Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1220 ggr
Ignisintus
0

Bokkonservering hjälp .....

Min bror ska flytta så jag fick plocka det jag ville och hittade "Häxans Handbok" MEN i hans ungdomsår så tyckte han att den såg så full ut så han klädde den med röd sammet och jag skulle vilja ta bort det men självklart uan att förstöra orginalet. men samtidigt så känns det lite ok att ha den som den är eftersom det är min bror som fixat den som den ser ut nu så specielt…..

sen fick jag tag på "Bli Häxa", "Den Gyllene Bägaren" , "Bra Böckers hexikon", "Läkeväxter förr och nu" och " Isländska Sagor" sagor den blev utgiven 1925 ;)

mycket godis till pappa:P men kom gärna med förslag om hur jag bäst kan ta bort smamet ifrån häxans handbok ifall jag kommer på att jag vill ha den clean;)

jag tänker mer på er än ni vet….

Stay safe //Matea

Brokenfether
0

Om det är ditlimmat…kan man inte försöka ånga loss sammeten då? Bara en tanke…Fundersam eller ev med strykjärn på svag värme och bakplåtspapper emellan…

Ignisintus
0

mm tänkte det men kom ihåg vi pratar om en bok och dom är gjorda av?……just det papper och papper och ånga/vatten tycker inte om varandra;)

Lorelai
0

Ja du.. det hänger ju lite på hur han har gjort för att sätta fast det. Men jag hänger på Brokenfethers grej där.. om det är limmat. Men var försiktig då boken inte är av plats. :P

Jag skulle nog kanske låta det vara kvar dock.. Kan du inte visa oss hur boken ser ? Bara för att liksom. :P Låter fint då.

Ignisintus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här ser den ut… kass bild vet men men…

fläckarna i kanten är lim och pentagramet likaså . pentagramet är ok men funderar på att klä kanterna med skinn för att dölja fläckarna och bokryggen där han har "skrivit" något..

Stay safe //Matea

Astrina
0

Jag skulle låta det vara kvar och satsa på skinn, precis så som du tänker.

[trumman]
0