Häxor iFokus

Häxor

Etikett: pyssel-och-kreativt-skapande
Läst 1424 ggr
_RS_
0

Ett nytt smycke jag har gjort...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller ju naturligtvis på med allt det andra fortfarande, men jag fick en inspiration utan dess like och behövde slutföra genast.

Symboliken är uppenbar för vissa… för andra mer diffus. Men månen, solen och jorden är representerat och i smycket ligger tankar och kärlek för de som representerar delarna av smycket på ett eller annat sätt… Månen är silver, solen är guld och jorden är en råsafir på ca 0.7 ct… den skiftar i blått och grönt, som vår moder. Råformen är handgjord, men köpt, så har jag knackat om den och infattat guld och sten nu under kvällen, samt anpassat för upphängning runt halsen.

Eftersom jag vill använda den själv, höll jag den enkel, jordbunden och inte så prålig och påkostad…

/ i ljus /

Hias
0

Vackert Broder du är så otroligt duktig/BB Hias

lotta2
0

Vacker!!!

Jodrena
0

den var fantastiskt vacker, älskar symboliken och enkelheten.

BiGavia
0

Enkelheten ger skönheten..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Waara
0

_ Vackert smycke! Som Hias säger..du är otroligt duktig.
 Symboliken du arbetat in gör det bara mer magiskt..
_ BB//W*

bjarvamor
0

Jättefin! Var stolt över detta. Det första jag tänkte på var faktiskt "horusögat"! Flört

[trumman]
0

K.I.S.S.-principen utspelad i sitt esse.

Vackert!

blodtopp
0

Helt underbart vackert!

fridelfina
0

Mycket supervackert smycke! Blir nyfis på "det andra" du gör, är det smycken det också?

_RS_
0

Tack för alal fina kommentarer och all tolkning.. det ger bara det jag gjort större innebörd… //\\

jo.. kollar unt lite bland de gamla trådarna… sökfunktionen är bra… smycke, ring och hänge kan du söka på..

//

lia-fail
0

Snyggt :)

Anco
0

Ohhh så underbart vackert. Du är så duktig på det du gör!!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
0

Du förtjänar det smycket _RS_

_RS_
0

mjo… antagligen… Det känns mycket bra…

Hadina
0

Så vackert RS!!

Outrageous
0

Menar du att silvret symboliserar månen även i formen, eller är det en slump att det blev en fin månskärva? :)

_RS_
0

Det finns ingen slump :P

Outrageous
0

#17 Hehe okej :D Mycket fint smycke hur som helst!

Ajjol
0

ditt smyke är helt underbart