Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1108 ggr
Mayline
2008-05-29 16:23
0

Joik/kulning

Under flera års tid så har min största önskan varit att lära mig att kula.

Här i min hemkommun så har jag inte hittat några kurser eller liknande.

Känner någon till vart man kan lära sig detta sångsätt? Det fascinerar mig så!

kram på er!

varulven
2008-05-29 17:19
0

Mayline har har du en till som vill lära sig kula :)

Känner dock ingen som kan men det ger sig :)

Darkmoonia
2008-05-29 19:24
0

uddatoner.com hade lite:-), skulle gärna lära mig

pyromanen
2008-05-30 11:48
0

Hej!  Vet ju inte vart ni bor…  För några år sedan arrangerade jag två kulningskurser på Kårebolssätern i Norra Värmland.  Vet inte om det är nån på g detta året dock.  Kursledaren var då Myriam Lundberg som bor i Jämtland. Hon är sångpädagog och getbonde och har varit säterkulle i Värmland varje sommar i sådär 20 år.  Om du/ni inte hittar nån kurs kanske ni kan kontakte henne och orndna en egen kurs?

Förstår verkligen att ni vill lära er, det är häftigt!  Jag var helt fascinerat när jag var på kurs första gången och fick til några små melodisnuttar!  att min röst kunde låta så!  och så konstigt att gå runt i 35 år med sin egen röst och alldrig ha vetat att man kan låta så…  Så gör det!    Numera har jag inga egna betesdjur, men kular när barnen är ute i skogen å lekar och jag vill de ska komma t.ex. för att det är mat:-)  väldigt praktiskt!  Har också hänt att jag tar i riktigt ordentligt för att jag tror de är ute i skogen och så kommer de ner från övervåningen med händerna för öronen "sluta mamma, vi är här".. he he

[trumman]
2008-05-31 09:26
0

#3 :)

Mayline
2008-06-02 15:27
0

#3 Oj vad härligt!

Det är en bit till värmland.. men jag har min farfar där uppe. så Det är nog inte fullt omöjligt!