Häxor iFokus

Häxor

Etikettlyrik-texter-och-sånger
Läst 1401 ggr
_RS_
0

Mina innersta tankar om er...

Jag har ibland lite svårt att visa uppskattning, men jag lär mig…
Jag går i skola hos min fru, som ibland måste tolka mellan mig och världen. Utan henne skulle jag inte ha känt er.

Nu ger jag er lite av det jag bär inom mig… Jag gillar er… 

Ni som känner mig, ni ser mig ni andra förundras Ni som är i mig, ni vet ni andra förbryllas

Undran

Ni är inte så många, men ni blir fler ni andra för med er inspiration Ni som finns i mina tankar, ni mina ni andra har min respekt

Den

Mitt liv är ett pussel, jag sakta lägger ni alla är bilden jag ser på locket Mitt liv är ett pussel, nya bitar varje dag ni passar så fint in så bilden tar form

Så vacker

Jag fick dig att komma åter, kära hustru min drottning, min Underbar Du gav mig två saker till, att leva för de bär det med sig, jag inte fick ge min äldsta

Mitt liv

Du stod där på stigen, frusen och kall med ömmande leder och huvud som brann Du stod där och tittade på oss, en fråga så kom klart du får följa med, klart att du får se

Min vän

Ni som känner mig, ni vet att jag känner ni andra kan tro, men samtidigt tveka Ni som är i mig, ni ser min kärlek ni andra kan ana, men samtidigt neka

Känslor

Kort sagt alla vänner, ni betyder så mycket ni får mig att vilja öppna, men samtidigt räds jag Kort sagt alla folkens, ni har gett mig så mycket ni får mig att undra, hur kan jag återgälda

Tacksamhet

Många nämnda, men ingen glömd…

//er _RS_

Mirlinda
0

Det här var om något,väldigt ärligt och glöms aldrig…

Jodrena
0

Vad glad jag blir, bror, över dina känslor. En glimt av ditt inre, en liten öppning in i ditt bröst… Jag blir rörd. Fint att du vill och vågar visa dina känslor :)

Att återgälda - det gör du i allt du gör redan som det är. Jag kan visserligen enbart tala för mig själv, men jag tror att jag är långt ifrån den enda som känner det så.

Waara
0

_RS_ vaknade mitt i natten o läser din dikt. Rörd till tårar faktiskt,du skriver så gripande att det svämmar över. I en o samma dikt får du med så många nyanser,känslor..olika. Tårarna kom under rubriken Så Vacker: till din hustru,..sen läste jag hela dikten ett par ggr. till o den grep tag ordentligt.återgäldning _RS_ ? jag är glad att du delar med dej! Vi känner inte varann men vi gästar samma trådar ibland o jag gillar det du förmedlar o skriver..jag gillar dej. Orden tar slut..mitt i natten.

Godnatt kram/W

Outrageous
0

Tack själv, för att du är du. :)
Fint skrivet! Natt-tankar till dig käre vän.

BiGavia
0

Varm och gyllene poesi, ska bli en glädje att träffa er…..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[trumman]
0

respect.gif

_RS_
0

Vän… Vi talade minnen till sent.. och du fick alltså ett till, det var ju lite skoj. Helt klart en nedtur om minnena en dag tar slut :D

Glad att du blir glad, det var ju i sanning inte helt enkelt att få till det… skrev länge på det innan jag postade… Mycket tankar… stormar och känslor… som jag sade till dig när du undrade lite… Då skrev jag detta :P

Det var ju inte meningen att du skulle vakna och gråta… det var ju meningen att du, samt andra skulle bli glada ;-) Hoppas som sagt att din morgon är ljus och varm.

Du har ju genom åren sett ett par av mina privatare sidor… Vi tänker ofta på dig här hemma…

hehehe… räkna bara inte med att jag är lika öppen och känslosam varje dag och IRL… då bygger du nog upp förväntningar jag inte kan leva upp till :D, men jag tror mig förstå hur du menar….

Oskyldig

BiGavia
0

#7 Var inte orolig, jag bygger inga förväntningar alls…en människa säger ofta mer om inte munnen går hela tiden…Jag är en genuin norr-norrlänning.

BranDuir
0

Broder …jag böjer mitt huvud till marken!  Och du vet varför!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Waara
0

#7 Grät kanske lite av glädje :)….men mest av hyllningen till din fru,jag e så sabla sentimental…sen av ditt öppnande som blev tillgängligt för oss alla..de e..stort. Hoppas din o familjens dag blir lika ljus o varm,min har börjat bra :)  BB//W

Lorelai
0

Jo.. jag är sentimental jag med.. Ingen dikt så mycket som en massa ord på rad

Var dag får jag glädjas utav skatten, Skatten att vara här med dig.
Vår väg har varit lång och svår, ingen oss tror. Ärren är långa, brända, en del är blödande en del är härdade.

Vi skildes åt både då och då, de tog dig ifrån mig lite här och nu. Jag trodde aldrig mer jag dig skulle få se, dem tog dig ditt kött och blod. Din själ, din kärlek den tog dem aldrig in.

Åren gick, liv passerade. Så äntligen såg jag dig igen.. jag såg dig, jag kände dig.. i många år drömde jag om dig. I många år kände jag dig med mig, att alltid sträcka ut handen och känna dig, men aldrig känna ditt kropp. 
Du var mig med i mina stunder av glädje och sorg. Du var där och bejakade med sorgen likaså.

Sorgen av att känna doften, värmen höra rösten.. men ändå aldrig var du där att kramas på. 
Åren gick och detta var allt vi fick. Döden hade varit vänligare. 

En dag var du där, äntligen där. Jag sjönk genom golvet, du var i sanning du. nu var du där. du var där i din kropp jag kunde nå ut och ta på din kropp.. jag kunde känna på dig, lukta dig, höra dig.. ändå var du inte fri. 

Åren de gick, igen.. igen var du tagen ifrån mig. Igen fick jag lida kvalet av att vara din fru, ty din har jag alltid varit.
Du har en maka i universum, denna är jag. Jag har en make i universum, denna är du. 
Åren de gick tills den dagen du slagit dig fri. Nu släpper jag dig aldrig.

jag har sörjt likt änkan sörjer mer än en gång. Sorgen är lika tydlig i minnet som kaffet jag nyss drack.
Därför min kära en skatt du verkligen är, var dag vårdar jag närvaron av dig här.
En dag skall du tas ifrån mig igen.. då vill jag ha vart dig nära så jag klarar mig till nästa gång.

min kärlek till dig du har, jag älskar dig nu och för evigt.

BranDuir
0

åldrande druid med fuktiga ögon…..hmmm…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Anco
0

#0Att få läsa denna dikten som är såååå fin!!
Den berör mitt hjärta på djupet. Visst har jag märkt här att du är vältalig, broder,men detta var totalt outstanding.

Jag böjer mitt huvud i beundran för den kärlek och känslor du vågar visa. Du är………… (mina ord tar slut)

Lorelai….. genom tårar försöker jag detta skriva….
Att en kärlek kan vara så stor….
Att 2 människor kan älska så…
Ni ger mig tillbaka tron på kärleken.

Hoppas er dag blir underbar BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Waara
0

Lorelai.. dax igen..blöt smörgås till kaffet… vad ni berör.

BiGavia
0

Å, Lorelai…. vilka underbara tingens gåtor du uppenbarar….är utan ord.

_RS_
0

Kära hustru… Jag kan sitta här i dagar och förklara min kärlek, men det känns som att de flesta redan förstår… Du… i sanning… 

En i kroppen något yngre sådan, glad för reaktionerna, responsen och att ni alla läser…

Rörd av att ha berört…

//

Wargmane
0

Meeeeeeeeen…tårarna rinner …NI är bara sååååå fiiina !!!!

Ja jag säger inget mer….inte mycket som får denna gamla häxa att yvas *s*

*skuttar av hänförelse*

Puss på era näsor ….Må lyckan alltid stå er bi !!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Lorelai
0

Kärleken är ofta något misstaget för att vara en självklarhet, en rätt alla är förunnade. men så är det inte, inte helt. Kärleken kommer till den som kämpar. Kärleken är inte lika självklar som maten vi äter, att vi äter. Den behöver uppmärksamhet, omvårdan och ja.. kärlek. för att förtjäna den behöver man kämpa och nej.. det är få som får den vid så ung ålder som jag bär.
Inte heller jag har fått min make tillbaka.. jag har slagits för honom med näbbar och klor i många år.

Det kan vara värt att ha i minnet när man sitter där och längtar.. Saknaden och arbetet är just vägen dit.
Med detta arbete önskar jag er lycka och välgång.. kärleken er vid sidan eller ej. 

Oj jo.. tack för att ni oss tror, inget vi är bortskämda med. Oftast blir våra existens förkastad och ratad med avsky.. för att dem själva inte orkar kämpa.

Vekka
0

Lorelai o Rs, det ni skriver är underbart, en sådan underbar kärlek mellan två personer. Jag känner er inte irl men hoppas att våra vägar en dag korsas, (ps gäller er alla övriga medsystrar o bröder också), det hade varit lycka.
Jag kan bara önska er fortsatt glädje tillsammans o må era små växa till modiga o starka moder jord "krigare" #S# dom har alla goda förutsättningar till det med så kärleksfulla föräldrar.
Ja visst rycker det i en häxas rynkor, o den röda näsan blir rödare, vårtan kliar #S# #S# när ni skriver sådant här. Tur man är ensam så man inte förlorar den där imigen-hur stavas det nu då?
Fortsätt att vara just det ni är! - ni.
O tackar moder jord att det fortfarande finns underbara människor som vandrar här!
En hyllning till er. #S#

Många kramar från Vekka

ANBC
0

Mycket fint skrivet ;-)

Kram o BB Annika.

Mirlinda
0

Lorelai.. _RS_.. Jag böjer mitt huvud inför de känslor och minnen ni delar, tillsammans och under avstånd.

[att böja väven]

//MirVän

Outrageous
0

Ett speciellt par är ni. Unikt. Glad att jag lärt känna er.

Lorelai
0

Jag är tacksam för era ord.. alla vackra ord och känslor ni upplever. :)

En idé uppenbarade sig.. _RS_ kan det vara som sådant att alla berömmande ord och blickar som faller vår väg har med detta att göra? Att vi lite sipprar ur av oss och folk kan inte låta bli att reagera. För dem kan inte låta bli… Dem liksom bara faller för spontaniteten att uttrycka hur underbara dem tycker vi ser ut att vara.

Eller är det bara gudarna som mumsar på löv. :D

_RS_
0

Ja, som jodrena sade… den här tråden är ju inte enbart fokuserad på dina och mina känslor för varandra, utan främst över hur jag trivs här på Hif… det verkar som om det glöms bort lite i ljuset av det som är du och jag :o

//

ANBC
0

#24 Men det är uppskattat ;-)

Kram o BB ;-)

Lorelai
0

#24 Absolut inte.. men din trivsel här på HiF är inte riktigt min sak att bansunera ut. Jag talar så sällan för dig.. Du får tala för dig själv. ;)

Men för att säga såhär.. jag har aldrig sett honom uttrycka sådana känslor öppet alls förut. Att han till och med kallar folk här för broder eller syster är någonting ni är ensamma att uppleva. 
Han öppnar upp av sig själv och vårt hem till folk på ett vis som aldrig förut har skett.. det i sanning är en gåva.

blodtopp
0

En jättekram till Dig _RS_! Härligt att du trivs så bra här, det gör mig jätteglad!!!

Och en kram till Lorelai också. Faktiskt =)

Jodrena
0

_RS_ och Lorelai, ni är omtyckta här av de flesta tror jag, både som par och var och en för sig.

[trumman]
0

Jag tror kanske dom är samma person jag O_O

…skämt åsido, I löv jo lajk a träd!

Waara
0

Underbara e ni..

Zoraye
0

Så vackert!
Jag känner inte er så väl, har inte varit här så länge, men att få ta del av det ni känner och sätter ord på är en stor ynnest.

Kärlek!

Brokenfether
0

Ni är ett mycket,trevligt par och personer och jag tycker om era inlägg….BB/B

ANBC
0

Klart dom är samma person. Det var nog inget skämt eller??

Dom älskar varandra och går ihop till ett ;-)

Jag vet precis hur det är.

Kram på er alla och trevlig helg igen ;-)

BB Annika

Lorelai
0

Tack för era vackra ord.. :D
Jag är medveten om att vi inte stryker alla lika vänligt medhårs.. Det finns garanterat någon eller några som inte tycker lika väl om oss.. det gör mig ingenting.

njae.. nästan. Vi ingick den här relationen med orden
"Om vi ändå är singlar båda två, kan vi väl vara singlar tillsammans?" Det markerar väl hur vi ser på en relation. Men nog är vi ganska tajta.. Det händer ju till och från att vi skriver likadana inlägg vid samma tid.. något som har erfarats. *s* 
Vi är inte alltid säkra på vems tanke som påverkade vems. D

Men det är bra att vi har hittat rätt.. :) Var dock inte bekymmrade över att påtala felaktigheter eller otrevligheter. Även i framtiden. Vi ser människligheten i människan.. de vackra såsom dem fula. Vi vet att vi har dem med.

Var välsignade våra vänner

Bappho_
0

#34 Ni har alltså en öppen relation, eller missförstod jag :-)

_RS_
0

Du missförstod…
Vi lever tillsammans i trohet, men låter i stort sett varandra vara i fred, utvecklas och göra det bästa av de egenskaper och förmågor vi har. Klänger inte så mycket på varandra som vissa och har heller inget emot att någon av oss utvecklas utanför hemmet, framför allt inte om det inte innebär att hemmet på något sätt blir eftersatt.

Skall hemmet sättas efter gör vi det ordentligt… tillsammans. Alla positiva aspekter med att vara singel, med tryggheten av äktenskapet… Inga negativa aspekter som ofrivillig ensamhet, tunga lass att dra ensam eller att man inte har en vän att prata med.

Jag är lite skeptisk till polyrelationer eller förhållanden utanför äktenskapet, eftersom det är svårt om in te omöjligt att inte favorisera någon och såra en annan… Varför fysisk monogami är att föredra eller också kan man vara singel ensam…

Jodrena
0

hihi, attans också Bappho, såg nästan hoppet lysa i dina ögon ;)

Bappho_
0

Ha haha Oskyldig

SEViking
0

Jag giller ER skarpt åxå, ni verkar vara fina människor

SEV Oskyldig

Iram
0

Ja ni verkar onekligen leva i det perfekta äktenskapet. Flört

Kram

Lorelai
0

Ser du _RS_. Vi har lyckats lura dem alla. De tror verkligen att vi är trevliga och roliga.. *s*

*redigerat*

Outrageous
0

#35 Tror inte hon menar öppet som i att träffa andra.

varulven
0

näe… jag vet inte vad jag ska säga…!

Grinar och flinar lite om vartannat i den här tråden. Men ja, ni är verkligen fina _RS_ och lorelai :)

(ni andra oxå! Pussankor!)

Coturnix
0

Blodeuwedd
0

Vad vackert! 
Du skriver så… ja..  du skriver mycket kloka saker och det lyser igenom en vacker själ. 
Som Waara skriver… jag känner dej inte men ändå.. Tack för orden! Tack för du delar med dej. Kram BW 

Jodrena
0

#45 vilken underbar bild!

Ignisintus
0

<3 /|\ \o/