God morgon 24/5
Denna dagen bådar gott mina vänner. Jag tror att den kommer att bli givande för många bland oss :)
Jag var ute i första gryningsljuset och umgicks med naturen. Tittade på växterna och lät myggen äta av mig :P Jag plockade en del blåbärsblad, och försökte så gott jag kunde vara snäll mot plantan och inte bryta av riset utan ta enbart utav bladen. Därför gick det mycket sakta och inte gjorde min hund saken bättre då hon jagade inbillade saker (hon tror sig alltid se saker som inte finns… kanske är det småfolket som kallar på henne?) Detta kommer jag nog att behöva göra om var morgon om jag ska få ihop till ett något sånär dugande förråd för året.
Det är så fantastiskt att man kan hitta så mycket nyttoväxter, ja att man hittar natur över huvud taget i ett ghetto utan lagar och där förstörelsen är stor och bedövande. Men det märkligaste av allt är att jag hörde Fru Ko råma. Om och om igen ropade hon god morgon till mig. Jag såg henne inte men jag vet att det finns djur litet längre bort, men att de kunde höras så tydligt blev jag förvånad över. Trodde nästan de rymt ur hagen!
Det blev ett långt godmorgoninlägg. Hoppas ni alla har sovit gott. Själv har jag suttit uppe och studerat hela natten :D
God morgon och må ljuset vara med er idag!
God morgon Jodrena! Det lät härligt och vad morgonpigg du var! .. tror jag oxå ska börja dagen med att gå ut..det lät skönt. Önskar dej oxå en fortsatt fin o ljus dag, godmorgon & detsamma till alla! *BB//W*

obs! Efter lång vistelse i skogen kan det ibland kännas som att det kryper i hela kroppen. Avfärda inte detta som inbillning. Plötsligt upptäckte jag flera fästingar som kröp runt. Det var snabbt av med kläderna och hopp i duschen. När jag kom ur duschen mätte en grön larv längden på min tröja som jag slängt av mig i panik på golvet. Så, ibland kryper det på riktigt ;)
#1 Det gör du rätt i Waara, det är ett underbart sätt att börja dagen! :) Jag tycker att du är den morgonpigga utav oss. Jag sov ju som sagt inte alls inatt och rastlösheten gjorde att jag gick ut 03.45 redan hehehe… Så snarare nattpigg kanske? Något jag gärna skulle göra oftare men för att inte störa andra i hushållet (dvs 1 st. pojkvän) gör jag ytterst sällan det.
Haha..skrev det först:…eller har du inte kommit i säng än?? :) men tog bort det..ante mej dock ser du :)Kan oxå vara uppe en natt sådär som du,eller gå upp mitt i natten ett par timmar sen sova igen:)Huga,larver o fästingar,det var mindre trevligt! Kram …mmm..kaffet e klart…
..MEN! ..jag var nog helt nyvaken då jag läste ditt inlägg,du skriver ju det! att du varit vaken hela natten :)..sorry..

hihi, ja det är ingen fara för min del :) ta nu en kopp te eller kaffe och gå sen ut i skogen tycker jag, det är väldigt givande såhär på morgonen att vara med när världen vaknar med solen.
Godmorgon ,kära vänner, även grönt på gång här. Björken har musöron och göken gol i väster idag. Ska hinna ut i skogen själv idag hade jag tänkt ;))
Vandra i Ljus å Skönhet

åh äntligen får du också ta del av våren askfisen :D grattis, eller vad man nu ska säga. Grattis och välkommen! *skålar med en kopp te*
Skål själv, nässlor är på väg.. nu går det i rasande fart…Underbart..
Vandra i Ljus å Skönhet
Good morning askfisen :) hoppas du oxå kommer till skogs.. Jodrena..bra du väcker oss med ett hurtigt inlägg..kaffet gjorde susen..ut o gå kläderna på..ciao..

Ja, när jag är på gott humör ser jag det som min uppgift att smitta av mig litegrann, så det var ju tur att det gick vägen, nu är det askfisens tur ;)
Nu ska jag meditera en stund och sedan ska jag fortsätta mina studier så jag kommer nog inte tillbaka på ett tag. Fram till dess hoppas jag att askfisen med flera hunnit ut för att njuta av denna lördags kyssar mot kinderna i form av milda vindar och solens strålar :)

Jag blir avis på er som kan och orkar gå upp så där tidigt. Jag var en gång i tiden morgonpigg av mig, men sen jag brakade in i den berömda väggen har jag så himla svårt att gå upp så tidigt. Men det kommer nog tillbaka så småningom, även om det inte hänt nåt åt det hållet än sen 1.5 år tillbaka…
#10 det gör det säkert blodtopp!..för min del var det så jag kom i behov av mina tidiga morgon promenader,efter väggen rasade över mej så skapade jag mej nya vanor jag mådde bra av..en sak var ut o promenera..första tiden ställde jag klockan på 05,00 för att pallra mej ut…numera vaknar jag av mej själv..o väggen är rest igen..må så gott! *kram*
BB//W

Ja, det är tack och lov bara mina tidiga mornar som ännu saknas hos mig. I övrigt är jag frisk nu. Det är bara sömnen som är ett sånt måste att jag inte klarar av tidighet riktigt än =) Men jag längtar ut till morgontimmarna ska jag säga!
#12…vad skönt att höra:) att du är frisk igen! du hittar säkert en väg som passar dej för att komma ut till morgonen igen…
#0 Haha! Min tanke igår kväll var att jag skulle upp supertidigt och ta en morgonpromenad. Tänkte dock att jag inte skulle ställa klockan (brukar kunna vakna när jag ska iaf) men vaknade kl. 11!! Jag antar att jag behövde det även fast jag lade mig supertidigt. Så, det får bli till morgonen jag ska ut och fightas med fästingar. ;)
Denna dagen kommer bli fantastisk.
God morgon god morgon alla.
Kram o BB