Matrial tips till drömfångare!
Tänkte att vi kunde ge varandra tpis på matrial till drömfångare, och vad man inte bör använda!
MVH Isnornin

Jag har köpt tanntråd Jordan var bra, men sensodyne är jättesvår att jobba med! (till nätet;)
MVH Isnornin

#1 *asg* hrm sorry… ;)
jag har inte gjort någon ännu, men det tänker jag :) Kanske man ska använda minttandtråd? kan ju ge lite fräch touch! ;)

Får prova att använda tandtråd när jag skall göra en igen. :)
Jag har använt:
roten av en sälg.
Bomullstråd, oblekt.
Orange virkgarn, blandad.
Träpärla
korallpärla
plastpärla
Pärlhönsfjäder
bast

#3 sensodyne tråden var platt o klibbig… Men jordan var rund (den var ifs gammal som jag hittade här hemma, måste köpa ny, hoppas arr de inte har ändrat den bara!)
MVH Isnornin
Om man vill göra den helt cirkulär är ståltråd ett bra alternativ som man virar i flera varv och sedan virar man även ståltråd runt så det blir stadigt.
Annars har väl de flesta här använt grenar? Jag gjorde ett halvhjärtat försök att hitta någon böjbar gren men gav upp *fniss*
Billiga pärlor går ju att få tag på överallt och på tradera brukar d ligga uppe hur mycke pärlauktioner som helst vad jag sett.
Halvädelstenar också för den delen men om de är så billiga på tradera vet jag inte.. hrml. ..
Som tråd jag har bara provat olika garn och de fungerar ju hur bra som helst, de får en varmare och lite tjockare känsla bara.

Det finns ju garn/snöre på nystan på livsmedelsbutiker som man 'ska' använda till att binda ihop stekar och sånt med om man ska laga mat i ugn (ja, steksnöre heter det nog till å med, ligger i en ask i alla fall). Det är bara vanlig bomull men stark om tusan och naturfärgad. Den borde funka kalas till drömfångare =)

#6 Ja det kan tänkas att det är bomullssnöret jag har använt är.. Jag fick det för många år sedan av min mamma och har använt till grejer som ja.. drömfångare.

Jag ska testa att göra en drömfångare med nät av svart vaxad lintråd. Den är stark och vacker, jag brukar göra halsband av den. Finns i flera färger på Panduro.
:-)

Jag brukar använda svart vaxad tråd. Har prövat konstgjord sentråd men den var klibbig så smuts fastnade. Jag brukar trä turkoser i näten eftersom de fångar upp negativ energi (har också läst någonstans att de har används traditionellt men vet inte om det är sant). Till själva cirkeln (eller vilken form man nu vill göra) brukar jag använda sälg som går bra att böja.

#9 Jo man jag har med hört vid något tillfälle att det brukar vara just turkoser. Så då är vi ju två som har densamma tanke där.
Vet ni något om hur korall fungerar i sammanhanget? Vad är era erfarenheter av den? Jag tycker den fungerar utmärkt under kudden för klara drömmar. Mycket bättre än ametist faktiskt. Jag vet ju redan att det fungerar för mig men jag är nyfiken på om hur det är för er eftersom jag aldrig hört korallen nämnas i samband med drömmar. Korall och turkos har en given plats i min framtida drömfångare.

Vet inte så mycket om korall men jag använder den som en sexuell sten. Vet dock inte vart jag fått det ifrån. Men funkar gör det. :-)
Haha! Då blir det nog en korall till då. :)

Så långt som jag känner till är korall en helig sten för nordamerikanska indianer Den förbinder det emotionella och det fysiska, vilket gör den väl använd vid bland annat sexuella blockeringar.
Den är högst sensuell då den är från havet och bär på havets röster.
Att den hjälper till vid dina drömmar Astrina, är då inte så förundrat. Eftersom dina drömmar hör ihop med ditt emotionella liv.
I den drömfångaren som jag har visat upp finns det korall i en av dem mindre som hänger.
Jag har jobbat på en drömfångare gjord av rot och fiskelina… muttrat och svurit över hur pilligt och hur svårt det varit att se och hur klumpiga fingrar jag har. När den så var precis alldeles nästan klar!!! Ja vad händer? Knäck.. Ramen går av!!! *snyft*
Ja jag lovar, jag ska inte klaga ett dugg nästa jag gör..

#15 näe.. Men du.. leta bara reda på en pinne till.. fäst den till denna och fortsätt bara. Kanske blir det lika vackert?
Jag måste säga att nätet ser hänförande ut.

Idag slet jag upp en rot som satt kvar i marken efter en flyttad rosenbuske. Eftersom rosen förknippas så starkt med kärlek hoppas jag på att kunna göra en drömfångare som befrämjar kärleksfulla drömmar. :-)

#15.. Ge inte upp nu.. det går och fixa till precis som Lorelai säger..
Jag tror jag ska göra min av rönnsly.. skyddar bra!
har massor med rönnsly utanför min tomt.. Ska ta dom innan komunen kommer och röjer ner dom..
Den första jag gjorde var av björk..
Jag tror jag ger upp den där dumma saken.. den var inte menad att bli.. eller så var det ett straff för att jag svor för mycket :DJag har gjort en så gott som färdig.. av granrot och bomullstråd. Jag har gett bort den…. för att jag lovade göra en.

#19 Vilken härlig drömfångare!!
#20 Tack.. Jo den är häftig och det syns inte riktigt på bilden vilken form den egentligen har… Det fattas fjädrar för de vill inte komma till mej. (just nu) SEV får själv gå ut och leta efter de han behöver. ;)
Men fiskelina… Nja.. det kanske måste vara en starkare ram för sån eftersom nätet drar mer ju längre in man kommer och då spänner det ramen.

men vad fina ni gör :)

japp, idag rullade pengarna in på kontot, så nu blir handla diverse pärlor eller dylikt och sen ut o finna dels en härlig stomme till min drömfångare och dels tallkottar till mitt tillkommande drapperi som ska knåpar ihop så småningom.
^^ pöss pöss