Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 2744 ggr
lotta2
0

Skuggvarelser

Hej alla!

Jag brukar inte skriva här så ofta men jag är är alltid här inne och läser allt ni skriver och njuter av stämningen här inne. Så mysigt och så vänlig stämning så man blir glad och känner sej välkommen.

Nu tänkte jag fråga er om ni kan hjälpa till och förklara vad jag och min dotter ser. Jag har alltid sett personer eller varelser skymta förbi mera som gråa figurer ffa utomhus, och allra mest när jag ser åt sidorna. Men dom har aldrig gett sej till känna och känslan jag får av dom är inte alls läskig utan bara annorlunda. Jag har inte tänkt så mycket på dom själv eftersom jag alltid sett dom, men nu frågade min dotter mej spontant om vad det är hon för något som hon ser, och jag vet ju faktiskt inte…Hon upplever inte alls dom som obehagliga hon heller. Någon som har vet, så jag kan förklara för henne?

BB /Lotta

Mist
0

Antagligen jordväktare , stigväktare ,  korsvägsväktare eller rent av dina egna husväktare.
Försök att ta kontakt med dessa .

[trumman]
0

Eller så är det onda straffdemoner. Dom ser man oftast i ögonvrån liksom.

Mist
1

#2 Ja eller hur ;) eller jävulen själv kanske , nattdemoner :P
Menar du allvar nu eller ?

Endroppeihavet
0

#1 #2 Finns det några bra böcker/sidor som berättar mer om stigävktare/husväktare straffdemoner? osv?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Mist
0

#4 Hehe , min farmor berättade om dessa sen läste jag om dessa i  Cassandra Esons bok om magi :) .
Straffdemonerna får Trumman berätta mer om som sagt. Visste inte att dessa kom på det viset :)

lotta2
0

Mist, jag fick rysningar över hela armarna när jag läste ditt inlägg om väktare. Jag visste egentligen djupt inom mej att det var väktare mej, jag jobbar ju som keramiker och gör en serie som heter just väktare som jag fått inspiration från av dessa figurer. Men vad är väktare egentligen? Jag ser dom bara på mest omkring vår tomt.  Dom verkar lite försiktiga och hur ska jag lämpligast få kontakt med dom?

Nej, trumman, jag tror inte det är sådana, dom är liksom vänliga på något sätt. Håller utkik?

Mist
0

#6 lotta2
Ängarnas väktare  " patrullerar " älvornas stigar / ängar dem brukar smälta in bland träden så man lägger ofta märke till dessa om man ser dem i ögonvrån . Dem ptrullerar då gamla ängar osv .

Vatten väktare finns med dem patrullerar som sagt vid sjöar , vattendrag och hav . Dem brukar komma fram när det är dimma ute , då kan man gestalta dem .

Jordväktare är samma väktare som ängsväktaren och patrullerar hus , ängar , ävlorors stigar . Om ditt hem är gammalt så har du en  " hem väktare "  dem kan gestaltas som älvor , bruna skuggor mm och dem patrullerar då i byn och stigarna runt omkring  .
Du kan be din hemväktare om  råd , beskydd och hjälp OCH fråga dem vad dem vill just nu iom , dem visar sig så tydligt nu .
Du kan göra så här för att få kontakt :
På kvällen tänder du ett scharlakansrött ljus på verandan  / eller på bottenvåningen i ett fönster mot ( där du såg dem )
Ha även verbena i ljushållaren för denna ört är en skyddande ört .
Säg typ så här :
Verbena, johannesört , dill
väktare svara  mig vad du vill

eller om du vill ha skydd under natten :
Verbena , johannes ört dill
väktare på denna gård , vaka över oss , om ni vill .

Ta sen ljuset till ytterdörren ( om du är inne ) blås ut det
Om du är ute så låt det brinna en stund och sen blås ut det .
ljuset för med sig din  önskan och väktarna kan svara dig på det du vill . Dessa väktare är inga onda varelser utan fridfulla och vänar om just dig och de dina :)

lotta2
0

Mist, tack så jättemycket. Då har jag nog jordväktare och på åkern ute bland träden finns det ängarnas väktare. Häftigt!

Jag tycker detta är otroligt fascinerande och kan ändå inte riktigt förstå att jag faktiskt ser dom, jag tror jag är helt utan medialitet förutom att jag ibland vet saker om folk ibland. Önskar jag kunde utveckla denna ådran mer.

Mist
0

Ja , har du mer frågor så PM , mig så fixar vi det lätt där .
Jag bor på andra  våning , men ser ändå  " våran bys väktare "
när man är ute och fixar på balkongen ect . Ja visst är det helt otroligt ;)

Min dotter har byggt ett älvhus , för dem sa  till att hon skulle göra det . Hmm , dottern sa sen , nu mamma , nu är dem små lugna och nöjda . Det är otroligt , men barn är mer öppna , vuxna blir ju som sagt vuxna , men  ibland så har vissa kvar barnasinnet och då ser man lite mer som sagt . Det är inte svårt att utveckla sig inom det mediala , det är bara till att fråga , och du har ju en massa frågor som du redan ställt till mig så … Fråga gärna mer om du vill :)

Har du sätt väktarna något mer nu då ?

berguv
0

Jag ser också dessa skuggfigurer som försvinner direkt man försöker fästa blicken på dem….. Jaa vad är det? Jag väljer att tro att de vill väl, så de får finnas…

Mist
0

#10 Berguv
Jag har skrivit lite om dessa här ovanför :)
Läs , dem är inte elaka på något sätt alls :)

Vaktar som sagt :)

Anco
0

Skuggfigurer har jag lite överallt här hemma och runt mig när jag är ute. Det är som broder berguv säger…. försvinner direkt man försöker titta på dom.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

CherryLenore
0

Jag ser också skuggfigurer, ibland flera gånger om dagen, ibland mer sällan. De jag ser verkar mest pyssla med sitt och bryr sig inte så mycket om mig. Intressant att läsa det som skrivits om väktare! det ska jag läsa lite mer om.

blessed be