Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1354 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämne 24/5

God Morgon alla kära vänner!

Det gläder mig att se stämningen på topp här i forumet denna arla morgonstund. 

Vädret är fullständigt underbart här, Fader Sol lyser med sitt fagra ansikte över oss och milda vindar smeker där ute…

En god vän har anmält sin ankomst under dagen…glädje!

May Your Day be Blessed! 

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

_RS_
0

Sol ute… sirap i fönstret och snart kaffe i koppen.

Klart humöret är på topp.

//

BranDuir
0

#1 jajamen helt riktigt…termometern står på 17 grader just nu…..rätt lagom en tidig morgon…en mugg med nybryggt starkt kaffe i näven ….

Lorelai
0

Solen välkomnade så starkt när jag öppnade ögonen. Det är en härlig syn likaväl som det gör rent av ont. Det är som om solen flyttar in hit på morgonen, så starkt och varmt blir det.

Jag skall ge mig själv kaffe strax.. Natten var lugn. Jag drömde.. Ja det får jag kanske skriva om lite senare när orden faller på plats.

Nu… kallar barnen.

Waara
0

God morgon alles! ..Så härligt…det verkar råda en god stämning här idag..har precis avverkat milen i skogen,kommer hem tomhänt..men med kroppen tankad av skogen o fader sols energi,lycka. Hoppas dagen forsätter i glädjens tecken för oss alla. *BB//W*

Hias
0

Godmorgon Fader sol skiner på oss i Handen,jag har sovit gott hela min natt.Skall idagen fixa lite här hemma skall ju ha min underbara systrami Waara med dottra på besök och middag i morgon . Min son va mycket nöjd me sitt killkakalas här hemma i går och hans bästa present va den han fick av systrami lousu söner en otroligt vacker kokbok som heter den" magiska kokboken" samt han bär sin sten han fick av Systtra Waara och hennes dottra i Onsdag på självaste födelsedagen.Men nu skall ja sörpla i mig av mitt kaffe och ta ett par stålar från fader sol. Kram för hela dagen BlessedBe Hias

Waara
0

#5 Så glädjande,..att kalaset var lyckat för sonen din :) Fereshte o jag tänkte att vi kunde baka nåt gott tills imorgon..nåt speciellt ni önskar..? Fereshte är en fena på kladdkaka.. äppelpaj..? fråga barna :) kram*

BranDuir
0

"ta ett par stålar från fader sol."

Snälla Hias, fråga om du får ta lite till mig oxå…**ASG**…de behövs till månadens extrautgifter…*S**S**S**S**S*

Kram BB

Pyrola
0

Fader sol skiner här också. Pojkvännen ligger i sängen, katten spattar och snart ska vi ge oss av in mot stan. Utförsäljning av teaterkläder väntar, följt av "Hemliga rum" med ett besök i bergrummet på skeppsholmen och till sist utomhuskonsert med Covenant. Det ser ut att bli en bra dag!

isnornin
0

Godmorgon:)

Solen skiner:)  Hoppas att det håller sig så fint i dag !!:))

MVH Isnornin

Hias
0

#6 systrami hon får fria händer men Dottrami Asso(E) tål inte äpplen så kanske vi inte må baka det hon är allergisk mot stenfrukter.Klart #7 älskade broder BranDuir att du skall få dig lite *S* Ja denna månads har ett ekonimisk otyg i görningen tror jag visst men sånt få vi råda bot på. Kram till eder alla denna soliga underbara dager

Anco
0

God Morgon allesammen, här skiner fader sol från en blå himmel, varmt och skönt lovar dagen.

Ska till ett par kamrater idag, ska bli kul,Sedan får vi middagsgäster, skönt med lite sällskap(hehe)

En underbar dag önskas alla BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Brokenfether
0

Morron morron….på er..*L Sol ute,sol i sinnet och gräsklippardag. Vacker dag till alla…BB/B

[trumman]
0

Dagens glädjeämne är väl att det finns internet på jobbet då man har ännu ett 12-timmars pass att genomlida med underbart vackert väder ute och nylön på kontot… men men… här knegas det.

Fereshte
0

God morgon allihopa! Här strålar solen… Idag ska jag o brorsan åka & köpa Guitar Hero 3…& har vi tur så kanske vi får en varsin mjukglass!

Längtar sååå till i morgon föratt få träffa Hias & hennes barn! (Hias…Skicka gärna hit lite st(r)ålar till oss oxå! Hahaha!)

BlessedBe! *F*

Anco
0

Dagens glädje…. att följa örnars lek i skyn.
Hade nyss turen att se ett örnpar? leka sig fram i skyn över skogspartiet bortanför vårt hus.
Det var en underbar syn att se dessa stora vackra fåglar!!

Waara
0

Glädje..fick tips om siesta  :) så vi valde att ta den nu o ta det andra sen.. :) /tack gohäxa..

Lorelai
0

Ja siesta är inte att förringa de varma dagarna. Nu kom maken precis, det betyder att alla barnen nu sover siesta. Det betyder att vi vuxna gör de vuxna sakerna som annars brukar ta plats på kvällen.. 
Siestande barn är vakna på kvällen.. så man får byta lite rutiner. :D Värt för oss med små barn att minnas.

Sommaren här är mycket efter grekisk modell.. Vi byter ut en del av köttet till sallader, krämer och youghurt. Soppor av alla de slag, nyponsoppor osv. Gör müslibars.. energi utan att vara nättande är sommarens melodi. 
Är barnen vakna på kvällen kan vi ge dem kött.. annars är det lönlöst att ens tänka lagad mat. Det var det som gjorde att vi började med sovandet på siestan och inte bara att vara inne. Så vi kunde stoppa i dem käk med. 

Nice siesta corazons ;P

Astrina
0

Sitter och skriver på hemtentor, det är inget glädjeämne. Det är däremot det fina vädret. Ska ta mig en promenad i skogen i eftermiddag eller mot skymningen. Det är något att se fram emot.

SEViking
0

En glad hälsning från södra småland

Ärkedruiden gillar samma whisky som jag. ha ha ha 

slaïnte bhaigh

SEV Cool

_RS_
0

mums… middleton 12-18 år (Irisk) eller macallan (Skotsk) är mina favoriter.. 25-30 år… men den har man ju sällan råd med :'(…

//Men ojojoj

Astrina
0

#20 Då ska jag berätta en lustig historia. En kompis och hans mamma hjälpte för 1 år sedan vår gemensamma gamla granne att flytta. Gubben har bott i huset i många år så det tog ett rejält tag att rensa bland all bröte. Gubben dricker inte själv whiskey men hans pappa som också bodde i huset innan han dog gjorde det, han blev dock helnykterist alldeles i början av 1980-talet så det var ett tag sedan. Med all den informationen så kan du tänka dig vad förvånade de blev när de i ett förråd hittade en whiskeyflaska. Vilket märke har jag glömt men du kan ju tänka dig vad lagrad den var. Absolut minst 25 år… Min vän fick flaskan, han var eld och lågor.

Waara
0

#19/20 mm..eller tullamoredew singlemalt ..#21..eller DEN.. oj….

oj,korr.glad hälsn.tebax.

_RS_
0

Whisky slutar dessvärre lagras, då man tappar det på flaska… Det är hur länge det ligger på fat, som avgör åldern… :-/ tråkigt nog …

Flaskan var gammal, men innehållet var inte äldre än då det tappades…

//

SEViking
0

Det blev en The Balvenie Doublewood. Druiden var välförsedd i ett undangömt skrymsle.

SEV Cool

Astrina
0

#23 Där ser man, man lär nytt varje dag. Fast jag tror S får fortsätta att tro det. Han lever nog saligast i den tron. :D

_RS_
0

Smakade det gott, så smakade det gott oavsett ålder, eller hur?

Så det blir nog bäst… ;-)

//

SEViking
0

Den e god vilken ålder den än har, len som få, men bränner på vägen ner. Efter man svalt den, när man ställt ner glaset känner man den på väg ner

SEV Cool

BiGavia
0

Solen skiner och talgoxarna o flugsnapparen diskuterar boendefrågan, (suck) Samma sak varje år och aldrig kommer de på tanken att fråga hyresvärden. Värden har faktiskt många ettor.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Anco
0

#19…. avis…. kan inte dricka whisky….. kan inte med smaken.Men…. jag älskar doften på whisky…

Blodeuwedd
0

Hemma efter jobbet.. Nu blir det rabarberpaj idag igen!!!

Waara
0

#30 Gott,..Välkommen hem :) ha en mysig kväll med H..3 påsar vart det..haha..jaja,de e lördag :D kram systrami!//W

Blodeuwedd
0

#31 Kramar tillbaka rara.. nu blir det promenad i skogen..

Jodrena
0

Vilken härlig dag! :D det var ju det jag sa i morse, den här dagen blir nog god för många bland oss. Jag känner mig pysslig. Men jag vet inte vad jag ska pyssla med mer nu.

isnornin
0

Trevligt att träffa Iram m fam och Bappho med fam!! Härlig utflykt till bergen!:) När jag kom väntade tårta och presenter, solen och grillning, kan det bli bättre? Underbart!

MVH Isnornin

Astrina
0

#34 Låter som ni har haft en helt underbar dag! Vänta lite nu..fyller du år idag gumman?

isnornin
0

#35 Nej då, det är morsdag imorgon men jag är inte hemma… vi firar i dag;)

MVH Isnornin

Astrina
0

#36 Då är jag med. :)

Outrageous
0

Avslutar dagen här med en fin bild på en datorhäxa. :) Passar ju oss.

Bilden “http://img111.imageshack.us/img111/1817/moderncompwitchtdfinalaw0.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Waara
0

#38…ja..det gjorde den verkligen,pentagram under datorn..magi i bilden..fin :-)