Tophat

Fin du är!! och fin hatt!
Jag skulle vilja göra en riktig häxhatt! :))
då skulle jag känna mej riktigt klädd

jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR hattar x3 prövar alla hattar jag ser när jag är ute. har tyvärr inte hatt just nu, dels för att den matchar inte min korta frisyr, och dels för att den blir för varm på sommaren^^
OT-on_
"jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR hattar x3"_ = msn-skada ;) jag vet ju hur din x3-smiley ser ut så jag fattar, men RESTEN då!? :D
Lol ;)
**
OT-off**

#3 Jag är nog lite internetskadad då, för jag förstod smileyn utan att ha sett någon på msn :P
Jag tänkte ganska nyligen på att jag skulle vilja ha en hatt av något slag, för att hålla mig till ämnet. Vet inte vilken sorts dock.

Tycker också att hattar är coola. Särskilt de medstora bretten.
(stavas det så?) inget ord man direkt använder så ofta. Men jag får sådan jädrans huvudvärk & det känns som om någon mer eller mindre står på mitt huvud när jag försökt bära hatt. Nåväl, skulle vilja ha en riktig häxhatt, mest på skoj då. Finns säkert på butteriks 

x3 = en lycklig gubbe som viftar med armarna

#6 Jaha, det var inte vad jag såg. :P Lyckliga gubbar ser ju ut såhär: \o/

hehe de finns många lyckliga gubbar =)
blesses and kisses

Finns det inga "smilisar" som bär hatt???
(exl. mig)

Vi kan skapa en :D
<|:) Se, nu bär den en häxhatt.
Klockren!
Jag blir inspirerad att bygga på den lite…
-<|:) lite mer spets
`<|:) spetsen lite på vippen
´<|:) variant på vippen
´<|:§ manlig häxa med stor mustach

jag köpte en fantastisk hatt på myrorna för 25 spänn, det är en begravningshatt från 20 eller 30 talet, sådär att den ska sitta lite på sniskan och med ett långt och stort svart flor!
got-tjejen i mig blev så upphetsad!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#12 Haha, jag gillar mustaschhäxan.
#13 Åh en sån har jag velat ha i många år!

En sån här?

Eller denna?

Oldschool ascII FTW :D
Men #16 var rätt söt - tycker det är coolt att den är grön som Häxan från Trollkarlen från OZ.

Jag har en wizard också =)

#13 Min farmor är hattmodist och har haft hattaffär så jag har en massa roliga saker därifrån, såsom olika sorters flor och hattdekorationer av paradisfåglar och annat smått och gott.
#5 Du kan få låna min ;-)
Jag gillar hattar.
Kram o BB

Ooo…trodde att ni pratade om glassen…;)
#19 Vilken lycka! Jag skulle kunna gå i en hattaffär i timtal.
Min favorit är en ceriserosa filthatt, blandning mellan slokhatt och maffioso. Det är min powerhatt. `<l:D

Jag är inte mycket för hattar, med dreads på bollen blir det varmt så det håller. Men jag virkar mig en häxhatt nu. :D Bilder skall jag lägga upp en serie sedan när den är klar, men instruktioner om hur den är gjord.

#19 orättvist, jag vill också ha en farmor som är hattmodist, som skulle kunna lära mig grunderna inom hattmakar-konsten, jag Ällllskar hattar, tyvärr är jag alldeles för tjock-skallig för att få plats i de flesta, det blir stickade eller herrhattar, så det blir till att skapa dom själv istället.

Gillar också hattar, och nu har jag gått och samlat mod i ett halvår för att våga mig på att tillverka en tovad häxhatt. Egentligen kanske man inte behöver vara så modig för det…. bara lite mindre lat. :-)

#26 Det bästa sättet att våga någonting annorlunda är att låtsas att det är helt normalt. Det är oftast våra egna kroppspråk som avslöjar oss.
Men nu är väl verkligen rätt tid om någon att göra en? :) Sommar och allt.. bara att låtsas att den där toppen på hatten är som den skall vara, en mode grej. Alla begriper sig inte på mode. ;)
Börja enkelt med en ljus häxhatt så du får in gången så att skriva.

#25 Jag var mycket i hennes affär när jag var liten. Älskade att vara där. Hon hade flera anställda som satt och sydde hattar i ett rum bakom affären. Och ibland sydde de jättefina barbiekläder till min syster och mig. Fina pälsar och sånt.