Mitt marsvin! snyft...

Men stackars du!
Ni kan bara önska henne en ljuvlig tid i Sommarlandet tills hon kommer tillbaka igen! och sedan ge henne en fin begravning under ett vackert träd!
Kram
P/BD och Tux
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Beklagar!
Mejram sägs vägleda de döda på deras färd till andra världar. Jag skulle nog använda rökelse av mejram…
Kramar!! BB
MVH Isnornin
Stackare… tycker synd om dig.
Må hon skutta fridfullt på ängarna i sommarlandet.
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#1 Ett vackert träd har vi hittat, guldregn,tack
#2 Rökelse av mejram har vi inte men vi eldar det i en gjuteskål.
#3Tack! Hon skuttar nog med mitt andra marsvin nu..
*F*

Så sorgligt det är. (Man kan plocka fina blommor och lägga med lite av maten.)
Gumman,älskade goa gumman min…nu ska vi göra det fint åt henne under det vackra guldregnsträdet..vi plockar blommor o gör det så fint vi bara kan..lägger henne varsamt i stenringen brevid hennes syster…Maja har tagit emot henne nu…nu har dom varann i sommarlandet…
BB Älsklingen min!//M//W

Men mitt lilla hjärta han får de fint på andra sidan i ljuset de är jag säker på/jag ställer mig bara fråga varför händer de så mycket märkligt just idag…Jag lovar att hedra han så fint …Extra varma kramar mitt lilla hjärtegryn

Beklagar sorgen! När vårt förra zebrafinkspar gick bort plockade vi blommor och begravde dem på vår lilla grönplätt härute. De gick inte bort samtidigt, men följde varann ganska snabbt, för de är varandra trogna för alltid.
Plocka blommor och begrav nu marsvinet. Extra många varma häxkramar till dig!/Sanaya

Beklagar verkligen. Med hjälp av din kärlek kommer hon säkert att fara lyckligt och fridfullt!

Beklagar din sorg tösen
Kram
SEV 
Ååå lilla gumman.. förstår att du är ledsen.. Det låter vackert under Gullregnet..med vackra vårblommor.. Kramar om massor..

Tack allihopa! Nu ligger hon under jord med stenring runt & vackra vår blommor & en sten som är hjärtformad..
Kraam & tack för era varma tankar…Det hjälper! BlessedBe! *F*

#12 vad tråkigt för dig att din vän försvunnit från dig… men du, hon har det bra :)
När min och min systers hamster gick bort begravde vi henne i hennes guldhus med ett mariekex. Jag tror hon tyckte om det.

*Ljus*

Beklagar sorgen , Men vi alla vet ju att den lilla blir så varmt välkomnad till det ljusa så den lilla kommer få det så bra …
* kramar om hårt *
vi har ett marsvin med ( min stora tös ) han heter Turbo och är långhårig …imassor :)
Jag tycker dessa små söta djur ser ut som små , små taxar faktiskt :) ska försöka lägga in en liten bild på han :)
Fina djur och trevliga .

#16 Håller med ;) Har själv två st marsvin, Hubbe och Hugo.
16/17, håller också med med underbara djur. Vi har 4 st tanter…:D
Fereshte, hoppas den mest akuta sorgen släppt nu och att du är vidare i nästa fas på sorgearbetet, och kan tänka på alla fina stunder du haft med ditt marsvin och minnas det med kärlek och glädje iställlet för att bara vara alldeles sorgtyngd. Det gör så oerhört ont när något / någon man älskar dör, även om kan vet att dom får det bättre senare så hjälper det ju nte så mycket för en själv när ens hjärtat nästan slits sönder. kram på dej!

Tack alla ovan! Era varma tankar gör det lite lättare..
Många kraaamar! *F*

vad synd
är det bättre nu bb///asso

Vi har också sorg, min sons ena Marsvin Orly dog i går och i dag har vi haft begravning. Tackade honom för glädjen han gett oss och önskade honom allt gott på sin nya "resa". Kramar till dig Fereshte
Katarina

#20 Tack,kramar om systrami! #21 Åh,så tråkigt!må dem vandra i ljus i sommarlandet,tror som #1 att dom återvänder sen..hälsa din son,kram tillbaks!

Jag beklagar… Vet hur det känns… I år har jag mist 3 stycken själv. Den vita på min presbild dog hastigt i januari. Sedan var det 2 ungar som lämnade jordelivet…

#23 Vad jobbigt ljus till dig! Dem hoppar nog tillsammans i det varma härliga sommar landet! #24 Broder Odini…Så fint
BlessedBe! *F*

#25 Tackar, det värmer. =) Alltid jobbigt när djuren lämnar oss. Men det är tyvärr svårt att avla på dessa djur så förluster är vanliga…

Va söt han är! =) Liten lurvboll!

#27 Vilken goding! :D
Ja han är mysig han :) Ni ser , han ser ut som en liten , liten " tax " ju ;)

#30 Verkligen :) Jag får inom snar framtid hem två kaniner, kommer säkerligen dela med mig av dem här på forumet när jag får dem.
#31 , Hehe , ja Turbo har en kanin vän med :)
Dem e söta ju :)

#32 Verkligen. Har alltid varit förälskad i gnagare och så framför hundar och katter.
#33 , ja dessa djur e fina tycker jag med . Vi har även en liten dvärghamster ( sibirisk ) dem lever oftast i 1 ½ år denna är 3 år i sommar.. * han e stark han * , jag har haft katt med , men han försvann , när han blev könsmogen . :(

#34 Ah, sorgligt att förlora sina vänner, vilket ju tråden handlar om. Livets gång.

Tack för allas stöd,nu önskar jag dock att vi inte lyfter tråden mer..har bett Bappho & Iram att hjälpa mej att låsa tråden.. Tack! o på överseende..nu låter vi marsvinen skutta fritt i sommarlandet. /F

Bra systrami #36 Fereshte nu låter vi dem få frid och lämmnar detta ämne alla goa djur i all ära men nog på denna tråd Kram Hias

#36 Absolut. Förlåt mitt OTande. Vila i frid och Blessed be lilla djur!