Vad Tycker Ni?
Vi säger att vi har en massa hjälpare, skydsänglar. m.m
Men DJUREN da? Har dom skydsänlar , totemdjur också då?
Vad tycker ni om detta?
Allt kan ju inte bara handla om oss?!

Hej! Ja, dom har skyddsänglar, precis som vi! Det är i alla fall min tro. jag kommunicerar lite med djur och ger även Reiki Healing. Har fått kontakt med en ängel som är just husdjurens beskyddare. Men sedan tror jag alla djur har en egen oxå.
I Ljus & Mörker//Wynja

Det tror jag nog.
MVH Isnornin
ja, jag gör det också.

jo dom har kanske totemmänniskor ;)

#4 då är jag en sådan.
Jösses… har då skyddsängelns skyddsängels skyddsängel en skyddsängel?

#6 Naturligtvis har skyddsängelns skyddsängels skyddsängel en skyddsängel. Till och med Gud har en skyddsängel. 
Om gud skulle finnas, vilket han enligt min tro inte gör, så är det nog så att någon som är allsmäktig inte behöver det
men gud måste ha en gud med.. right?

#8 han är väl som de flesta amerikanska män, sin egna egocentriske gud? ó.Ò
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4 Haha!

Ja läser man bibeln så förstår man gnostikerna som ansåg den gammeltestamentliga guden Yahve vara demiurgen som skapat denna materiella värld och håller människorna fångna.
Jag tror att alla har skyddsänglar.
Kram o BB
Det vet jag att alla inte har :)
Men ok, då har växter totemdjur också då? Rädisan har en vargtotem, och potatisen har en häst. Nejlikan har en Gabrielängel kanske?
Och vinden har ett kraftdjur, det är en utter, och månen en skyddsängel, Mikael kanske….?? Jösses.
*himlar med ögonen*

Haha, tänk vad galet det vore.
#14 Alla menade jag djur och människor som frågan handlade om, om man läser allt vill säga ;-)
#17 Jo jag förstod att du menade det, och har läst allt, men jag drog det lite längre… mgt du inte verkar ha gjort :)
Så… Varför räknar du bort växterna? Samma liv i dom som i oss och djuren ju.
Mvh, T
Ja varför räkna bort dom?
Vet inte, ingen aning.
När jag läser det du skrev igen i förra inlägget är det lite tänkvärt beroende på hur man ser det.
Jag vet inte själv hur jag ser det ;-)
Kram på dig och ha en trevlig helg.
BB Annika
#19 Du vet inte själv hur du ser det…? O_o …ok.
Så länge det funkar för dig så ;)
Mvh, T
Lite osäker kan man vara och det är inte fel att man erkänner när man inte vet eller ;-)
Kram o BB
(fniss) Jag blir bara snurrig i knoppen av di här tankarna!

Vet sjutton inget jag heller!
Men skyddsdjur för djur? Skyddsänglar OCH djur för människor?
Skyddsänglar för djur OCH skyddsdjur för djur.
Vem vet, en skogsmus kanske har sitt skyddsdjur i en varg.
Ärligt, det blir LITE mycket!
Bättre vi begränsar oss till att vi människor ska ha alla fina
fördelar. Det blir bra!
Ironisk idag nåt.

man kan väl inte veta allt heller. Tycker inte om när folk beter sit så … "förvånat" eller överlägset mot folk som faktiskt inte har hunnit skaffa sig någon uppfattning om en viss sak ännu. Framför allt om tanken är ny, hur ska man då ha kunnat skaffa sig en uppfattning som man kan stå för? Själv vet jag nästan aldrig någonting eftersom jag är så skeptisk ;)

En personlig tanke från min sida, är att människan behöver "skyddsandar"/"väsen, kalla dem vad ni vill behöver dessa.
Men jag tror inte att något djur lr levande varelse lr väsen (bortsett från människan) behöver någon "skyddsande" då de själva redan är i så nära kontakt med alltet och sig själva.
Jag har svårt för att sätta tankar i ord och sedan placera dem rätt,men med förhoppning om att meningen med mitt inlägg når fram.