Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1170 ggr
Hadina
2008-05-30 10:21
0

Borttappad

Nu är jag i farten igen med mina dåliga, negativa energier och tankar
Vill inte smitta av mej till er..
Men.. jag vet inte vad jag ska ta mej till? Jag tappar bort mej helt och hållet och står bara still
En stillhet som gör mej frustrerad.. jag kommer ingenstans..
Jag är här inne varje dag och läser.. skriver inte mycket.. för jag kan inte hålla fokus så pass länge att jag kan läsa igenom en hel tråd längre.. Jag går till skogen.. men kan inte koppla av.. kan inte inta någonting.. Känner mej såå blockerad och borta i mej själv..
Vet inte varför det har blivit så här? Vill bara leva igen!

Anco
2008-05-30 10:24
0

Men kära syster…. Vi är många som håller om dig och skänker våra varma tankar till dig Vet att du är inte ensam, vi finns här, hela tiden. Självklart ska du tala om(som du nu gjort) hur det är, så att vi kan stötta dig!!!!
Alla mina varmaste tankar går till dig!
Kram

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Hadina
2008-05-30 10:31
0

#1.. Tack kära syster för dina värmande ord.. jag intalar mej att det är så.. men alla har sitt och kan inte bara tänka på mej hela tiden.. Inte ens jag orkar tänka på mej själv längre..Kramar!

Anco
2008-05-30 10:33
0

Även om jaghar mycket omkring mig… så har jag i alla fall tid att skänka en syster varma tankar. Så det så!!! Må det så ske!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Mist
2008-05-30 10:44
0

Åhhh * kramar å tankar till er båda *
Finns här om ni behöver mig :)

Wargmane
2008-05-30 10:45
0

Kram på dig gumman…Ibland behöver vi vara borttappade tror jag…det är vårt system som säger ifrån att nu är det stopp…tyvärr då drabbas även det som man normalt måt gott av …. frågan är då är det ofta återkommande eller är det bara nu ?

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hadina
2008-05-30 10:47
0

#3..4.. Tack för att ni finns

#5.. det kommer ofta..

isnornin
2008-05-30 10:49
0

Bamsekramar om dig kära Hadina!!!

MVH Isnornin

Hadina
2008-05-30 10:57
0

Måste logga ut och åka till stan *suck*  ska hämta dotterns studentplakat..

Wargmane
2008-05-30 10:57
0

Återkommer det ofta …..är det ju faktiskt allvarligt….har du sökt proffshjälp??

ja jag vet det är inte lätt att få bra hjälp för sånt här eftersom det är svårt att ta på…

Det jag kan rekommendera dig…av egen erfarenhet..är ju faktiskt healing…

Kramar om dig nu….lillegumman !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

blodtopp
2008-05-30 14:54
0

*kramar om Hadina och anco*

Klart du får säga hur du mår Hadinavännen! Det känns ofta bättre också att få berätta för andra hur man mår, även om man inte vill ha medlidande. Delad glädje är dubbel glädje - delad sorg är hälften sorg. 

Brokenfether
2008-05-30 14:58
0

Kramar oxå om….jag tappar ofta bort mig. Du är inte ensam.

Kram BB/B

lotta2
2008-05-30 15:17
0

11/Blodtopp bra sagt om delad glädje och sorg, det stämmer ju faktiskt så väl. Bara man får prata om det så brukar det värsta ju släppa. Sedan är det få saker som inte känns bättre av en långpromenad i skogen, men det hade ju Hadina redan testat. Är man riktigt depremerad under en längre tid och allt ser nattsvart ut så finns det ju hjälp att få både samtal och medicinskt, även om man har som svårast att be om hjälp när man som allra mest behöver det.

*kramar om er alla som mår dåligt och hoppas på lindring*

BranDuir
2008-05-30 15:20
0

Jag kan ju trösta dig med att ett stort antal av oss här har haft en vecka nu med lågenergi….en dipp i allt…men det kan bara bli bättre!  Kram

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Brokenfether
2008-05-30 15:23
0

#13 Håller med dig BD…out with the bad and in with the good..Flört från botten finns det bara en väg…uppåååååått….Cool

Hadina
2008-05-30 17:28
0

Tack alla NI goa som skrivit i denna tråden!!
Jag har med som du BD.. märkt att energin inte varit den samma här inne.. men trodde att det var jag som inte var så mottaglig..
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu.. men försöker följa tråden och hålla fokus på den.. och det är skönt att kunna prata om hur man mår och känner..  Jag vet att det är som ni säger både BD och Broken.. DET KAN BARA BLI BÄTTRE.. Var en nära syster som sa det till mej för inte såå längesen.. och det blev bättre.. men föll lite igen..

Goa kramar till alla som vill ha.. och behöver!!

_

Brightest of Blessings

_

spindelfot
2008-05-30 20:26
0

har också haft en period av extrem låghet och smällar.. har inte haft lust att göra någonting, fullfölja något precis som du..

Men tänk på månen, nu växer den, låt dig växa med den.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[trumman]
2008-05-30 21:05
0

Ut i skogen

sitt i skogen

lyssna på skogen

nynna och sjung

skogen skogen skogen

var liten i skogen

var stor

skrik och var galen

släpp ut

ta in

var skogen

skogen var

du du du du du du du du du du du

lär dig säga NEJ

lär dig säga JA

säg nej till allt du

inte vill

säg ja till allt som

får dig att växa

NEJ!
JA!

….skit i kansken 

släpp ut egot

maximera det

lär å minimera det

sjung för hjärtats lust

Waara
2008-05-30 21:08
0

Syster/läst..jag ser att du har det svårt..det råder utan tvekan en massiv dipp så långt är jag med..har det själv. Min tröst till dej är att du vet att det vänder,eller rättare sagt det har vänt! Jag vill oxå påminna dej om våra samtal,kommer du ihåg? .och…skogen..varje dag!

Pm senare/BB//W

kalmus
2008-05-30 23:28
0

Har själv varit där. Förlorade förmågan att uppfatta färger, orkade inte tala eller lyssna till någon annan. Slutligen stillnade min själ och jag landade djupt inne varat. Livet återkom och jag upptäckte att hjälpen hade varit nära mig hela tiden - naturen och mina älskade växter och djur. Jag bränner dig salvia!

BiGavia
2008-05-30 23:39
0

#17. en bra metod. och bara se och notera utan att analysera…

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

fridelfina
2008-05-31 01:03
0

Låter som du är lite utbränd, eller iallafall en aning vidbränd. Frågan är vad du behöver för att ta dig ur det, lugn och ro eller att bli aktiverad? Finns det något du kan göra som du vet ger dig energi? Har du någon du kan ringa, som du kan träffa och riktigt prata med om hur det känns? Nån som vet hur du funkar? Eftersom du pratar om att det är så stilla kanske du inte behöver en rofylld promenad i skogen utan en löprunda? Eller gå på lokal och dansa dig varm och svettig? Nåt som aktiverar din kropp ordentligt?

Det var lite funderingar från lilla jag, sköt om dig! Kram

Keylie
2008-05-31 01:16
0

Tråkigt att du tappat bort dig för stunden. Min pojkvän brukar säga : Det kunde varit värre. Det får mig att le genom dom flesta tårarna.

Håller med övriga i tråden. Det kan bara gå uppåt!Glad

Hadina
2008-05-31 11:49
0

Trumman!.. Dina bestämda.. men varma ord, gick rakt in i mej!
Det är DET jag ska göra!!

Spindelfot!.. Har kännt att du med är låg.. men det är nog som BD skriver.. Alla har låg energi just nu.. eller dom flesta iallafall

Waara.. jag skrev om dej i inlägg nr 15.. Vill tacka dej för att du finns! och samtalet vi hade på bron.. 

BiGavia..bara se och notera utan att analysera… Ja det det är bra!
Så man inte ältar sönder allt man gör..eller inte gör!

#21.. Nej jag är inte utbränd.. det är annat som ligger bakom..
#19.. Tack för salvian!  #22.. Ja det är så man måste tänka!

TACK ALLA FÖR ATT JUST NI FINNS!!

Waara
2008-05-31 11:57
0

#23 Min glädje! *kärlek* BB//W