Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2430 ggr
Endroppeihavet
0

en häxa i fokus

En häxa i fokus är oftast en kvinna 20+ med barn och två katter hemma. Antagligen bor hon i hus och i annat fall så vill hon bo i hus.

I fotoalbumet finns det bilder på barnen och katterna men det e mindre bilder på dem själva.

om en häxa i fokus är en man så tyr han sig inte lika hårt till namnet häxa utan mer till schaman/druid eller magiker.

Alla häxor i fokus har ett altare och säger *poff* minst 5 ggr varje dag

//visst e d roligt att dra alla över en kant

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

spindelfot
0

ahaha, känner mig träffad! Men visst är det skönt att inte känna sig ensam..;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Outrageous
0

Haha. Det enda jag stämmer in på är att jag är 20+ (dock inte långt över), vill bo i hus och att jag när jag fått iordning mer här SKA ha ett altare. Men jag tycker det ser ut att vara en fin snittbedömning. :D

blodtopp
0

20+ men inga barn, dock FEM katter =) Längtar efter att bo i hus, men har inga bilder alls i mitt album (har inte blitt av) ;o)

Ignisintus
0

Japp ser ut att stämma ganska bra fast jag tycker om att använda mig av trad, witch och Druí.

tyvärr verkar det vara sjukt få som i grunden har koll på vad trad, witchcraft egentligen är så det är bortkastat för jag vill inte hamna under dagens "trad, witccraft"….

ok att det finns olika definitioner det är ju bara att räkna med men efter ett antal dygns surfande och informationshämtning så verkar dom flesta definitioner folk idag använder för trad, witchcraft bara verkar vara olika omskrivningar för Wicca och dess "långa och uråldriga witchcraft tradition"…

så ja det stämmer på mig jag använder mig av Druí istltf, "häxa"

Stay safe //matea *Poff poff POFF*

ANBC
0

Tyvärr, jag passar inte in.

Jag är kvinna och jag är 37 år.

3 barn som är tonåringar och en katt.

Jag bor i hus med mängder av pellagonier.

Vad betyder pelagonier för er?

En nyfiken fråga bara.

Jag har inget altare och jag vill inte ha nått på någon bestämd plats.

Behöver jag ett altare gör jag ett för stunden.

Jag säger inte poff minst 5 gånger per dag.

Jag är vildhäxa och följer ingenting utan går min egna väg ;-)

Tydligen här med ;-) (Skoja lite)

Kram o BB

Outrageous
0

#5 Du passar ju in på mycket ändå. :P De första punkterna där.

ANBC
0

#6 Tack va gullig du är. ;-)

Kram o BB

Brokenfether
0

Shit…nu får Broken brått med sitt altare…Fot i munnnen så hon passar in på beskrivningen..*GS

BiGavia
0

Ett bestående Altare och bilder på mina "barn" fattas…

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Brokenfether
0

#9 Just ja…barnen har jag inte satt in bilder på och tänker inte göra det heller….känns inte som att jag vill exponera dom. Jag får bli en halvhäxa jag…Oskyldig

BiGavia
0

#10. Mina barn kommer inte heller att synas, de finns i min själ. Ser du mej djupt i ögonen kan du nog få en glimt av dem.Cool

Brokenfether
0

#11 Då får du allt plocka av dej solbrillorna då…hahaha

BranDuir
0

20 ++ stämmer…druid stämmer….hus stämmer…varken barn eller katter i albumet…..

Häxa på mig funkar lika dåligt som sjuksköterska eller hårfrisörska skulle göra…Hex möjligt vis….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Wargmane
0

Vad jag då tyckte saknades i tråden ,,,var all pyssel och kreativitet som flödar *s*
Sen inbyggd kompass i näsan…Det har ALLA häxor--
Sen en viss nonchalans mot de som av nån anledning dessutom inte följer strömmen ….
Sen är det komplett va ????*lägger pannan i djupa veck !!

*s*

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

karinf
0

"Poff" är urtöntigt, hatar katter, vill inte bo i hus. En massa egobilder i mitt album. Yes! Jag hamnar inte i ett fack! Jag heller!

Nu när du beskrivit vad alla strävar efter slutar alla sträva efter det snabbare än man släpper en fjärt efter ärtsoppan Cool 

Smart tråd. Gillar idén.

Kramiz

Endroppeihavet
0

Va näh.. jag har ju heller inga barn eller bor i hus. Skrev d bara som en kul grej.. Jag skulle kunnat överdriva mycket mera om min rast inte hade tagit slut *fniss*

#15 nejdå.. jag vill fortfarande bo i hus.. fast jag har ju egobilder.. inte riktigt lika många som på de andra communites man e med i men men.. when in rome..

[trumman]
0

Jag läste ngn stans att den generella newagaren var en medelålders, arbetslös/sjukskriven kvinna med 2 barn, hon var skild och hade ngn gång jobbat på en tarotlinje, och drömde nu om att få diplom i Reiki så att hon kunde börja tjäna pengar på ngt annat än distanshealing :)

Generaliseringar är kul.

Mvh, T

Raxic
0

sant , men inga barn eller kaatter men hund

EJLVGG
0

humm. jag är då under 20 har 2katter, äger inget almbum. bor helst i lägen het med många trevliga grannar. nära till skogen men även stan.  så lite endå. :)

Lionadh
0

… jag kallar mig aldrig häxa, men alla andra tycker nog att jag är en…

Hur gör man för att följa strömmen?

/Motvalls kärringen Lionadh

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

EJLVGG
0

Måste man följa strömmen?
är väl härligt och låta bli och bara va sig själv.
och om man nu känner sig som häxa eller ej.
sak samma, mår du bra så är det huvudsaken.

BiGavia
0

Någon har sagt ,att endast döda fiskar följer strömmen.Flört

Wargmane
0

#22 hehe juist precis !!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

_RS_
0

#22 & #23
MEN då sade jag även denna gång… "Även frön som skall så nytt liv gör det ibland" Ibland kan man uträtta mycket om man följer strömmen/normen… men man skall inte falla i fällan att bli en del av det som anses normalt…

Vad det kommer till statistik är allt möjligt…

[Lady-Oona]
0

Ojsan här är man inte med alls….över 20+, en bra bit…ingen katt, inga hemmavarande barn, knappt nåt album över huvudtaget…."poooff" nä inte alls, men möjligen "åh my goddess"….8 ggr om dan…äter duktigt å håller mig inne om nätterna.

Endroppeihavet
0

#17 humor *asg* Ja att generalisera e fan hur kul som helst.

Anco
0

20++, barn, 2 katter,bor i hus = stämmer
2 hundar(1 2-bent,1 4-bent), inga barn i album,inget altarre i album(ett litet hemma), poff inte så mkt.

Är alltså bara en halvhäxa *S*

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

#26 It's funny 'cause its TRUE :)

varulven
0

"En häxa i fokus är oftast en kvinna 20+ med barn och två katter hemma. Antagligen bor hon i hus och i annat fall så vill hon bo i hus."

det stämmer, inte resten ;)

ANBC
0

Ja, det är kanon kul.

Kram o BB