Skånehäxor se hit!!!
Hade varit kul att veta hur många häxor i detta forum som är från Skåne. Ni behöver inte säga var ni bor, bara om ni bor i Skåne. Får en känsla att många befinner sig i Stockholm med omnejd.~Blessed be~
Häpp - här är en från Skåne!
Jag flyttar till skåne snart ;)

Jag kommer ifrån blekinge rätt nära
Jag bor också i Skåne!

då får jag också anmäla mig här..*S*

jag bor på österlen jag. :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag bor i Kristianstad =0) Eller OK en liten håla mellan Kristianstad o Åhus som heter Rinkaby =0)

bor också i skåne =P

Jag bor i Halmstad men det är ju inte så värst långt från skåne
kram tindra

Tack för alla svar, hoppas fler dimper in. Ska bli kul att se hur många vi blir till sist. Kanske vi kan göra något tillsammans, eller vad tycker ni? Kram Gaia
Jag tycker att vi skall anordna en träff! Hade varit himla kul!

Man kan också tipsa varandra om saker som sker i Skåne och vad som finns tex affärer mm.

O jag bor i Göingebygden och det hade varit kul att träffas…

Vi blir fler och fler. Kul!! ^_^
Mitt i Skåne
Några förslag på vad vi skall hitta på om vi väl anordnar en träff? För min del hade jag tyckt att det hade varit roligt att bara träffas liksom - prata med er andra och få nya kontakter!
Helt klart intresserad av en träff!
Just ett enkelt möte, bara prata, kanske
knyta kontakter……på en lagom "allmän" plats……

Inte född skåning, men inflyttade sådan finns här!

jaa! hitta på nåt låter skojigt! jag träffar häxor så sällan. jag undrar om dom finns i simrishamn… dom är nog utdöende iaf. tur att internet finns…

Ja vi är "systrar" som är spridda för vinden. Jag håller med dig Hennum, tur att internet finns.
Jag är från Skåne men bor i Stockholm 

bor i halmstad får jag vara med på ett hörn 
wanda

Jag är i Skåne rätt ofta eftersom min kille bor där.
Kunde kanske träffas i Växjö eller Kristianstad?

Jag är i Skåne rätt ofta eftersom min kille bor där.
Kunde kanske träffas i Växjö eller Kristianstad?

Du är så välkommen Wanda!!
Får jag föreslå lördagen den 19/5 att mötas upp på Malmö centralstation?!
Lördag för att jag inte kan vardagar.
Den 19:de, bara för att ha ett datum att utgå ifrån.
Malmö, för att det är "lätt" att ta sig till från hela Skåne + är det vackert väder, fina parker att gå till, regnar det, gott om ställen att vara inne på.
Sedan finns det klart trevligare ställen än en stad, men alla har kanske inte bil?!

Det är kanske för snart, har själv svårt den dagen. Alla som är intresserade kanske inte hinner ordna tills dess. Vi ska kanske se efter vad vi alla har för önskemål om vad som ska hända och så. Då får vi ha lite tid att planera.
Känner du till Malmö bra Hagtorn, i så fall kanske du har några bra tips om vad man kan göra och vart man kan gå?
Kom med tips och ideér och säg vad ni tycker passar.
Tid, plats, datum….var bara förslag….något att utgå från.
Nej, Gaia jag är nog ingen bra guide i Malmö, men Kungsparken är inte så långt från stationen och stor nog att hitta en plats att sitta "i fred" på. Där finns visst en örtagård. Fikaställen finns det ju överallt. Butiker som "Sök o Finn" är det ganska långt att gå till, kanske för långt?!…nära "Sök o Finn" ligger en annan butik "Vita fjädern" har jag hört, men vet inte hur den är.
Men som sagt, det vara bara förslag!

Jag tyckte att det var ett bra förslag, bara en dålig dag för mig att göra det på. Jag har aldrig hört talas om Vita fjädern, men Sök och finn är en otrolig affär. Men man kan bli av med många pengar där tyvärr. Fniss. Visste inte heller att det fanns en örtagård i Kungsparken. Se du är ju en bra guide Hagtorn. Kram på dig. Gaia
Tjosan på er….jag bor en bit utanför Helsingborg i Skåne 

Kul att vi är så många i Skåne.

Ja, det var kanske alla, jag vet inte. Någon som vet i fall vi saknar någon?

Hej! jag är ny här
och jag bor i Skåneland 

Vad kul med ännu en skånehäxa!

Skåne häxa här med
Utan för Helsingborg
Jag är från Skåne :D

Ni är så välkomna!
Blir det ingen träff?

Här är en till från Kristianstad

Vilka är intresserade av en träff?
Har någon ideér på ställe att träffas och vad vi ska göra?

Definitivt intresserad! Men har idétorka just nu…

Kan förresten rekomendera butiken "Böcker & Ting" i Kristianstad. Dom har det mesta - har dom inte det du söker så kan dom ta hem det. 

Alltid bra med nya tips, tack.
Vildhäxa från Odal, Kristianstad här!
Kul att heta Sejderuna i efternamn och bo på Odal! *Glad*
Vill jättegärna träffa andra likasinnade!

Hej! Blekingebo, som ofta är i skåne-kul med likasinnade :-)

Kul att se så många skånehäxor här.
Undrar ifall ni brukar träffa andra häxor och hålla cermoni och dyl eller ni håller på, på egen hand?
Blessed be
Haha en till här 
För närvarande så är jag ensamutövande, solitär, häxa. Arbetar en del med min sambo, som dock inte är häxa.
Men jag har mer och mer öppnat upp mig för tanken på att också träffa andra häxor för samarbete, fira högtider o s v. Samt för vänskap förstås. :-) Är ursprungligen inte från Skåne och har inte någon egentlig vänskapskrets här.
Hur är det med er andra Skåne-häxor? :-)

Hennum, här finns ännu en simrishamns bo:-)

Vad härligt att vi blir fler och fler!
Blessed be

Skåne här med
Hade ingen aning om att vi var såhär många, positiv överraskning :P

hihi, kul att det är så många ifrån Skåne, jag är en utav dem! :P

Ska vi försöka och ta tag i att planera en träff framåt våren kanske. Vi kunde kanske göra någon cermoni och utbyta erfarenheter? jag var på en träff i göteborg på förra betaine med folk från vitka föreningen och det var väldigt trevligt. Så vad säger ni ..skånehäxor? En träff till våren? kanske till beltaine? kram tindra

en simrishamnsbo, nej men jag tror jag dör :P nu har jag varit norrlänning i en termin, men snart är jag simrishamnare igen ^^
ja, det låter som en skoj idé!
Blev det nån skåneträff eller dog det bara ut? Hade varit riktigt kul i alla fall. Jag är på! 

nej inte vad jag vet men nu blir det ju träff i mora i stället så vi här i söder får väl ta en träff senare …ev i höst kram tindra

Södra Småland
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Bor i Malmö
Det är jag som är inlägg #30…fd MissQuinn och jag bor i Klippan i NV skåne..
Östra Göinge!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
#57 Ah, ja men en skåneträff i höst hade ju varit kul.
Mora känns ju kanske lite långt bort dessvärre.
Malmö btw 

Haha, en till här. Bor också i kristianstad. Ska vi slå till och träffas här någon dag i sommar?