Dagens Glädjeämne 25/5
God morgon gott folk.
Fader Sol skiner på oss idag här i södra småland, gårdagen var en trevlig kväll i goda vänners lag då trummorna fick ljuda. Rösterna är si så där idag, BD är så hes att han inte kan skriva dagens. ha ha ha.
May your day be blessed
SEV 
Godmorgon SEV
Godmorgon alla ni andra.
Dagen gav en underbar sovmorgon. Vaknade till solens strålar genom förnstret och fåglarnas kvitter.
Nu blir det ut i moder jords natur för ny energi.
Ha en underbar dag alla.
Kraaam
God Morgon alla. Även här i Skåne NÖ skiner Fader sol, dock inte så varmt i skuggan ännu. Dagens värv är att skrapa och måla fönster. Glädjen kommer när det är klart :)
Önskar alla en underbar dag! BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Godmorgon #0 och eder alla andra dagen i ära vi hylla alla mödrar så även Moder Jord /mina barn gav mig en ny elvisp eftersom den gamla sa upp sig här för ett tag sedan. Sedan kommer idagen min älskade systrami Waara me dottra och vi skall tillbringa dagen me Kärlek och harmoni Fader sol lyser me sina värmande strålar och de är en glädje i sig Bless everyone/Hias
_Godmorgon alla!
_Glädje idag är att få träffa älskade systrami Hias & hennes barn!
mer glädje är den rosa fina urgulliga pennan jag fick av Fereshte nyssens ..o alla kramar från mina barn.
Hyllar oxå Moder Jord o alla mammor o mänskligheten o livet…i allt.

Så hes i halsen… hehehehe
Nåja… efter en kort stunds skratt finner jag det bäst i att gå vidare med inlägget…
Framförallt är glädjen idag att jag prickade in vädret och SMHI hade fel (igen)… Så trots att vi inte skulle komma oss ut idag, verkar det lovande.
Jag gläds över mina vänner, gamla och nya, nära och fjärran.
Mina barn.
Återkommer under dagen, i vanlig ordning…
//

ja vilken dag man vaknade till !…Fader himmel är sannerligen god !
Idag ska det ut i de västgötska hagarna och plocka örter …hmm allt är verkligen tidigt i år !så det gäller att vara ute i tid….
Siktet är inställt på mera nässlor, (kan man Aldrig ha för mycket av )..blåbärsblad,.lindblom,tusenskönor,.sen kommer det vildmyntor av alla sorter på Halle och Hunneberg…dem plockar man lite då och då över hela sommaren ! och idag blir första plocket….
Snacka om glädje…aldrig känner man sig så rik som när man har hängt ryggsäcken full med små buketter…färdiga för att hänga upp och torka när man kommer hem…
Jag har lärt mig att göra klart allt utomhus …då slipper man allt "bös " inne sedan *s*
Kramixar på alle Gohäxorna!!!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

HAr köpt ännu flera örter idag! =) Fast nu måste jag vänta på att sambon kommer hem så han kan ta rätt på allt skräp på balkongen så jag kan plantera dem också… Och bära upp jorden från bilen.
Fast jag kan i alla fall plantera en av dem, då jag har plats kvar i stora tunnan jag planterade i igår *glad*
Det här har jag längtat efter i flera år. Vi bor nämligen på översta våningen och har ett gäng katter. Förut var de inte så lugna och skötsamma på balkongen och vi var tvungna att passa dem hela tiden. Det behöver vi inte nu och vi har inte ens klätt in balkongen med nät! De är verkligen jätteduktiga. Och iom att de sköter sig så bra kan man äntligen hålla på och greja på balkongen själv, utan att hela tiden behöva ha hjärtat i halsgropen ;o)
Så. Nu är det äntligen dags för mina älskade örter där ute! Ja, jag ska ta bild på det. Särskilt hur det är före och efter städningen *S*
Kram på er alla!!! Hoppas ni får en underbar söndag och att ni mår bra! Själv mår jag allldeles utmärkt =)

Helt perfeckt dag. solen som värmer en kind och vinden som smeker den lätt. fåglar som sjunger små djur som praslar i buskar. blir och plocka örter i dag
helst vid havet så man hör den sång med.
kram på er!
Vi har hyllat Moder Jord på hennes dag..lämnat gåvor vid Hias magiska plats,där gåvoträdet står. Asso & Fereshte klättrade i Assos favvoträd,så fint är det..bilder kommer sen hos Hias & Waara :) En dag i magiskt tecken..Moder Jords dag. Fortsatt god dag till alla.. BB//Hias//Waara//Asso//Fereshte

Varför blir det så stökigt när man flyttstädar?? ska det inte bli RENT?!
Nåja… vi har i alla fall börjat med det nu. Snart är jag borta från tunastigen! JIPPI!

Fick just i nuet oxå veta att min älskade systrami Lousus sambo just friat till henne och de skall ha ett Wiccanskt bröllop framåt sensommaren och hösten De är för mig en glädje /dagen har varit underbar fader sol har givit oss och moder jord en värmande dag har varit me min Älskade systrami Waara och hennes underbara dottra Fereshte .Vi va vid min magiska plats och lämmnade gåvor till moder jord för att hylla henne dagen till ära.Vi har tillsammans med våra döttrar och mina söner haft en skönsjungande dag me glädje och värme. Ja vi kände att de va mödrarnas dager. BB Hias
#11 Åååå vad fina ni är.. :)
#11..Tack för idag älskade systrami,det var underbart…tack för allt,din gästfrihet,enormt tagen av din magi är vi.. allt!! …Godnatt alla..
# 12 godnattkram!
BB//W

#13 systrami har lagt in lite bilder i albumet och tusen tack för eder värme som lös upp dagen vi är enade systrami Bless Kram Hias
#11 Ni är så fina, förstår att ni har haft en helt underbar dag i det fina vädret och i goda vänners lag.
Har haft en lugn,skön och avslappnande dag ute i torpet. Legat i solstolen och läst en spännande bok. Druckit mitt medhavda kaffe och käkat goa mackor till. Rensat ogräs och påbörjat en upprensning av ett ställe som ska få singel över sig. Snart dax för att fixa ört trädgården….*L Solbränd har jag blivit och det mår jag bra av….lyser som ett stoppljus.
En vacker,skön kväll/natt önskas till er alla…BB/B

Nu är de dags att dra sig tillbaka för dagen och avsluta lite här hemma /Dagen har varit en dag av värme ,kärlek och otroligt mycke kraft ,skall en sista ritualle taga vi mitt ute altare och tack moder Jord ,Fader sol för deras givmildhet och värme som de skänkt oss idagen så Gonatt systrami och bröder och må ni få sova i frid och harmoni nu..BlessedBe Hias

Liljekonvaljebuketter, det vackraste ritade kort, små saker i lera, kaffe på sängen och många kramar. De äldsta pojkarna fortsätter att bygga på en "kåta" till mig, bara till mig. ;)
Vispade marängsmet och gräddade på långpannan och den blev vacker och ätlig! :)
#14… vilka fina bilder. och vilken underbar dag ni måste ha haft kära systrar. BlessedBe.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Ooh vilket glädjeämne! Får en massa pengar som gåva av mina morföräldrar så jag behöver inte oroa mig för sommaren någonting.
Det kommer jag nog studsa över i flera dagar nu!