Dagens Glädjeämnen 28/5
God Morgon alla fina Vänner!
Högtrycket står sig och Fader Sol förser oss med rikliga mängder av sina livgivande strålar…härligt, härligt är också att ha en brunn som inte sinar så att det som kräver vatten kan få det…och det har jag…
Glädjande är att jag är ledig idag, och har fått sova hela natten och dessutom tagit en slö och slapp morgon…Glädjande är att jag iofs har massor att göra men kan ta det i min egen takt…Glädjande är att vår gemenskap här på HiF är så stor…
Så vänner…
May Your day be Blessed!
Yours Truly
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Härlig dag alla!
Sol från en blå himmel utan minsta molntuss. Det växer så det knakar i trädgården. De svarta tulpaner är visserligen mörkt lila men härliga att se ändå. Slingerstormhatten slingrar sig allt högre och frösådderna gror på friland.

Fick oväntat en lugn morgon eftersom jag fick ändra skift. Skönt! Ser också fram emot det kommande sommarvädret med högtryck fram emot helgen! Ett tidigt vårdopp kanske det får bli?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Vattna på, du Druid.
Solen skiner här också, en nordan svalkar…naturen skjuter fart.
Hela jag är ett kaos….
Må er dag bringa er stor glädje, Mina goa Systrar och Bröder.
Vandra i Ljus å Skönhet
God morgon och även här skiner fader sol.
En hel dag i ensamhet, en hel dag med mig själv, det är lycka just nu!!
En underbar dag önska jag alla /BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Moder Sol lyser även här :) Sunna är vacker i sin himmelsblå klänning.
Dagens glädjeämne är min barnsligt upphetsade känsla inför kommande semester och Häxträff :) allting löste sig så fint, och jag, eller rättare sagt, cynikern i mig befarar att det värsta skall komma…
Jag ser fram emot CBY - camp burn yourself - där jag kommer vara innan Häxträffen. Där har jag bestämt mig för att lära mig sluka eld! och kommer leda 4 st workshops också under veckan som jag ser fram emot :) bland annat Sagoberättande och hur man kan finna sina egna myter och sagor i naturen! Det kommer bli så spännande att höra vad som hittas där ute bland mossor och tall.
Sen hoppas jag många tar med instrument till träffen så vi får mycket musik och sång :)

#5 nänänänä ingen eldslukning….vi kommer ju inte att känna igen dig utan skägg o mustasch!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#6 Nej, men han kommer att vara den enda med brännsår i ansiktet…. så på sätt blir han lätt igenkännlig *LOL*

syner och uppenbarelser… att känna i bild…
Det får stå för morgonen… eftermiddagen kommer kantas av leenden…

#5 Humm, ja något sådant kommer jag aldrig våga mig på och lära mig. men det är väldigt kul och se.
Själv har jag sovmorgon ingen skola idag. ska senare träffa min bal dejt på en ficka. får se vem människan är, kanske är trevlig.
kram

Jag får glädja mig över att de är ytterligare en dag me fader sol och hans värme och den enorma kärlek och värme som vi har många här inne på HIF….BB Hias
Gomorron på er..sol,sol och varmt. Har inte bestämt mig för om det blir att köra till havet idag eller torpet,men det lutar nog till havet..*L Kameran med och en korg att plocka fynd i som jag ev hittar. Ja också fika med oxå då ju…*L
Aj fil datt maj daj is gåne bi veri blesst! 
Vacker ,härlig dag till er alla…BB/B

Att vi finns här och hjälpa varandra på ett sett som inte sker i vanliga vardagen har just en systrami som lättade en börda för mig / ÄLSKAR EDER ALLA OCH SKULLE INTE VILJA MISTA NÅN AV EDER Ni är som ett stort Hjärta på alla sätt och vis "PUSS O KRAM"
Lever fortfarande på stunden med min bästa kompis igår. Hon är 2 år och vi satt i solen och käkade glass. En stund med henne ger mer energi än en vitamininjektion av 20 apelsiner. Så idag har jag absolut lust att sätta mig med nästa tenta. En stund i solen och en promenad framåt eftermiddagen kommer också få plats i dagens schema.
#6 Fan där sa du ngt… det går nog int att sluka eld med skägg … attans! Ja då får jag hålla mig till att blåsa eld istället, och kanske köpa / lära mig ngn annan rolig eldleksak på CBY! :D
Mvh, T
…*giva* värme/kärlek!/W

[ Lämnar ett vindblåst avtryck mot lyckodörren ]
Livet är förunderligt.
Ljus ^¨¨¨^/Mirlanda.

Som tidigare sagt var… Eftermiddagen kommer att kantas av leenden.. både här och där… och lite överallt…
//

Mitt glädjeämne är den underbara låten jag upptäckte igår. Jag lyssnar och riktigt ryser av hur bra det är.

Oj idag blev det ruschigt värre ….försöker hinna allt jag kan nu …Förra årets förråd av läkeväxter…blev tunnsått…då jag var svårt sjuk….och fick operera bort en tumör…..Och jag som är så van att ha skåpen fulla över vintern…kände mig som en fattig kyrkråtta 
men nu attans …blir det en stunds samlande varje dag….det är när man inte kan ..man förstår vilka glädjeämnen det faktiskt är att samla i Moderns apotek….
Lille Linn har snart koll på vad alla växter heter och vad man använder dem till !!
Ser redan nu att det blir kanonår för stora välväxta Älgört, Johannesört, Rölleka.Malva …Tidiga kommer de attt bli dessutom !!
Lycklig ….
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#20 Jag rekomenderar filmen också ^^

# 6 Eller ögonbryn…
:-)

#23 Det låter som en bra idé det. :D Hoppas du får det mysigt.

Ja, här skiner vår moderliga Sol över oss med sina livnärande strålar:D Det är helt underbart men jag längtar lite till hösten och regnets tider, faktiskt..mysfaktorn är högre, brasorna i kaminen.. :D *drömmer sig bort*

#26 Wow Hias…du blir ju som en riktig häxdrottning i den klänningen *avis* Kramar
Nyss hemkommen från havsturen. Blåste kallt,men jag bet ihop och solade ändå. Fick nöjet att se en efterhängsen svan som dök upp..*L Den väste åt mig och jag väste tebax och tog kort,efter det följde den efter mig ända upp bland husen…*S Hann dock plocka lite strandfynd, med ett "vaket" öga på svanen. Hade sån lust att klappa den…men där svek modet…

Ja hon är ju en häxa och de skall vigas ute vi Tyresö slottsbacke och de sägs att de spökar där i slottet och nu i helgen har de Medeltids helg där… Ja de är en enorm känsla att få äran att va hennes tärna. Kram

haft en underbar dag ute i solen och ska snart åka till underbara Waara BB///Odini

Dagens glädjeämne för mig är att i morse så var barnen glada och lyckliga, eftersom dotter skulle sjunga körsånger och sonen skulle på kanotutflykt. Önskar mig en skön och glad kväll också, och förstås även till Er alla!
#26 Åhh! vad snygg! Ser underbart häxig ut o svart..tänk så snygg du ska bli i den frisyren vi pratade om med svarta sidenband…såå läckert!…så nedrans snygg kommer du bli! .. (o det är du redan :) Pok//W
#29..Gooo du! smälter en systers hjärta… välkommen! Pok//W

Min gläde idag var när odini dansade disco dansen på altan. (med kåpa) *ASG*
//T

#32 ASG!!! De skulle jag viljat se när min son står på eder altan och dansar discodans ASG!!!!
#33 hahahahahaha…jag såg,skrattar än….*ASG*

#33 Ja du kära moder det var en syn för sig. Gudarna måste skrattat. men nu ska jag göra den igen ty Fereshte missade de *ASG*
Glädjeämnet för idag. Att jag har haft så roligt på jobbet med mina underbara jobbarkompisar.

#35 och du skall vara min son nu kräver mor din en discodans hemma sedan eller så sätter jag de som ett underhåll på Träffen i Juli hahahahahahahaha

#37 okej det var bokat nu ska jag få dom alla att rammla av stolarna *ASG*

God kväll allihopa! Min glädje idag är att fader sol sken så vackert! =) #26 Vad vacker du kommer att bli i den fina klänningen!
BlessedBe! *F*

Tusen tack#39 älskade dottra av Waara jag lovar att ni skall få se mig när jag väl bär den ..Puss o kram
Ser fram emot att få se dig i den underbart vackra klänningen ,syster His. *ler*
Du kommer att stjäla hela showen.