OT - Pokémon Diamond/Pearl på nintendo DS?
Är du lika barnslig som jag att du älskar att spela Pokémon på Nintendo DS??
Isf kan du väl skriva en rad eller två här så kanske vi kan lira med/mot varann?? Det hade väl vart kul. Det går ju att koppla ihop sig online och slåss och byta Pokés, så det hade jag tyckt vart kul.
Jag lirar också Animal Crossing, ett underbart charmigt spel, om du har det kan vi väl träffas och fiska lite, eller varför inte leka kurragömma!? ;)
Vi behöver utbyta Friend Codes etc, antingen direkt här eller via PM.
Mvh, T :)

Hur kopplar man upp sig online med DS:et?
#1 Man köper ett USB WiFi-modem från nintendo för en 5-hunka eller liknande, klart värt det, sen kan du spela alla spel (som stödjer det såklart) online mot polare!

Annars kan man knalla in på McD - de har trådlöst internet på alla McD-restauranger (WiFi) och bara låta DS'n söka kontakt ;)
Smidigt och kul. Så finns det iaf NÅT bra med den där skitkedjan.

Tack för info :-)
Vad spelar du för spel då? :)
Pokemon äger^^ Tyvärr har jag inte skaffat en DS…
#5 Gör det då! :D
Kan höra om du kan få köpa min frus - hon använder den inte så mycket längre. Den är svart och cool. Intresserad?
jag har både pearl å diamond versionerna:):)
dcpower - Kul!! Spelar du online då??
hur gör man då:):) jag e inte så duktig
oj, sorry ett sånt där minne har jag inte så jag kan tyvärr inte:(:( om inte jag köper ett sånt:):)
#6 O.O Kanske det..;)
#11 Ja men jag kan ju iaf höra efter va hon vill ha för det.
#10 Klart du köper ett sånt! Det är ju hur kul som helst.

Lite OT i OT-tråden - jag spelar Pokémon på Gameboy Color. :)

#4Jag spelar inte själv. Frågade för att sonen blev intresserad när han läste din tråd. Hans ögon fastnade direkt på rubriken :-)

just nu spelar jag ett rollspel på datorn som heter titan quest. Man knallar runt först i grekland sedan vidare till egypten osv…slår i hjäl monster och får level up. Ibland spelar jag även jewel quest. Där tävlar man mot folk från hela världen och får en ranking…det är avkopplande emellanåt kram tindra

Jag spelade AC förr men sen tröttnade jag och sålde spelet.. det ångrar jag nu :P hehe. Pokemon Pearl har jag fastnat i :/ men det var kul tills jag fastnade haha. Nu spelar jag smash bros brawl istället :)
#17 Finns en hel del FAQ's och walkthrus på nätet som kanske kan lösa ditt fastkörande.
Har du WiFi?

Mm jag har sett walkthrus men det var så krångligt :P hehe. Ja jag kan spela online. Men mina pokemons är bara på level 30 ungefär :)
Ja men vi kan ju träffas ändå och teama upp i en battle eller två? :)
Jag har aldrig träffat ngn kompis online förr, har bara mött folk i Battle Tower etc. Vad har du för PalCode eller vafan det heter i PKMN nu då?

Jag ska kolla upp det :) pmar dig sen!
Putt FTW!
Jag gillar att spela nintendo och wii.
När man spelar wii rör man på sig med hela kroppen vilket är bra ;-)
Kram o BB
…..ok O_O tack för input.

Pokemon är grymmast ;D

Jag har DS med ett gäng spel, men har aldrig varit ett pokémon fan. Animal Crossing har jag, men jag har inte kopplat upp mig och spelar inte online. Däremot kommer jag ha med mig mitt DS med lite spel till träffen (bra att ha på tågresan), så kan man ju köra lite Yoshi's touch'n'go eller annat. ;) Vad spelar du mer, förutom pokemon och animal crossing?
#26 Köpte Warhammer 40K, Squad Command, eller vad det heter. Grymt lir.
Annars blir det inte så mycket, har inte råd att köpa spel. Final Fantasy är nästa lir jag ska köpa. Det nyaste alltså, trean var inte SÅ het faktiskt. Ledsnade och sålde.
Mvh, T

#27 Nu ska vi inte gå till överdrift här :P
#28 Ah, final fantasy ska ju dock helst inte spelas på bärbar. Vilka FF har du spelat?

Final Fantasy är kewl men ska helst spelas på original konsol tycker jag ^^

#30 Definitivt. :) Alla spel är bäst på sina originalkonsoler.
Nå, vilka WiFiiar då??

inte jag ;_;
finns inget Wi-Fi på några McDonalds jag varit på heller >_<''