Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1534 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 27/5

God morgon alla vänner!

Morgonen randades här utan stress om att stiga upp, härligt efter gårdagens många timmar i arbete…

Tjugosjunde maj….jösses det var ju alldeles nyss Beltainne…alldeles nyss…det manar till eftertanke hur snabbt tiden flyr, hur snabbt vår blir sommar och hur kort året egentligen är, både vemod och hopp i samma tanke….*S*

En fråga bara..varför i hel***e är tjugofyra februaritimmar tre gånger så långa som tjugofyra majtimmar?

May Your Day be Blessed

Yours Truly!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Torwald
0

god morgon alla idag är dagen full av spännande saker ////T

_RS_
0

Där kom den ja…

Glädjor - ett lustigt ord som uppstod för någon vecka sedan…
Jag är glad över att kunna få bo i ett land där man inte behöver betala en mindre förmögenhet för vård…

Jag är glad över min familj och att den är på gott humör idag…
Jag är glad över de vänner jag fått här, mina vänner sedan tidigare.

Jag är glad för att jag genom detta har hittat mer än ett av de svaren som jag letat och saknat.
Jag är glad över att min fru inte ville att jag skulle missa bussen, fast jag skall ta tåget idag… :D

Jag känner också att jag måste omnämna ännu en vän med goda ord.. men orden finner inte helt sin plats… /tack för att du finns\

Det finns så mycket att vara glad för egentligen… varför behöva favorisera?

Allt som känns negativt är början på en lösning, skrev jag till en igår… det är nog i sanning så… vilket gör att allt svårt och negativt är att glädjas åt, det med…

//

Odini
0

god morgon alla hoppas ni får en dag full av spännande utmaningar själv har jag en lång dag framför mig och sedan en glädje full kväll tillsammans med Waara, Torwald och underbara Fereshte BB////Odini

Bappho_
0

Dagens glädjeämne är en molnfri och blå himmel, en sol som värmer i väst. Blir nog till att vara i trädgården idag. Nice Skrattande

Outrageous
0

Blir väl lite kompensation för att jag var så glad igår. Har sovit i kanske 1½ timme i natt, tar nu hand om min sambo som dragit på sig magsjuka eller nåt. =/ Om han blir bättre under dagen blir det väl glädjeämnet. Nu ska jag iväg och fixa blåbärskurer.

[trumman]
0

Sunna, Sunna Sol!

Musöron på björken!

Gröngräset mellan tårna!

Jordlukten efter duggregn!

Årets första husfluga! 

Stekta gröna tomater, kött och öl till frukost!

Sovmorgon med poker på mobilen i sängen!

Oh! Och allt det där andra
som gör det så underbart
att leva och se
Livet genom färgade korpgluggar

Oh! Det lilla i det stora,
det makabra helt inlindat
i det extremt vackra

Oh! Det oförståeliga som görs förståeligt
med heligt trumdrunk i 220 BPM
och svarta, helande käftar
som biter
och sliter
oss i stycken

Oh! Det negativa
som utmanar oss att se
det positiva
mörkret som gör
timmarna längre
ljuset som lovar
och föder
nytt liv

TJO!!!

Hias
0

Här skinner fader sol i sin glans och dagen lär väl bli en del att fundera på,skall ha en sammanställning av en tarotläggning som jag gjort och sedan får vi se va dagen har att erbjuda ta timme för timme/BB Hias

Waara
0

Godmorgon! Kommer här nytankad med energi från gårdagens alla intryck..vaknade med en annorlunda känsla..något nytt._
Det är alltid lika glädjefyllt att besöka just denna tråden..känna glädjen som spirar sej från fingertoppar till fingertoppar…
Vid mindre bra dagar så finns här glädje & kraft att hämta,älskar denna tråd!
Idag är en dag i harmoni,längtar efter barnen till kvällen../saknar M&P…/_

*BB//W*

Hadina
0

God morron allesammans!
Idag är jag trött.. Städade lite och tvättade igår..
Det smärtar i min kropp.. 

Men vädret ser ut att bli helt underbart!
Ska bara slappa och vara idag..

Önskar alla en fin och givande dag!!

_

Brightest of Blessings

_

BiGavia
0

Godmorgon! BranDuir har knykt mina tankar om tiden idag.

Har panik, borde inte sova alls nu,

Men å andra sidan livet är en resa där tiden är ovidkommande…och jag kan inte SE blommorna från en skenande häst.  Det ska vara gott att uppleva.

BlessedBe alla !

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Pyrola
0

Solen skiner, katten spattar, jag har tagit en liten sovmorgon och oreganon och rabarbern verkar ha klarat vintern i balkonglådan. Snart ska jag ta mig till skolan och diskutera morgonekot.

Anco
0

God Morgon, solen skiner med bara små lätta strömoln. Ännu är det inte så varmt,men det kommer förhoppningsvis. Glädjen är regnet som kom igår så växterna dom har fått sitt.

Annars är det inte så mycket att yvas över här inte. Bara hoppas att tiden fortsätter gå snabbt så att det snart blir nationaldag..:)

Önskar alla en underbar dag BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

fridelfina
0

Dagens glädjeämne för Fridelfina är att hon sov så gott efter gårdagens övningar!

Ork och kraft i stora lass fick jag och nu sitter jag på skolan och ska skriva på mitt PM som ska in nästa vecka.

#5) Tipsar om Provivas soppor till magsjuk pojkvän, i vär familj är det nyponsoppan som är favoriten! Funkar väldigt bra i småsmå klunkar lite nu och då nrä man är magsjuk. Snällt för magen och bygger upp bakteriefloran igen.

Anco
0

En glädje som kom seglande över himlen nyss var gladan som sakta seglade fram och sökte av sitt revir. Hon är såå vacker där hon sakta seglar fram i cirklar fram och åter.

Samt att posten kom med paket…. bl a 2 nya böckar att läsa. Jippi, samt oljorna från Ioma. Tack!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Outrageous
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Har precis varit och köpt blåbärssoppa. :) Tittade på proviva men valde Ekströms då de hade en alldeles ny specialare som skulle vara extra bra för magen.
Tack för tips och omtanke!

Var även ute i skogen och plockade blåbärsris till te efter goda råd från broder _RS_. Det var ett klart glädjeämne då skogen var otroligt vacker idag. Underbart väder. Kvittrande fåglar. Tur att jag alltid har kameran med mig, även om den inte gör skogen rätt.

http://haxor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=0be12175-2d7b-4c4c-89cf-b0af76e2ee03&Filename=S4021151.JPG

fridelfina
0

Oj, vilken vacker väv i skogen! Mycket mer inspirerande än datasalen jag sitter i just nu…

Outrageous
0

#16 Hehe ja, det kan jag tänka mig. Datasalar brukar vara ganska trista. Nu är jag dock så trött att jag måste nog ta mig en lur för att orka med resten av dagen.

fridelfina
0

#17) Gör det du, så ska jag koncentrera mig på funktionshindrade barns utsatthet istället så jag kommer nån vart med mitt PM!

Vila gott!

Mirlinda
0

Se här; att försöka.

Jag är glad idag för att jag fått vakna och vaknat väl utan att vara en riktig träskpadda i tankarna, inget spottande och fräsande och inget nervöst ilande i ryggraden.

Värme till De Mina, och värme till Er här som känner igen den och förstår dess mål .

(och för er alla såklart, brygger jag en extra kopp kaffe och tevattnet står i väntan).

fridelfina
0

#19) Tar med mig en påse kanelte och rastar lite hos dig då! Skrattande

Mirlinda
0

#20) Go for it, jag är inte svårt att hitta :)

Hias
0

Nu vart jag glader för med posten idag kom ett vackert litet Aloeveraskott från systrami Jodrena som nu fått jord och skall få växa sig stark BB Hias

Waara
0

Känner glädje för er..kommer till tråden/  GIVA..kärlek.

#19 Kaffet är bryggt med kärlek..det känns ända hit!

#22 Pok..Tack ! du vet..

#0 Allt!                       Vandra i glädje*BB//W*

Outrageous
0

Åh, även jag har fått små fina skott av syster Jodrena idag. De ska vårdas ömt!

Ska man helst sätta dem i vatten först så att de får lite mer rötter, eller ska man plantera dem på en gång?

_RS_
0

Of the wand and the moon - skänker ro… Tack för tipset och tack för allt…
me be happy…

Jag skrattar… innerligt…
Tillgivenhet är fantastiskt.. både från och mellan barn och vuxna…
Återknutna vänskaper och återbundna förlorade släktband…

Yey…

//

Lionadh
0

Glädje som strålar ur ögon på dem jag hjälpt idag…

Suger på de goa vibbarna från prästinneövningarna i helgen….

BB Lionadh

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hias
0

En glädje för dagen är att jag just blivit tillfrågad att vara tärna på systrami Lousu s vigsel till sensommaren vilken värme och glädje som just infann sig så bäst att de se till att ha linex servetter i kartongvis för alla glädjetårar som fällas då /BB Hias

EJLVGG
0

mitt glädje ämne idag. Jag fick MVG i varmkök och VG i psykologi B.

ska strax ut och fläta lite gräs till snörre. lär behövas till alla örter som nu finns och plocka:D

kram

Astrina
0

#28 Härligt!!

Mitt glädjeämne var att äntligen få träffa min studiegrupp igen. Så bestämde vi att åka hem till en av oss nästa torsdag och fira att vi slutar för terminen. Jag och hon vi ska till kommer rida medan de andra förbereder grill och pannacotta + vin. Ska bli såå härligt! Vet inte vad jag ser fram emot mest, umgås eller att få rida. Längtar mig sjuk efter hästryggen.