Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2237 ggr
Lorelai
0

Whats up!?

Lorelai.. det är mig det. :)

Jag är trött.. Så trött. Glad men trött. 
jag är deppig med.. men bara lite. Vad i halva havets storm skall jag bedriva med för yrke egentligen??
Jag kom inte in på teckentolkslinjen.. jag kom inte in på teckenspråkslinjen heller. Vad i *****?? Varför inte?
okej så jag var inte välkommen att utbilda mig i ett område jag skulle briljera i.. jag söker nästa år. 
Så jag kollar lite lediga jobb här i krokarna. Nope det finns inga. Dem enda som finns kräver B körkort, vilket jag inte har. Jobbet skulle passa mig men jag har inte körkort. Eller så är det yrken jag är klart olämplig för. 

Så jag ser in till mig själv och vad jag har för något att erbjuda, nada.
Det enda jag ens kan tänka mig skulle kunna bringa in pengar är att jag lägger korten för pengar, det klarar jag knappt att skriva än mindre att göra.
Vi har pratat om en medelväg, en sida där jag lägger korten gratis men ger tillgängligt för donationer. Jo tackar det ser jag ju vart det bär. Som om det var unikt. Jag får inte igång någonting sådant för någonting bär emot. 

Det finns en grej till som jag kan erbjuda en konsument, hennamålningar Lorelai style. Har ingen Henna! >:| Hittar ingen leverantör av bra henna färg.
Det finns Henna och det finns henna.

Så här sitter jag och funderar på vad jag kan göra för att hjälpa den här familjen ekonomiskt. Det borde finnas någonting, men nej. Inget synligt för mina ögon…
Så jag sätter mig här och virkar.. Jag tycker inte att verkligheten är särskilt rolig just nu. 

Ps.. hias min kära.. Den anlände så fint så, hon står nu tryggt och säkert.

Coturnix
0

Du bakar ju så fina grejer…du skulle kunna göra vackra tårtor hela dagarna. :)

Lorelai
0

*hehe* Baka kaka.. Det är kul.. blir jag rund och go med.

Jag har varit i den svängen, det var där min sista droppe rann över.
Fast jag har ju nytta utav det nu då.. då vi äter gott. :P Men _RS_ är den som står för merparten av matlagningen här förstårs.

spindelfot
0

jag sitter i samma sits som du.. jag är helnere nu för att jag är så fattig och jag verkar inte passa in någonstans. Jag var och provjobbade i ett fruktansvärt kök igår och det gick åt helvete. De visade mig inte ens var kylarna låg någonstans.. lätt för mig att jobba då! De vägrade prata med mig så jag kunde inte jobba eller nånting.. drev bara omkring medans de var köksmartyrer med slagsmålsögon.. I slutet av dagen frågade de mig vad jag tyckte, och jag sa att det var extremt dålig kommunikation och jag aldrig hade varit i ett sämre organiserat kök. då ville de inte ha tillbaka mig ;)

och nu har jag en jävla ångest för det jobbet skulle räddat ekonomin, över sommaren iallafall.. att jag ska ha en sån jävla mun.  det rullar omkring inom mig.. och idag kom radiotjänst hit med räkningar. FYFAN.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Outrageous
0

Jag känner verkligen igen allt det där. Blev nekad linjen jag vill gå för andra året i rad nu. Och kommer stå i exakt samma sits som du i höst, för jobb är det ju inte gott om för oss utan körkort och erfarenhet.
Men jag tror att det kommer lösa sig till slut. Det finns nog en mening vi inte känner till. Och sålänge får man väl vänta, söka igen, leta efter det där jobbet som kanske, kanske dyker upp. Hålla hoppet uppe helt enkelt. :) Och inte slås ner allt för mycket av det.

Astrina
0

#0 Tatuerare kanske?

#4 Men jag tror att det kommer lösa sig till slut. Det finns nog en mening vi inte känner till - Precis så! Saker har en tendens att ge sig med tiden. Ni ska se att det löser sig allihopa, DET är jag säker på!

Hias
0

Va gott systrami#0 att de gick bra me hennes resa och må hon nu giva eder lite glädje trots allt/ du kanske skall öppna någet eget som ger dig de du är bra på ???? Kraaaaaaaam och må du snart finna de du söker/BB Hias

Lorelai
0

Hmm måla med nål.. :P

Ja.. skola mig med någonting skall jag nog göra. Det är så sabla trist att de frädigheter jag har inte passar in i arbetsmarkanden. Jag är en jäkel på att snacka och stötta och så vidare.. men jag är inte behörig att söka sådant där jag kommer till lämplighet utan en pedagogiskt utbildning.
En sådan linje hör jag inte hemma på, det vet jag.

Något kreativtä rnog lämpligt ja..
Ja #4 Det är rätt inställning. :D Vi är så unga.. Det gällr dig med Spindelfot.. Du och jag skaffade oss barn tidigt, så vi känner ett extra tryck utav att inte ha något stabilt. Men vi finner dit.
Det var djävligt illa utav dem att vara så sviniga. *arg*

Näe.. skärpning.. Som det är nu bidrar jag med 0kr till hushållet.. det skall lösas. *tänker*

spindelfot
0

Jo jag skäms verkligen över mig själv, att vara en fattig nästan-tonårsmor är ju inte den bästa sitsen man kan vara i, jag skäms och oroar mig över att man måste ha pengar till vinteroverall och sånt till vintern.. allting oroar mig just nu. Var det bara mig skulle det inte spela någon roll - men jag är så trött på att vara superunderklass och att mitt barn måste leva med mig som har så ont om pengar. Jag har inte ens gått ur gymnasiet!

Lite pengar har jag ju.. jag har ju fått några dagar i månaden vilket ger mig nån tusenlapp, men det räcker ju inte.

Lorelai
0

Det sista du skall göra är att skämmas. Skäms du skäms din son, senare. Var stolt och rakryggad över vem du är och vad du gör. Minns att karriär är någonting andra beslutar att andra skall ha. när tiden kommer för en vinteroverall så kommer du att hitta lösningen för att ordna med en.

Jag anser oss ofta ha ont om pengar, i stunder så oroar jag mig över att mina pojkar har allt dem behöver. Så kikar jag runt och ser att dem har inte bara vad dem behöver utan ofta mer än så. Jag brukar se till att dem har dubbelt av allting så när de mitten av månaden tappar sina vantar, står de inte kalla.

Wargmane
0

#7 vad är problemet med att lägga kort för pengar ??

Du ger energi och får energi tillbaka ….Jag ser det som ett jämt givande och tagande …..

Förstår inte vad det är som säger att få en kortläggning inte ska vara värt nåt ?

När det ser jag som ren dumhet !!!!

Jo jag skulle väl kunna lägga kort gratis om Försäkringskassan eller a-kassan betalar min lön…men så är det inte…..

Jag är frisk( nåja jag har en artros som skulle ge vem som helst sjukpension) Men jag VILL FÖRSÖRJA MIG SJÄLV!

SÅ…istället för att sitta och lägga kort gratis åt folk Med försäkringskassan som löneutbetalare(med risk för att åka på bedrägeri) så …får de som söker min hjälp betala för energin alltså ett bra byte….de är nöjda och jag är nöjd…Jag står på mina foots och försörjer mig själv…och gör säkerligen ett bättre jobb oxå ..för att jag måste leverera resultat…

tror det handlar mest om att våga jag……

Kramix på dig …förresten ..en sak till …jag tror du skulle kunna leva på dina skapelser…men då gäller det att gå ur garderoben och få pröjs för det oxå !

TarotLinjerna söker personal ständigt….så jobb finns om man är duktig !!

PENGAR är inte fult !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hadina
0

Lorelai!.. Beklagar att du inte kom in som du ville..
men säkert var det någon mening i det
det är vad jag intalar mej när det är kämpigt
fast det mättar ju inga magar..*L*

Vi verkar vara många som har det kämpigt med både pengar och annat.. Av någon anledning..

Varma kramar och tankar till dej!!

_RS_
0

Jo, pengar är en styggelse… dessvärre en nödvändig sådan om man inte skall bomba ut sig totalt i samhället…

Pengar skapar stress, lidande och gräl… så det så ;-)

Men eftersom man nu ändå måsta ha dem, så kan man lika gärna se till att få dem med så lite prostitution av sig själv som möjligt… göra något man kan och mår bra av… Vad nu än det må vara…
Men jag brukar säga att "varför ta betalt för att förmedla, av det man har överflöd"… Jag förstår min hustrus ovilja att ta betalt för vissa saker… Jag står bakom detta… men jag ser också en potential… som andra bara anar :D

//

Waara
0

_Vän..med all din fingerfärdighet,inspiration… du kan ju så mycket.
Om det är svårt att ta betalt för dina tjänster..kan det vara ok att du säger att man får skänka det man tycker själv..är det bättre.?,men förstår dej oxå,kan inte heller ta betalt för liknande tjänster..Kan ju oxå tycka att lägger du korten utan att ta betalt..så borde ju dom ge dej ersättning utan att du ber om det..?..men,tyvärr fungerar det kanske inte alltid så,även om det borde..känslan att vilja giva tillbaka är en ju oxå en glädje..och torde vara en självklarhet..
_Jag kom nog inte med nåt nytt,men blev så tagen av ditt inlägg så jag la ut mina tankar..tänker på dej/er.

Kramar//W

blodtopp
0

Lorelai: Vad är det för henna du vill ha tag på? Äkta ren henna, eller ska det vara nån special som man gör tatueringar med? Jag vet vart det finns äkta henna att få tag på nämligen, men det kräver en inköpare i form av typ Hias eller Waara eller nån i Tokholma =)

Waara
0

#14 Det fixar nån av oss eller båda :)garanterat! om det blir aktuellt! 

Wargmane
0

#12 Det är inte pengarna som är en styggelse…det är vi som gör dem till det …pengar skapar ingen stress när de finns..

Det där är ett val……..så det så !! ;-)

Jag har sett det som min plikt att se till att mina barn har det bra …Jag har alltid haft väldigt många som sökt mig för att få spådom eller tolkning vad man väljer att kalla det för …Jag hade inte haft ork över att ha ett jobb som försörjde mig och mina tre barn, då får det bli en gyllene medelväg..visst låter det bättre med "donation" men glöm det bara …det funkar inte irl…

Och varför ska jag inte göra det jag är bra på !?

Ska jag stå som kassörska på dagarna och jobba på nätterna som medium…nä går inte ihop !!…

Jag vet hur det känns …jag hade oxå den tanken från början att det var "fult " att ta betalt för såna Gåvor…..

Inte skäms präster för sin lön..

Inte skäms psykologer och läkare för sin lön?

Jag gör samma saker fast på ett annat sätt……och faktum är …

Jag skäms inte heller !!!!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

blodtopp
0

#15 Det är jag helt säker på att nån av er kommer att göra! =) Ni brukar gå till en butik i närheten rätt ofta också, så ni vet rätt säkert vad det är för butik ;o) Vi får se vad hon säger, syster Lorelai =)

_RS_
0

klart vi gör pengarna till en styggelse, då vi sätter ett värde på dem för att stimulera ökad produktion… Klart pengar skapar stress, även om de finns.. det finns en summa pengar som medvetet balanseras upp så att de som har dem slipper stress i motsvarande grad som de som inte har dem stressas.

Pengar är som allt annat vanebildande och mycket vill ha mer, varför istället för att gräla om Hänt i veckan vs Slitz, grälar man om man skall ha en matta från Iran eller Pakistan.

Det är inte ett val man gör själv, annat än att man väljer att inte slava under kapitalet. Slår man in fel en gång… är det mycket svårt att ta sig ut.

Men nu gällde det inte detta… utan vad man kan göra för att det skall kännas bra att få in extra kapital, utan att sälja sig själv och bli just en slav under kapitalet ;-)

Hadina
0

#12.. Tror nog att din kära hustru har en enorm potential

Astrina
0

#16 Helt rätt, helt rätt!!!!!

spindelfot
0

Jo, just nu har han allt han behöver och lite till, men i framtiden? Jag har ju blivit ett ekonomiskt geni vad gäller att finna fina kläder billigt, laga och sy nytt.. mat är ofta inget problem heller.

Men mycket annat.. jag vill ju ha körkort, betala försäkringar och nu måste jag även betala tvavgift.

Min integritet sätter sig ofta i vägen för mig, jag klarar helt enkelt inte av vissa jobb. Som det förra.. jag har betalt för att jobba som kallskänka, inte som hackkyckling.
(visste jag det skulle jag krävt mer.. )
Och jag känner att hjälp, var passar jag in egentligen? Hur ska jag hitta min plats i samhället, tjäna pengar och ta hand om min familj, utan att gå under själsligt?

Wargmane
0

#18 Du Är en slav under kapitalet Du Jag Vi Alla !!!!!

Bara att Gräla om dem visar att man har kättingar runt hela benen……..

Det är bara att få acceptans …..att så är det…risken finns att man tycker att man prostituerar sig vad man än gör ….alla vill inte JOBBA för pengarna…

Grejjen är att för tex Häxor förr i tiden….oxå dem fick betalt i form av mat och gåvor för sina tjänster…förstår inte varför det är att prostituera sig nu ????

# 21 gör det själen tycker om…..

Kramixen !Å Puss på näsorna !!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

blodtopp
0

Spindelfot: Jag tycker du gör helt rätt som inte tar vilket sk*tjobb som helst, även om det är kris i ekonomin. Man ska inte behöva jobba på ställen som inte repekterar de anställda, och jag är grymt imponerad av dig som verkligen vågar säga ifrån uppriktigt när du säger hur det är där du är. Säger som Grynet: Ta ingen skit! =)

Själv vet jag inte hur det kommer bli för mig, då min praktik inte kan förlängas. Jag vet ännu inte varför, men ska träffa min handläggare på AF imorrn. Har jag tur kanske jag kan få en timanställning där jag praktiserar för att kunna fortsätta på samma ställe. Men det vet jag inte förrän imorrn heller. Men immorgon är en annan dag, och går det inte vägen så har jag ändå tillförsikt för ovanlighetens skull. (Praktiken skulle väl egentligen kallas arbetsträning då, då jag inte vet hur mycket jag klarar av att jobba efter mitt väggbesök 2006).

Ständigt detta ekonomiska bekymmer för så många. Nån gång borde det väl vända för oss!?!?

Astrina
0

#21 Vännen! Ta ett djupt andetag och andas ut..släpp tankarna och landa, vila. Här och nu, du är här och nu. Det ordnar sig när tiden kommer precis som Lorelai säger. Släpp allt, ta en stund för dig själv med en kopp te. Vilka omständigheter kan du råda över nu och vilka kan du inte påverka än. Stressa inte upp dig, det blockerar bara. En stooor kram till dig.

Jodrena
0

Märkligt, jag tänkte inatt på dig Lorelai, att jag skulle fråga dig hur det gick med ansökningen. :( verkligen synd att du inte blev antagen.

Jag vet också hur det är att vara arbetslös, att behöva pengar för att överleva, jag har dock bara ansvar för mig själv (och min hund numera) men någonstans måste jag ju bo och någonting måste jag ju äta. Därför tvingade jag mig till ett jobb som timvikarie som jag visste skulle skada min rygg som varit dålig sedan jag var 16. Men jag stod ut. Sedan fick jag tillfälle att få riktig heltids anställning … dock på ett jobb som är ännu sämre än det första, men jag var så illa tvungen att ta det. vad hade jag för val?

Det jag menar är, att det finns ibland jobb att få litet här och var. Det finns lösningar och även om det känns som att det tar död på en (bokstavligt talat av egen erfarenhet) så kan man försöka se det som att det bara är tillfälligt tills något bättre dyker upp.

Den som _verkligen_ vill ha jobb kan få jobb. Kanske inte det jobb de önskar sig dock. Blä. jag blir arg på det systemet, man vill ju trivas på sitt jobb, man vill inte bli sjuk av jobbet :(

Detta var rent allmänt och inte direkt menat till dig Lorelai. Men jag tycker absolut att du ska söka igen nästa år, det verkar vara någonting du verkligen vill göra, av det lilla du delat med dig av här på forumet om det. Sök igen! Tills dess, om du känner att du måste, kanske det finns ett jobb som väntar på dig därute…

Lorelai
0

#10 Jag läser nog inte det där inlägget helt rätt jag. Jag vet inte helt säkert vem du skriver om där. Jag drar inte in en krona. Att inte lägga korten eller sälja mina kreaktioner har inte med mod att göra. Det handlar mer om att gudinnemärket jag bär på min panna förbinder mig till att lystra till det kall jag bär. 
Vi lystrar till våra egna kall, inte varandras. Jag är inte säker på att lägga korten för ekonomiskt vinning är en okej grej för mig. Så länge som jag inte kan få för mig att lansera sidan vet jag vad svaret är. 

Innan jag vet vad som är okej så kommer jag aldrig att bli hetsad in till någonting heller.
Att sälja de saker jag gör som som bär på kraft är…. är detsamma som att be att få märket bortbränt.
Att skapa kraftfyllda verktyg för att sälja dem till höger och vänster är precis vad som är fel med väst. 
Du misstar nog mig för att vara i en funderande tid och en som misstror sig själv. Men jag ser självfallet din önskande tanke och jag tackar dig för den. :) 
Jag skriver inte nu att jag aldrig kommer att börja lägga korten för ekonomiskt vinning. Jag klargör bara att vi följer våra egna kall. Just när det kommer till korten för min del är den produkten inte klar för marknadsföring. Det kvittar att jag har en 97% positivt genomförda läsningar.
(De misslyckade procenten har jag inte feedbacks alls att basera på. ) 

Ja.. Henna! :D Det är ordentligt henna jag vill ha. Utan PPD. jag har inte hittat någonting på nätet och jag kände bara till en affär. Dit kan jag inte åka. 
Det får inte vara vanlig för håret, utan bör vara för just kroppsmålningar.
För de som inte är så bekanta med henna..kolla alltid i förteckningen att det inte finns PPD i, den är långt från osund för kroppen. Den kan gå bra för håret däremot. Men låt bli den så långt ni kan. oftast funnen i svart henna. Men till kroppen behövs inte svart henna. :P

Det finns någonting som hetter hennapenna, färdigblandad redo att målas med. En sådan skulle man prova. :D
Den står på inköpslistan.. redo att handlas när budgeten låter sig så. Jag vet då vart jag skall skriva när budgeten rymmer pulvret. :D Så glad jag blir.. Vi försökte till och med importera men det föll igenom. 

Vidare betackar jag mig för att bli jämförd med präster, psykologer och läkare. De lever inte det liv jag lever. En präst bränner mig nog gärna på bål om han får. En psykolog tränas med böcker likaså en läkare.
Det jag erbjuder följer inte regeringens lagar, det följer Naturens. Biter jag naturen biter hon mig.

Jodrena
0

obs! Jag menar självklart inte att man ska finna sig i vad som helst. Jag menar att det finns jobb om man verkligen vill ha jobb. Själv är jag tvingad till prostitution till kostnad av min hälsa i större mån än de flesta här känner till. Ni, Lorelai och _RS_ kan ha en aning om situationen men kanske inte ens ni har hela bilden klar för hur det här äter upp mig bit för bit.

Lorelai
0

#27 Ja vi anar. En liten del. Du vet att jag har dig i mina tankar.

Nu ser det tyvärr ut som så i vårt sverige idag.
Det är var dag jag går till och från dagis som jag tänker över samhället idag och förr. Skillnaderna på överlevnadens kris förr och nu.
Idag är vi ganska curlade av vår regering, den tar hand om oss på ett vis vi kanske bör böja våra huvuden inför. Förr skulle så otroligt många fler av oss vara tvingade att gå till arbeten med den standard som du Jodrena och du Spindelfot har beskrivit. Vår snälla stat har sett till att vi har möjlighet att värna om oss själva lite mer. Tidigare och nästan överallt annars är det, hosta eller dö. 
Så tro inte att jag inte är tacksam över hur lungt och skönt vi har.. det går inte en dag utan att jag tackar för det. :) 

Dessa tankar till det gamla leder mig till att söka till mig själv för att se vilka fädigheter jag har som kan föra inkomst till min familj. Jag vet att det står utbildning framför mig, resten av mitt liv. 
Jag vill bli teckentolk, jag vill utveckla mig inom naturmedicinen, jag vill lansera mig som frilansande hennaartirst.. jag vill så otroligt mycket med mitt liv och mig själv. Precis som många av oss här.

Hias
0

#28 Systrami Lorelai jag kan verkligen känna me dig och förstå din frustration/Och ja vilket samhälle vi lever i de skall ge till sig själva som redan har en massa pengar sloppa förmögenhets skatt och fastighetskatten mm medans de ligger gammla och mår dåligt och knappt få se dagens ljus på grund av personalbrist men inte fasiken anställer man fler nä för då måste de ju betala mer pengar/ jag jobbade i över 13år som mellanchef i hotellbranchen och även biträdande hotellchef och de va fasiken inte värt pengarna att aldrig få fasiken vara ledig för när jag va tillfällig hotell chef va jag TVUNGEN att ha tjänsteluren på Jämt!!!! Och när jag i övrigt va mellanchef på städ vadå 8timmars arbetsdag hahaha säg 12-14 timmars aarbets dag och där efter vara mamma och en go sambo fasiken de funkar inte så dec 2006 hade jag fått nog och stövlade in till min dåvarande chef och sa sonika upp mig på dagen!!! Och visst va det tufft att missa över 20000 i månaden man ack jag fick ett liv tillbaka……Idag så lever jag på de som jag kan bringa in och de är inte på att läsa i tarotkort för där har jag blivit skolad att pengar ställer till förtrett och otyg men en gåva som ex en gång fick jag en gammal hederlig väckarklocka annat tillfälle en blomstercheck osv men jag lever på att kunna sälja ut visa av mina hantverk och mina badsalter mm …. Vet älskade systrami att de kan inte trösta dig i dagen men jag finns med eder och förstår din irretation och frustration och ta veck denna orättvisa regering som idag sitter …….. Kram Hias

blodtopp
0

Den henna jag har hemma, och som jag använder till att färga håret med, är enbart ren, äkta henna utan några som helst tillsatser. Bara torkad och pulvriserad Lawsonia inermis. Så det är nog sån du är ute efter. Och jag skulle aldrig använda nån annan henna själv, då jag helt inte vill använda läbbiga kemikalier på det viset.

Den här hennan såldes tidigare på apoteket, men efter alla varningar om farligheten med henna (dvs den där hennan med kemikalier i, men de drog ju alla hennaprodukter över en och samma kam utan urskiljning) så togs den bort ur sortimentet. Han jag köper av i Stockholm visade sig vara den som sålde till apoteket innan de slutade ta in den.
  100 gram kostar 25 kronor och räcker länge =)

Lorelai
0

#29 Ja jo jag tackar jag.. den där gången har  jag vandrat nerför. jag är nu glad för livet jag lever. För jag lever ett. :D
Ni är mig alla en tröst.

#30 Ja det var nojjan som gjorde att de slutade. De kan nog börja ta in det i framtiden ige. Jag fick i tredje hand höra om ett reportage på radionyheterna idag som hördes lovande ut på henna fronten. Inte i första örgången utan om man följer utvecklingen.. Nåja.

Ja det är sådan jag har letat efter. Jag har studerat konsten ganska ingående och har tränat på att göra strutarna och måla. Det gick ganska bra, tills pulvret tog slut. :P Jag har ju mer att lära självfallet och jag kan ju inte leverera vad som helst. men jag har en slags portfolie av mönster som jag kan erbjuda. Efter att ha tränat lite mer på att blanda färgen. ;P Jag hade lite fler variationer att kolla innan jag kände mig säker på färgen.

**Den av er som kan och vill aggera kurrir kan väl skriva mig privat?

**Missförstå mig rätt. Jag är inte olycklig i min vardag. Jag skulle tycka om att lätta på min makes börda att vara ensam att dra in pengar. Men vi lever ett liv vi gemensamt har beslutat. Jag är inte desperat, jag är det när han kommer till mig och säger att Nu är det dags. När han säger det till mig då vet jag vad jag behöver göra. 
Tills dess vill jag försöka hitta ett sätt att dra in pengar på som
faller i linje med hur vi lever vårt liv. För jag tycker att det är en smula knepigt att man måste skolas i så många år innan man kan ställa sig hos arbetsförmedlingen.. arbeten det kommer det inte alltid. 
Jag är väldigt glad för dig Wargmåne som har hittat ett sätt att arbeta med det du verkligen vill. Det är någonting få är förunnade.

Jag har gått i skolan den nivån som jag hade framför mig. Det som finns kvar nu är det som jag skall söka. Året jag har framför mig kommer att handla om att förbereda, studera och ja.. en idé ni gav mig.
Varför inte tillverka lite smått och gott, som inte nödvändigtvis behöver vara kraftladdade..
kanke är dem fler därute som vill ha en handvirkad häxhatt för vintern som kommer? Så det skall jag nog prova och se ut.. Det var bra föreslaget av er. :D

Undrar bara nu hur man trollar med tiden så den räcker till.. handarbeten tar tid alltså.. hinna både familjens behov och försäljning.. hum.. en lösning. ;)

blodtopp
0

Då säger jag så här. Först citat från dig Lorelai: "Den av er som kan och vill aggera kurrir kan väl skriva mig privat?"

Och så mitt: Den som vill agera kurir till Lorelai kan höra av sig till mig om vilken butik hennan finns i.

Det blir ju tokbra det här! =)

Waara
0

#31 Jag beställer gärna en virkad häxhatt av dej,om du vill tillverka fler..för det kan jag inte tillverka själv….Pm om saken :)

Lorelai
0

#32 *lol*  Ja det blir det nog.. Får jag greja på det här kommer jag att sitta och måla henna på er i sommar. Jag behövde bara testa en sista grej så var jag redo att lansera liksom. :P Man behöver ju veta hur ens färg håller.

Lorelai
0

#33 Jupps. pm.. :D

Lorelai
0

Idéer har väckts.. för det är jag er alla tacksam. :D
Må nu ert inre vakna och visa vad det erbjuder..

Jag avslutar inte tråden bara för det. Vi har ju fler sökare här. Så var dte ju det här med henna.. vi vill väl bli hennade i sommar? :D