Häxor iFokus

Häxor

Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 3085 ggr
_RS_
0

Vad har du gjort?

Inte min normala kvalité.. men bär med er.. jag är ganska upprörd och ledsen nu…. 

Du skänker njutning, du skänker ro
du smyger dig  på, du verkar okej
du finns överallt, du kopplar ditt grepp
så du bjuder till fest, men vem klarar ett sådant test

Du är så lömsk, du verkar så trevlig
du smyger dig på, du smusslar
du ljuger för alla, du förför och söndrar
så många själar du få, förbaskade C2H5OH

Men vad har du gjort, som är bra för någon
vad har du gjort, som varit konstruktivt
vad har du gjort, annat än att orsaka smärta
Så många djupa hål, har du grävt under namnet alkohol

Jag hatar dig och allt du står för, trots det tar jag mig ett glas
Jag hatar dig för du förstör liv, trots det skonar du mig än
Jag hatar dig, för att du äger de jag bryr mig om
Jag hatar dig då du sårar med flit, förbannade dryga sprit.

Jag hatar dig för du sårar mitt barn
Jag hatar dig, du skapar bara bråk
Jag hatar dig innerligt, du ändrar folk
Jag hatar dig i flaska, hatar dig i burk ty i alla former du är en skurk

Denna gången har du verkligen lyckats att söndra
Du äger en människas kropp och en annans själ
En person behöver dig för att fungera, en annan för att glädjas
Du gör folk beroende på så många vis, att gränsen suddas ut…

VAD SOM ÄR RÄTT OCH FEL!

Förbjud försäljning av skiten….

//

Hadina
0

Känner det du skriver broder!! känner det mycket!
Önskar jag kunde formulera mej lika väl som du.

Kramar!! BB

Jodrena
0

Jag kan inte annat än hålla med dig. Så mycket förstörelse jag sett den göra i min personliga sfär… fan. varför kan det inte stanna på en förnuftig nivå?

Anco
0

#0 Kära vän, kunde inte sagt det bättre själv. Du klädde mina tankar i ord.

Har inte ord nog för att säga vad jag känner.

Kram

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Wargmane
0

ja ….är det nåt som skulle tvärbort så är det just det…har sett Mycken av den varan….

Har gjort anhörigvecka på behandlingshem….herrejösses vilka historier man fick sig till livs …och vad många som blir medberoende…när en är beroende …är skrämmande !!!

SINNESROBÖNEN

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total
att den släcker min indignation
över det som är fel, vrångt och orätt.

Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder
och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta
om möjligheten att nå en förändring
bara för att det som är fel är lag och normalt,
att det som är vrångt och orätt har historia.

Och låt mig aldrig tvivla på förståndet
bara för att jag är i minoritet.

Varje ny tanke startar alltid
hos en ensam.

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Lorelai
0

Idag är inte en bra dag.

Den fienden har stjulit för många liv, förstört för många familjer. dödat nog med barn. Ändå insups den.. 
Sitter jag här med maskrosvin i köket.. *mutter*

_RS_
0

Ja, visstnog är livet underligt…
Men det kommer ju varken i flaska eller burk :D

Jag dricker ju som sagt var själv, men berusning är inte något jag eftersträvar eller ens ser som önskvärt. om detta kan många vittna.
Men försäljning av alkohol ger en lättare berusning än att vänta i veckor på egen dryck… varför jag vill att man avskaffar systembolaget och automatiserar fängelsevistelse vid försäljning av alkohol till annan människa. Jämställ det med narkotika, då det säljs…

Nu är jag på krigsstigen :-/

Astrina
0

#0 Ja, det känns onekligen som en rätt väg många gånger. Att förbjuda det som skadar och sårar så många, i närheten och utanför den personliga sfären. Tyvärr tror jag inte det är lösningen på problemet, det sjuka beteendet finns ju ändå kvar i individen. Jag har dock inga lösningar, bara funderingar och känslor kring det här. Det är så ledsamt och tragiskt hur ett beroende kan ta över en individ så fullkomligt, ändå har vi alla alltid ett val.

#4 Jag var på sinnesrogudstjänst i vintras och upplevde en otrolig värme och gemenskap. Jag önskar att fler som inte är beroende eller medberoende skulle våga sig iväg. Jag är glad att jag blev med. Just nu väntar jag svar från ett behandlingshem angående när vi kan komma på anhörigsvecka. På ett vis är kan man se det som en gåva som andra i samhället kanske helt går miste om.

Ja, det finns mycket att säga i ämnet.

_RS_
0

Ja… jag vet… jag tycker bara att det är en konstig sak att ha tillåtet när andra rusmedel är olagliga, som faktiskt orsakaar mindre lidande…

(NEJ!!! jag tänker inte diskutera de olika substanserna, jag tänker inte tillåta att folk säger att jag menar att det är ofarligt… det är jag trött på och innerligt färdig med. Allt som ändrar ett medvetande är farligt, mer eller mindre…)

Alkoholen är en otroligt kraftfull drog, som ändrar kroppens funktioner och själens essens… permanent. Det är för mig störande…

Hadina
0

Det finns så många berusningar i livet än alkohol

Jag har själv efter många års ickedrickande.. äntligen kunnat smaka av lite vin.. och då menar jag lite.. *L*

Det finns så många i min närhet som inte Kan/Ska dricka.. man kan inget annat än se på hur dom drar ner sig själva i fördärvet. När dom inte inser hur mycket dom dricker eller förstör för sig själva och alla i sin omgivning..
Det är såå tragiskt!!

Astrina
0

#8 Visst är det märkligt! Och ser man dessutom på nära håll dess förödande effekt så framstår det bara än märkligare. Men vet du vad, jag resonerar som så att erfarenheterna man har skänker livserfarenhet och en ödmjukhet som man annars skulle vara utan. Visst skulle det vara härligt att vara utan dem men man är den man är. Det kommer komma stunder när ens egna erfarenheter kan hjälpa andra, på ett eller annat sätt.

Wargmane
0

#7 ja du sinnesron är rörande vid dess tillfällen …jag blir tårögd varje gång jag läser den där för mig själv..
du gumman ..anhörigveckan är den bästa "utbildning" jag har gått !!!

Jag tog inte en droppe på 13 år ….bara för att jag var så less…på hur den gjorde med både mig och andra …numera tar jag ETT glas vin till maten då och då…inte förberusning utan för att det är gott…men det är kanske 3 ggr/året….

Som Häxa och medium…VET jag att det solkar mina kanaler..jag ser oxå att den gör det med andra …jag blir så ledsen !!

Kramar om alla som är lika ledsna…..

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Outrageous
0

Sorgligt hur det kan gå så fel för en del. :(
Fint skrivet.

Astrina
0

#9 Mm så sant, så sant.

#11 Ja, det är många som säger det och jag tycker det säger en hel del. Jag ser fram emot min vistelse, om du förstår hur jag menar. Vilket jag nog tror att du gör. :)

Kramar, kärlek och ljus till alla som behöver det och en tröstande tanke.

karinf
0

Vet hur du känner. Antagligen som jag. Varje dag.
Förbjud den j***a alkoholen.

Ja, flera av mina vänner har dött av det. Fler kommer det antagligen bli. 

De som är i den största riskzonen är de som inte blir (verkar bli) påverkade, de som klarar sina jobb galant. De har ingen anledning att sluta.
Deras närmaste kan bara se på…

Huuu…nä,

[trumman]
0

www.gryningstid.egetforum.se

Ett forum för beroende, av beroende

Alkoholen är farlig ja, det vet vi :( både de som är alkoholister, och vi som lever tillsammans/är anhörig med en, vet hur lömskt den kan bete sig.

:(

SINNESROBÖNEN

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.

Blodeuwedd
0

"Gud, ge mig Sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan,
och Förstånd att inse skillnaden"

Sitter på väggen hemma hos mej sedan åtta år tillbaka..
De orden har hjälpt mej många gånger.
Det är svårt att lita på en alkoholist, det gör ont att få smäll på smäll och till slut tror man inte på ett ord.
Det svåraste är att man till slut inte litar på sina egna känslor heller,
man vågar knappt tro på någon.

Astrina
0

Det är en enorm styrka och tröst i de orden.

Santhe
0

Bra skrivet _RS_ du verkar ha fångat alkoholen i dess essens. Jag tycker också att alkohol borde vara olagligt precis som de andra drogerna. Faktum är väl om alkohol hade kommit fram idag skulle den inte blivit laglig.

Outrageous
0

Jag känner mig besviken på mänskligheten ikväll, hur vi är, även utan influenser som alkohol och annat. Hur vi skadar varandra, sårar varandra. Jag blir så ledsen, och jag skäms, över att tillhöra mänskligheten.

_RS_
0

Inte skämmas.. göra bättre ;-)

Outrageous
0

#20 Jag kan ju inte förbättra andras handlingar. Eller få dem som blivit trampade på att må bättre. Gråter

_RS_
0

Man får börja i ena änden och nysta upp det hela… under tiden kasta små stenar i vattnet så ringarna sprider sig…
Många små handlingar påverkar kanske inte det direkta, kanske inte i nuet… men det kan påverka sättet folk tänker på… och en ändring kan ske tillbakaverkande…

Så måste det vara… annars vet jag inte vad man skall ta sig till… man får göra det man kan, helt enkelt…

Outrageous
0

#22 Jo, men svårt att ändra människors värderingar, dessvärre.
Nu behöver jag nog sömn. Mycket sömn. På återseende i morgon, och ha en god natt.

Iram
0

Kanske borde vi försöka hålla vår häxträff helt drogfri (förrutom kaffe och cigg då)?

Hur ställer ni er till detta? Skulle själv inte ha något ptoblem med det även om jag gärna tar mig en öl eller ett par glas vin ibland. Men kan lika gärna vara helt nykter.

Jag startar en egen tråd om detta eftersom jag tycker det är viktigt. Kan ju vara så att en del tycker det är rätt och slätt obehagligt med fulla människor.

/Iram

_RS_
0

Iram… helt alkoholfritt??? 

Njae… för min del så är det helt okej med folk som dricker… så länge de inte låter skiten förstöra något… Jag dricker ju måttligt själv… Nu skal vi inte "överreagera" bara för att saker krisar sig i livet runt en eller ett fåtal personer…

Jag utgår från att alla här är vakna och observanta på vad som händer med deras kroppar, deras medvetanden och det som sker runt dem.
Ansvar och eftertanke är A och O…

Bommar någon och det mot förmodan skulle knöka sig, så kommer det att gå att tala dem till rätta ganska enkelt ;-)
Alkohol, under rätt former är medicin för sällskap och själen… det är bara det att jag var tvungen att skälla lite på det…

Jag kommer med största sannolikhet vara nykter, men kanske ta ett glas… Sup-festa är ju inte varför jag åker…

//

Anco
0

#21 Du kan inte förändra folks handlingar säger du. Men genom att behandla andra som man själv vill bl behandlad så kanske att man väcker en tanke hos åtminstone några att det finns andra sätt att vara mot varandra.
Det är iaf min livsfilosofi. Om jag är snäll och trevlg, hjälpsam mot andra, så kanske, kanske att någon av dem får en snilleblixt och börjar ändra sitt beteende, på så sätt sprids det hela. Tyvärr smärtsamt långsamt,men förhoppningsvis lite granna.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Iram
0

Anledningen till att jag frågade detta är att om någon är alkoholist, så kan denne inte styra över sitt spritintag särskilt bra. Att då hålla en helt spritfri träff skulle förenkla för den som eventuellt har problem med spriten. Vi är så många som ska träffas att statistiken talar för att några av oss har problem med alkoholen.

Men som sagt,. jag var mest intresserad av vad ni andra tycker. Själv har jag inga problem med att ta ett eller två glas, och jag blir nästan aldrig särskilt full.

_RS_
0

Sant.. men å andra sidan, om någon är alkoholist, kommer denna att oavsett dricka i smyg… Vi är ju inte där för att barnvakta varandra varje minut heller… Den som blir packad kommer ju inte ha särskillt stort utbyte ändå, eller hur? Vi verkar ju vara många här som är måna om våra huvuden.

Jag tror iaf att det är helt lugnt…

//

Astrina
0

#28 Sant det du säger men å andra sidan kanske någon är nykter alkoholist sedan en tid tillbaka. Skulle det för denne isf underlätta om det är helnyktert stödjer jag gärna. Men i stort håller jag med dig, vi ska inte barnvakta varandra, var och en får göra sina egna val.

[trumman]
0

#27 Man kan inte få en alkoholist att dricka, man kan inte få den att INTE dricka heller.

Man blir medberoende om man styr om sitt eget liv för att "underlätta" för alkoholisten.

Mvh, T

Astrina
0

#30 Ja, det gäller att vara aktsam på det beteendet. Viljan att hjälpa kan ju faktiskt vara i verkligheten stjälpa.

_RS_
0

I sanning… Problem skall inte få styra ens agerande.. vare sig sina egna eller andras…

//

[trumman]
0

Man kan inte vara alla till lags heller.. det har blivit ngt typåiskt svenskt det där att försöka ta bort allt som kan vara svårt och stötande, annorlunda eller obekvämt för folk.

Man klemar bort folk, och gör barn av vuxna. Tyvärr. Se bara på förbudet mot att dricka alkohol (när vi endå talar om soppan) på offentlig plats - sicket strunt.

Jag som vuxen kan inte njuta en kall pils i ngn offentlig sommarslänt utan att riskera att bängen kommer och häller ut den och bötfäller mig. Vilket sabla förmynderi.

Det ska komma batongmän då det bråkas och sups, men man kan faktiskt njuta av alkohol också som en vuxen - på kontinentalt vis, som bror BD uttryckte det så bra. Sverige börjar bli ett väldigt läskigt konmtrollsamhälle med väldigt läskiga, trångsynta, lagom-människor.

Mvh, T

[trumman]
0

…."tycker jag", måste jag väl lägga till så folk inte tror jag vet bäst och är otrevlig och besserwissig igen. Suck.

Astrina
0

#33 Nu gör jag den där bugande gubben igen.

Wargmane
0

Hmm …tänker och fnurlar..Häxträff och alkohol…..ja jag vet inte jag å jag har inte med denna träff att göra….men seriöst….på våra träffar här nere …har det aldrig ens varit tal om alkohol…..Vi blir höga på energier istället….behövs inga konstgjorda droger för det….På sin höjd en pipa salvia då..hehe men det är ju ingen drog….Förresten har vi slutat röka allihopa så inte ens det blir det numera …och jag kan garantera att vi har roligare än de som dricker………100% närvarande….

Jaja olika tänka vi alla….Här har det fallt sig naturligt att det inte hör ihop….Men det är här det ….

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

_RS_
0

Eh?

Är salvia ingen drog???? För det första finns det många salvior, varav en är helt förbjuden att inneha i sin naturliga form, utan tillredning. Alla salvior innehåller psykoaktiva alkaloider och andra substanser som helt klart påverkar medvetandet… om än och även i små mängder…

"Rörmigej" Mimosa pudica är heller ingen drog, men att äta roten med någon MAO-hämmare ger psykedeliska effekter som kan jämställas med LSD i intensitet..

Jao…

//

BranDuir
0

Profetsalvia (Salvia divinorum) är en art i släktet salvior. Den har gröna silverskimrande blad vilka används i torkad form. Den innehåller den starka psykoaktiva substansen salvinorin A.

Då profetsalvia brukas som drog röks den oftast i en vattenpipa, och med en torchtändare då profetsalvians aktiva substans salvinorin A kräver en förhållandevis hög temperatur, runt 240 grader celsius för att förångas. Bladen kan även tuggas då de är färska.

Det är en mycket potent drog där endast 300 mikrogram utger en standarddos, effekterna av den är mycket kraftfulla. Ett gram av plantans aktiva ämne kan räcka för att berusa 7000 människor. De vanligaste effekterna är att brukaren får drömliknande upplevelser och hallucinationer. Från det att brukaren inhalerat röken från profetsalvian startar trippen näst intill direkt, vilket kan ge upphov till panik och ångest. Många gånger kan det hända att brukaren inte kommer ihåg någonting från trippen. Effekterna av drogen varar i 10-15 minuter.

Trippen, som av brukarna beskrivs som en dröm, kan i många fall verka helt verklig trots absurda syner och upplevelser. Det kan till stor del bero på att drogen ger effekt så fort att brukaren inte hinner uppfatta att något händer.

Profetsalvia eller andra växter/produkter innehållande det aktiva ämnet salvinorin A, är sedan 1 april 2006 olagligt att inneha eller sälja i Sverige.

saxat från Wikipedia

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

_RS_
0

Tack för understödseld, broder BD… Jag ville inte gå in på detaljer… för jag ansåg det inte vara relevant i första salv(i)an…

//

Waara
0

#0 Läst/ ..jag vet inte vad jag ska skriva,tycker bara så synd om dej o alla medberoende o beroende o drabbade!! Sympati/mycket.

Wargmane
0

Hahaha dedong sa det i tråden…Ja det är ju inget av ovanstående vi har använt…..men nu har ni ju upplyst samtliga här på forumen …vad man kan använda …..

Och by the way,,,,,de salvior som finns tillgängliga är mer ofarligt än vanlig röktobak eller Cig ….

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

_RS_
0

Det finns det fler saker som är… likaväl förbjudna och droger.

En drog är en drog, oavsett om den är laglig eller inte…

//

Astrina
0

Mm en fin upplysning för den som vill ha…

Iram
0

Den som lever får se…hur det gick på träffen. Oskyldig

Wargmane
0

#42 jodå jodå till och med nässlor och maskrosor är en drog…..

Det är väl där ordet kommer ifrån…..Det som i gammalspråk är drog är växtens läkande egenskap….

ett missbrukat ord ….i ordets rätta bemärkelse om man vill hänge sig åt ordklyveri !!Glad

Fick en syn *s* OT

Tidningsrubrik:

HÄXFEST LÖPTE AMOK!!

På fredagen fick polisen rycka ut till en häxfest ….personerna som deltog var helt förvirrade av droger på diverse matnyttiga köksväxter…är detta den nya tidens ravefester ???

Förvånad. . . . . Skrattande

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

_RS_
0

:-) i sanning…

drog = substans, ämne eller växt som inte primärt intas för näringssyfte. Varför maskrosor och nässlor och andra matnyttiga växter faller ut…

Man kan använda matnyttiga växter och även vissa kryddor som droger. till exempel om man röker en salvia eller nässla.
Nej, nu orkar jag inte… men skall du klyva ikapp med mig, så skall du nog inte kapa :D… ;-)

Allt gott till dig och de dina.

//_RS_

[trumman]
0

#45 Hah hah, jag kan höra mig själv:

"Nej nej konstapeln, det ÄR verkligen oregano!! Jag lovar! Jag rökte den direkt ur påsen - kolla här!!!" *visar den affärsköpta påsen oregano - blir ändå slagen till blods av dum snut med liten snopp och kompenserande stor batong*

:)

Wargmane
0

Häxrave….min son bröt ihop fullständigt…..Förstår ni varför ??

Jag ..går och plockar med drogerna jag…….Oskyldig

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Outrageous
0

#26 Jo jag vet, men detta är inte riktigt en sådan situation dessvärre. Men det hör inte hemma mer i den här tråden.