Sko fråga!
Töntig fråga kanske men jag undrar vad ni har för skor till era kåpor/dräkter? På sommaren,är ni då barfota? och på vintern…vad har ni då? inte moonboots väl…**hehe*
BB/B

barfota även på vintern här vid ceremonier ute
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jag har ett par gamla svarta mormorskänger tidigare hade jag en gång ett par riktiga efter min farmor me pälskant me de orkade ju inte hela vägen så nu har jag ett par svarta mormorskängor
#1 och #3 Ungefär vad jag tänkte att ni ev skulle ha..*L Snyggt!
#2 Branduir!!! Vad ska jag säga om detta? Du menar väl inte att du går barfota ute i snö?
Själv skulle jag kunna tänka mig ett par låga, mjuka peter-Pan stövlar i mjukt mocka skinn….mörk gröna eller beiga då,eller svarta,korta mormorskängor..*L
Jag har aldrig skor. Jag är en barfotaman :)
Jag har gått barfota sen sent i april. Tar inte på mig skorna förns första snön.
Mvh, T

#4 jovisst….varför inte….rötterna behöver jordas…och det är inte kallt

Visst händer det att jag har klivit ut barfota vinter tid då man behövt de av någon anledning…
#5 och #6 Eeehh…OK! Förstår att ni har härdade fotsulor ni 2…mina hade inte klarat det. Bara att gå på singel gör ont så in i hel…..a friden!
#8 Hah hah, ja sulorna är rätt härdade vid det här laget. Jag är inne på mitt 8e år som barfota tror jag. Kliver jag på glas är det bara dra ut och gå vidare. Singel det är massage :)
Har gått barfota runt om i hela europa, Indien och Nepal, uppe på 4000 m höjd i Nepal, och i helig koskit i Indien vid Ganghes delta.
#7 Jo,det har hänt mig oxå…ett fåtal ggr och då gick det undan vill jag lova…*S fort ut och fortar in..*L
#9 Singel=massage….NOT!! Får jag en glasskärva i foten så är det en del pipande här…
sen har jag oxå gått i koskit barfota…"Ohelig" sådan och det var rätt gött..*GS
Jag går bara i koskit från mina egna kor på min egen gård…
Fast nuförtiden har jag ju inga kossor och bara en pyttegård.
Jag var en barfotaperson till hundra procent när jag var yngre och hade tom en period när jag var barfota i laggårn.. (dumheter)
Nu har jag sandaler mellan fötterna och gruset. Dock nästan aldrig strumpor, inte ens på vintern..
#12 Barfota är härligt! Frihetskänsla! Dock inte på vassa stenar,glas och glöd…men på mjuka mossklädda stigar,på klippor,gräs och dylikt,det är en njutning. Min mamma gilla oxå att trampa i nysketen kodynga…varmt och gled upp mellan tårna..hahaha
#12 Mmmmm.. jo glöd! Ska vi inte ordna glödvandring på träffen?! :D
(ALLT ska göras på träffen snart!!)
#14 Jo det tycker jag absolut ni ska göra och att ALLA måste gå över glödbädden….för jag ska lixom inte dit…hahaha så mig kan det kvitta…
Hur ska vi hinna allt?? *s*
OM nu en karl vill ha nåt på fötterna….kan det då tänkas bli typ Jesus sandaler? på sommaren alltså! Har lite svårt att se en druid med myggjagare under särkkanten..*S Eller är det så att alla karlar går barfota?

jesussandaler är ok…om det är läder rakt igenom….

jag går i tofflor nu barfota efter som mina jägare har pippi på å kasta sej runt mina fötter och bita å riva på dom gör så sa**ns ont ju

jag kommer nog aldrig i mitt liv våga gå på glödande kol…!
#17 Jag är tyvärr tvingad (kan de verkligen det???) av jobbet att ha skodon "till, på och från jobbet" så jag köpte sandaler på Coop för en tvåhunka bara för att ha det så de inte sparkar mig.
Annars använder jag inte skor alls som sagt.
Mvh, T
#20 Fegis. Du vet inte vad du missar.
Jag har inga skor till min kåpa för jag vill inte ha någon.
Jag går mestadels barfota typ så fort jag får möjlighet.
Jag brukar kalla det för att ha glada fötter ;-)
Trevlig helg på er alla.
Kram o BB

Går gärna barfota, men alldeles för sällan,. Har väldigt svårt att hitta bra skor för mina fötter också, så egentligen borde man väl traska utan oftare. (Fast idag hittade jag ett par fina sommarskor som var jättesköna och relativt billiga trots materialet.)
Jag skulle gärna prova gå på glödande kol =) Tror inte det ska vara så svårt faktiskt (men det där lär jag väl få äta upp antar jag *S*)
Glödande kol tror jag är lättare än vad man tror.
Skulle vara spännande att pröva ialla fall när man börjar tänka mer och mer på det typ ;-)
Kram o BB
Om det går att fixa 2-3 kubikmeter björkved till träffen så håller jag gladeligen i en Glödvandring för dem som vill.
Mvh, T
Dirty sole
Låter mycket spännande, synd att jag inte kan närvara ;-)
Du får be någon ta kort så kan vi alla få se.
Men ta det försiktigt ;-)
Kram o BB
#25 Ja det är MYCKET lättare än man tror, det är inget mystiskt med det alls egentligen, ren fysik, men man GÖR det mystiskt och ceremoniellt för att få ut det mesta av det - och göra det till ngt som gagnar helande och växt.
Det värsta som kan hända är att man får glöd som fastnar mellan tårna!! Aj aj ;)
Mvh, T

Barfota, barfota, barfota… Vinterceremonier varmase stövlar, ett par timmar utomhus i -10 eller så med mycket stillastående/sittande håller inte mina fötter för. Jag har det som är varmast och inte det som är snyggast på fötterna då.
Jag tycker at det finns en vits med vackra dräkter, själen sätts i rörelse av skönhet, men det är av helt underordnad betydelse. Det går att arbeta minst lika kraftfullt utan några som helst attiraljer, dessa är egentligen bara pynt!
Glödkolsvandring är underbart och kraftfull! Vill också… det var så länge sen sist!