glädjeämnen, Vi behöver vackra ord & ting att njuta av. Något som får oss att ta tag i saker och ting när det känns hårt och jobbigt. Som förgyller dagen och får en att fokusera på det positiva här i världen. Som inspirerar och får en att drömma och längta…

# 33 Jag har stor anledning att glädjas i dag, för jag fick en del av mitt liv tillbaka. Min livsglädje är återväckt. För denna gång åtminstone, men det är så man tar sig fram. ;)
Tycker definitivt att "Dagens glädjeämnen"-trådarna ska fortsätta ha sin plats. Det är så mycket skit som händer, så man behöver fokusera på det som är bra också och den här tråden hjälper.

Det är nog just det vår BranDuir menar.
Den här tråden är till för att fokusera på det positiva, det är därför den finns. Jag förstår varför tanken dök upp, jag ber om ursäkt - jag vet att jag själv är en av dem som haft litet negativ klang i den här tråden. Men eftersom jag har blivit medveten om det har jag också försökt vända på det. För insikten om trådens mening har jag fått för länge sedan. Dumt av mig att inte fokusera på det. Förbättring lovas från min sida! Tråden vill vi ha kvar!

Ja BD…som jag skrev för ganska längesedan just till dig i denna tråd…..Ja du kommer säkert ihåg vad….Du har ALDRIG nån negativ klang….Du är självaste glädjeämnet här …Så Det Så !!!!
Så sluta inte snälla du !!!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Dagens glädje är attjag finns o lever o andas o är. Det e så härligt. o natten var så ljus. i en klarblå färg o i horisonten anade jag solen.. som.. gick ner.. gick upp… o d luktade så gott… av gräset.. o träden.. o stjärnorna lyser… som de gör om natten.. som de alltid gör.
ahh… att leva… det värker i fötterna och jag känner att jag lever.. åh liv. Jag älskar att leva.. det sprudlar energi i kroppen o d känns som att jag ska börja skratta vilken sekund som helst utan någon anledning över huvud taget… åh livet! Du är så bra och jag går med dig varenda dag.. åh livet!