Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1540 ggr
lia-fail
0

Tillbaka

Hej allihopa…

Har äntligen fått tillbaka min dator som valde att lägga av för mig när jag precis börjat känna att jag börjat finna mig till rätta här. Då halkade jag bara in utan att pressentera mig så nu när jag kommer tillbaka kan jag passa på att åtgärda det :)

Jag är en 31 årig singel tjej från Luleå, boende i Örebro sedan 1999 men jag gör mitt bästa att inte släppa dialekten och kommer nog aldrig att se mig som annat än norrbottning :)

Häxa brukar jag kalla mig ibland, medial vid andra tillfällen, men har ännu inte hittat den stämpel som passar mig. Jag läser och tar till mig information från alla möjliga håll och gör sedan mitt egna av det. Det som funkar använder jag det övriga lägger jag åt sidan. Brukar ha en diskution med en shaman om det där ibland, han ser det som att jag bara samplar från smörgåsbordet utan struktur eller ordning och skulle ta mig längre annars medan jag känner det som att när jag ändå inte är troende på ett sådant sätt varför ska jag då begränsa mig till användandet av bara en vägs metoder? Mina guider o kraftdjur hjälper mig i valet av vilka som jag ska fortsätta med och jag har även tilltro till att de hjälper rätt kunskap att nå fram till mig. :)

Är det ngt ni är nyfikna på är det bara att fråga :)

Annars… Tja, här har ni mig igen :D

//Lia

Anco
0

Välkommen …. igen :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Juvela
0

Välkommen tillbaka =)

Hias
0

Du är lika varmt välkommen igen systrami /BB Hias

Jodrena
0

Hej! Senast igår funderade jag över vart du egentligen hade tagit vägen. Kul att se dig igen! :)

Wargmane
0

Välkommen in …igen….*ler*

Har en känsla av att du är i gott sällskap!!

Tror de flesta här inte följer någon som helst väg….
Utom sin egen…..Tycker jag är gott….

Det finns inget som säger att det är sämre än något annat !!

Kram på dig !!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

lia-fail
0

#1 #2 Tack :)

#3 Tackar :) Börjar längta lite till nästa måndag och tornet nu :)

#4 Tack, kul att höra att man saknats :)

#5 Tack. Jo det känns som det och det är alltid skönt att träffa likasinnade :)

[trumman]
0

Välkommen tillbaka, även om jag säkert inte kände dig då var här till å börja med (är rätt ny här) - vinkevink!

#5 Det som är tryggt för mig att veta är att jag faktiskt går samma väg som människor från olika kulturer över hela världen gått före mig sen vi levde i grottor och att detta är så långt ifrån min egen(påhittade) väg det kan bli :)

Mvh, T

Wargmane
0

OT Hmm…i en annan tråd …sa du faktiskt tvärsom *s'

men å andra sidan …så går du säkert många av de vägarna …vilket betyder ungefär precis som jag menade *s'

'm.a o din egen väg!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

lia-fail
0

#7 Tack :) Vi hant nog bara byta ngra ord då. Jag vet att du hjälpte mig med en bildruna då och att jag planerat att fråga dig mer om dem vid tillfälle.

Kan passa på med en snabb liten fråga här och nu ;) Du känner inte till vad en runa som ser ut som ett spegelvänt Eoh skulle kunna stå för? Fick den till mig i en dröm om hur jag ska måla min trumma och jag är osäker på om jag ska måla den så eller om jag ska spegelvända hela motivet.

Och jo… Jag ser det nog allt som att jag går samma väg jag med. Även om jag ibland har mina helt egna metoder så kan jag inte riktigt se det som något jag "hittar på", ser det som att det samma energier bara metoderna som varierar.

[trumman]
0

#8 Vilken tråd då?

#7 Kan tyvärr inte hjälpa dig där - har ingen aning.

Jörgen I Eriksson menar att den ska vara så, spegelvänd alltså. Jag har frågat honom om det, och jag har inte fått ngt uttömmande svar, men har ritar den iaf spegelvänd (översta pinnen åt vänster) i sina böcker.

Skriv till honom och fråga.

Mvh, T

Lorelai
0

Hej igen Lia_fail. Ja här har det hänt en del sedan din dator lade ner. ingen vits att försöka hänga på, bara haka på. ;P

_RS_
0

wb… hoppas att du klarat avhållsamheten med bravur..

lia-fail
0

#10 Tack!!! :D Ska göra det. Intressant att veta att det finns ngn som använder den så. Och ändå mer intressant eftersom han studerat i norr då det är därifrån jag har mitt arv.

Var hittar jag rätt på honom? Försökte googla men hittade bara sidor om honom.

#11 Jupp, jag får göra det.

#12 Tja, jag överlevde… men det var på gnäll :P

lia-fail
0

#10 Hittade rätt på honom nu :)

fridelfina
0

lia_fail, välkommen tillbaks!

Jag går också min egen väg, tror att det är därför jag valt denna, vill välja själv i vilka fotspår jag följer. Byter stig när det passar mig. Ser att du också planerar tornet nästa måndag, kul!

Waara
0

Välkommen tillbaka!