Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 2103 ggr
Cristine
0

Det talas aldrig om...

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

SEViking
0

Nä det gör ju inte det. ha ha ha

SEV Kyss

Anco
0

Det som är hemligt?? *ler*

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

_RS_
0

Det är sant. Men har du tänkt på?

Cristine
0

Ha Ha ha…vart sjutton tog texten vägen??Det här blev inte alls som jag tänkt, det blev en mysko tråd istället.

_RS_
0

Visst är det underbart att man öppnar något för att läsa något intressant och precis när man skall få…..

Jodrena
0

hahaha

Cristine
0

Det är inte lätt när datorn och jag har blivit ovänner.Det finns en asagud som heter Bil varför hör man aldrig om honom/ henne? Jag måste erkänna att jag är väldigt dålig på asa gudar och skulle vilja veta mer, jag känner bara till de mest omtalade.Glad

[trumman]
0

Jag som trodde att det var så HÄR det skulle stå.

SEViking
0

OM ni tänker efter lite granna så är det nog som både trumman å RS säger, det är ju….

SEV Oskyldig

[trumman]
0

Jag är enig med #13.

[trumman]
0

#7 Låter som om du skulle ha nytta av min Mytologiska Minneslista :)

lightseeker
0

en asagud som hette bil, långt före automobilens tid.

Cristine
0

Jisses dom var fler än jag tänkt mej, tror jag hoppar över till den indiska listan i stället!!! Jag har tänkt köpa en bok  om nordisk mytologi, du som är beläst Trumman kanske kan rekomendera  den som är bäst….Bil var då ett konstigt namn på en mångud!

Tack för listorna, konstigt nog kan jag de andra bättre.Glad

lightseeker
0

bil kanske kommer ifrån ordet bila då, bila som i yxa, eller, vad tror ni?

Lorelai
0

*ASG* Detta var den bästa tråden jag har läst någonsin! Alla precis lika wriccade.

Hadina
0

*S* Va! Va det nån som sa nått??Förvånad

_RS_
0

Det var visst inte det, vad det verkar… inte från början iallafall… sen fortsatte bara alla med samma sak.

Hadina
0

#17.. tror om man försöker tyda lite
så var nog frågan något om asagudar egentligen..

Tosan
0

*asg*

Juvela
0

gasagud?^^

_RS_
0

gahhhh

Jodrena
0

Ja här kan man läsa om man vill bli…

fridelfina
0

Såg att min farmors namn fanns med på Trummans lista. Aslög, inte underligt att jag känner mig dragen till nordiska mytologin. Skrattande

Tyvärr fick jag inte träffa henne då hon dog när min pappa var liten. Undrar om nån släktforskat på min pappas sida? Ska ta och kolla upp det.

Jodrena
0

#14 Jag har inte kännedom om ordet bila som yxa men jag är heller inte helt fullärd i svenska språket ännu, hur som helst, om det finns ett sådant ord för yxa är det ju ganska stor sannolikhet att Bil kommer från det ordet.

BranDuir
0

_

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

_RS_
0

gröt, bland annat, vilket är synd…

fridelfina
0

#24 kopierar text fråb Wikipedia om ordet bila

"Bila är beteckningen på yxor med en lång egglinje där eggen är slipad endast från ena sidan (höger- eller vänsterbila). Bilan ger med sin långa egg en jämnare träbearbetning än de kilformade yxhuvudena hos till exempem huggyxan. Det finns i sin tur en mängd olika typer av bilor som slöjdbila och timmerbila. En makaber variant är skarprättarens bila, som behandlas under en egen rubrik nedan. En annan typ av bila var den skäggyxa som utvecklades i Norden under järnålder och vikingatid."

deerheart
0

Vad är det för skillnad på en myra?

fridelfina
0

vad gör silverfiskarna under badkaret egentligen?

bjarvamor
0

#29 Leker fuktiga leken!

[trumman]
0

Är du säker på att du saknar det du söker?

Anco
0

#31 En adekvat fråga kräva ett svar: Ja, jag är säker, mycket säker på att det jag saknar är det jag söker. Iaf vissa av de tingen är sådant jag verkligen saknar. Kunskap t ex.

_RS_
0

Du förefaller inte för mig att verkligen sakna kunskap.. Du kan ju till exempel läsa och skriva.. det är det inte alla i världen som kan… men du kanske inte har så stor kunskap inom just området estrar?

Anco
0

#33 Så sant, så sant käre _RS_. Estrar tillhör välan inte det område jag saknar att jag saknar kunskap om ;) Det är en hel del som jag kan, men också en hel del som jag inte kan… man lär för livet, heter det ju. Sedan finns det ju annat jag  vet att jag söker, som jag saknar…. men det är en annan historia.

Lorelai
0

Det talas aldrig om det fastbrända i ugnen.

Jodrena
0

#35 vad för nåt, sa du?

Lorelai
0

Ja det talas aldrig om det som bränts fast i ungen.

Jodrena
0

#37 förlåt.. vad? ;) här blir aldrig något fastbränt.

Lorelai
0

#38 Vi byter ugn du och jag. Den såg inte bara ren ut. :)

Jodrena
0

#39 näe, varför skulle jag byta bort min när jag är så nöjd? :P anledningen kan vara att jag gör mycket för att undvika att det läcker i ugnen, då bränns det heller inte fast nåt i ugnen :)

spindelfot
0

en självrengörande ugn! skulle man ha..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

lia-fail
0

tips… se till att alltid ha en plåt i botten… Betydligt lättare att skrubba den än ugnen :)

Lorelai
0

Hmm luckan på den då? Den är tvärsmutsig.. Det är inte första gången detta året som jag skrubbar rent den. men så är den frenetiskt igång med. :P
#40 byta bort den för att göra mig nöjd?? :)
#41 Mumm.. framtiden.. självrengöring.
#42 ja det där är ett bra tips. :D

Jodrena
0

#42 precis :)

#43 näe, har aldrig rengjort den (luckan) men den ser helt okej ut :). Okej, den är inte ens helt ett år gammal, annars hade jag nog hunnit rengöra den :P Jag kan nästan med säkerhet säga att din blir mer använd än min. eller vänta nu… killen använder den så gott som varje dag han med insåg jag nu. ….. hmm.. det är kanske han som rengör den *asg* (tanken förefaller föga trovärdig)

Lorelai
0

#22 *lol* näe.. jag bara skrattar… hitat ringa andra ord.

Jodrena
0

#45 oj, hoppar du upp så långt helt plötsligt :D