100 Höjdare, häxa
Finns månne denna Höjdare på forumet tro!? :D
Det är ju för härligt att just sånna här människor får vara Häxans ansikte utåt, eller hur?? :D
…dessutom spelar hon för långsamt på trumman ;) men det var en snygg bodhran hon hade.
Mvh, T

haha, ja jag tyckte hon var härlig, helt inuti sig själv och sin värld… påminner lite om kuratorerna jag träffade som barn..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Gillade henne jag med…hahaha och naturligtvis Fredrik och Filip oxå. 
#1 Där har vi det…. tyckte väl att hon påminde om nån människa jag mött…. Hade en tosig psykolog i skolan som var så där! :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Haha ja va ska man säga. men han grottmannen var väl inte så tokig..
Tyckte hon var skön jag med :)

hahaha

Ja, den var ju härlig:) intervjun alltså.
Hon verkar ju aslugn och kool ;) det gör väl inget att hon "representerade" häxor, det tycker jag inte, hon var mysig:)

Vadå, det är ju sådär jag har föreställt mig er andra i min fantasi hela tiden!
*Ok, skojade lite, men hon var faktiskt sköööön***

Ja, lite väl hårt att kritisera henne, för att hon var "flummig" och väldigt lugn, och självklart egen.. :) det är ju positivt ;)
Kom att tänka på att hon kanske har användarkonto här. Dumt att sitta och kasta sten då.

Utan människor som i "hundra höjdare" vore mänskligheten som en öken. Sedan är jag inte riktigt säker på själva programidén.

# 10: *håller med*=D

#9 kan hända men samtidigt har hon ingen tv och säkert ingen dator då heller. jag tyckte hon var härlig :D

# 12, men trots att hon inte har tekniken rättfärdigar inte det lätta hån och kritik ;( tycker inte att det är rätt, bara.

#13 Det är helt korrekt. Det är inte accepterat.
De flesta här har dock skrivit att de upplever henne som en fin karaktär. Men nej.. det skall skrivas med respekt och hänsyn om folk här. Även folk som finns att ses på youtube.

# 14 =) ja, precis. Men inlägget började ju rätt kritiskt, lätt hån åt hennes långsamma trummande och "uppvisande som häxa" liksom. Det tyckte jag inte var så fint.
Det ger ju inte mycket kraft åt att vara annorlunda heller, det finns ju inga häxregler att följa, och om de finns, bör de inte röra personligheten.. ;)
Okej.. respekt och hänsyn. respekt och hänsyn respekt och hänsyn.. *mantrar*
http://www.youtube.com/watch?v=LWSjUe0FyxQ
*småfnissar* respekt respekt… hänsyn.. näh.. d går inte. jag har för dålig humor.

#15 Jo Trumman är inte finkänslig. :) Han uppväger det genom att vara förbaskad rolig.
#16 Jag får sympatifnissa med dig.. Öppnar inte den länken. skall stänga ner nu. :)
Men JÖSSES! O_O
Finkänslighet är skit. Gå på ägg runt folk med sina ord är skit. Att måste lägga in brasklappar hela tiden bara för att några få inte kan läsa svenska är skit. Att läsa in negativitet där ingen sån finns är skit. Att tydligen inte kunna skriva på ett sätt som folk förstår är skit - jag jobbar vidare på detta mysterium.
#15 Ja, jag skrev hon spelar för långsamt på trumman, för det gör hon, TYCKER JAG (om du tittar igen så ser du att det är "trumman" som skrivit det, och inkluderade en ;) som indikerar att man är lite skämtsam; har glimten i ögat, tungan i kinden.
Om inte du förstår sådana saker som smileys, och läser in ett "lätt hån" mot henne i det jag skrev Ingridstuva så beror det säker på många saker, men synd är det, för du måste missförstå en hel massa texter du läser. Blir det inte jobbigt?
Dessutom skrev jag "Det är ju för härligt att just sånna här människor får vara Häxans ansikte utåt" och det betyder att jag tycker det är för härligt att just sånna där människor (sköna glada naturliga coola flummiga som lever som de lär) får vara Häxans ansikte utåt. Att du direkt går och läser in negativitet och "hån" i de orden är en spegel du borde se dig i. Frågor att ställa dig själv: Varför gör jag det? Varför utgår jag från att människor är negativa och hånar?
Lycka till :)
Mvh, T
som desperat försöker skriva så folk förstår
som börjar ledsna på att hela tiden bli missförstådd - hjälp!

Fastän vi bor i samma land och talar samma språk så betyder vanliga ord och uttryck inte samma sak. Det skiljer sig mellan landskap som gränsar till varandra. Att läsa metatext är ett intressant fenomen. Som lyrik där diktens betydelse, fullbordan blir till i det ögonblick den läses av någon annan än den som skrev den.
I vilken utsträckning jag ser/hör saker som inte finns tror jag också ligger hos mig själv. Om man utgår ifrån att alla har de bästa intentioner med vad som sägs och möjligen iaf prövar att se det skrivna från den utgångspunkten.
Jag känner mig ofta o- förstådd men det ligger säkert också hos mig själv.
#19 Ja, jag kan tydligen inte skriva på ett sätt som folk förstår, eller så skriver jag på ett sätt som folk inte lärt sig förstå än :) jag vet inte.
Jag jobbar vidare på detta, hjälp tas tacksamt emot via PM.
Mvh, T

En mysig och egen kvinna.. tyckte jag hon var!
Nu måste jag få säga en sak här…. det börjar faktiskt likan lite mobbing här!!! I och för sig kan trumman tala för sig själv,men…. om man bara läser det han skriver utan att lägga in sina egna värderingar i det utan "bara läser orden" så ser man ju att han inte alls klankar ner på denna sköna dam. det var isf jag som sa att hon påminde om en tosig psykolog i skolan. För det gjorde hon! Men dock tycker jag att det var en skön människa.
Nog om detta. Vi kan väl sluta oss till att denna dam är precis som vi skulle vilja vara: stark i sin tro, inte bry sig om vad andra tycker o tänker, bara göra det hon själv vill.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Så ärlig och i kontakt med vem hon var. Snacka om att leva som man lär. Avundas henne det.

En härligt människa!
Hon verkar helt lugn och harmonisk. Jag gillar henne!
Nämen vilken härlig häxa.
henne hade jag velat sätta mig mer och tala med…
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Oj oj, whops.
Ber om ursäkt om jag trampat på någons fot! Hemskt ledsen, det var ju inte alls meningen.
Det som jag ville var bara att påpeka att hon inte var så pjåkig liksom:) Antagligen för att jag kanske själv känner eller har delar av mig som är som henne ;) det togs alltså - omedvetet - personligt och jag är en ganska känslig typ. Hehe. (tyvärr ;)
trumman: sorry att jag misstolkade din text (första inlägget)! Det berörde något inom mig i både person och som något slags genusvis. Hemskt ledsen! Jag kan ibland skriva och sedan förstå ;) är en virrpanna… men så är väl det ofta, att i vanliga diskussioner (ej internet), man säger och sedan rättar sig liksom. Här ligger orden inbakat och som klister;) = dåligt för min person.
Hm. och så tänkte jag på en sak till, men den mindes jag inte.. =) nåväl…

Trumman.. Du är inte finkänslig och det vet du väl ändå om?
Jag är en sådan person som gillar det där brutala, it cracks me up. Gift med en liksom. Eftersom jag är gift med en som ofta blir missförstådd efter hur han talar och själv misstalar mig så begriper jag din frustration.
Men så länge som man skriver efter eget huvud får man stå ut med att bli missförstådd. Det är bara att ruska lite på skallen.. reda ut på ett neutralt och enkelt vis.
Jag skulle inte vilja se att du förändrade ditt skrivsätt utan jag tror mer på att du helt enkelt får "gilla läget".
Ja jag bryr mig inte SÅ hårt, jag väntar bara på att fler folks läsförståelse ska evolvera ;)