Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1271 ggr
Mirlinda
0

God morgon

Nu när ni (förmodligen) läser detta efter en natts sömn, så hoppas jag att natten behandlat er väl, och sömnen mjukt.

Drömmar i färg.

Nu tar nyfikenheten över; Vad drömde ni inatt? Hur drömde Du..?

Waara
0

Godmorgon Mirlinda o alles!…

Sovit och drömt en massa..kommer ihåg små fragment,men det kanske klarnar efter kaffet…  Hoppas du drömt i färg Mirlinda..det lät så fint…drömmar i färg…. BB//W

Cristine
0

Godmorgon alla!Jag drömde att jag sprang och hoppade på en äng och att jag var 20 år igen, jag skulle på logdans…sen vaknade jag upp och ..ja, suuuuuck!!!!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Astrina
0

Godmorgon! Själv drömde jag att jag var ett slags allseende öga under Kennedys regeringstid i USA. Såg alla skandaler han och hans närmsta män hade för sig, visste alla tankar. Kände till och följde alla otrohetsaffärer, följde hustrurna och barnen, följde tidningar. Riktigt spännande dröm och allt var verkligen tidsenligt.

Vekka
0

God morgon! på er alla. Sovit gott, Inga drömmar har innfunnit sig. Jag har inte haft några drömmar på flera veckor, inte några jag jag kommer ihåg iallafall. Det konstiga är att jag brukar drömma mkt o tydligt! Det är konstigt! vad kan det bero på tror ni?

kramar

Mirlinda
0

Waara, om inte annat så kan en kaffekopp extra säkerligen slinka ned iaf, för att hjälpa drömfragmenten att ta sig till ytan *s ,Ja mina drömmar är alltid i färg, förutom de enstaka som är svartvita.

#2, det där lät helt enkelt ljuvligt :)

#3, det är sådana gånger man önkar man kunde få sova längre och ta reda på alla intressanta detaljer :P Låter som om dina drömmar är väldigt livfulla *s* Sådant här är så roligt att läsa,även om jag absolut inte är någon drömtolkare :)Så vem sköt Kennedy egentligen? ;)

Mirlinda
0

#4. Att drömma starkt och minnas dem väl betyder oftast att du tillbringat väldigt mkt tid av din sömn i REM sömn och inte i djupsömn. Om jag nu inte har missat något dvs :P

Du behöver kanske helt enkelt din djupa sömn mer just nu för att vila och låta kroppen och tanken att få läka.

Jag är säker på att någon annan här kan ge dig en mer utförlig förklaring till varför du inte drömmer starkt och minns dem just nu *ler och bjuder på te*

//Mir

Waara
0

#5..det har klarnat..dom var i färg :-)..vackra blandade med med andra…har tagit min 4:e kopp kaffe nu..så.. :-)  Med önskan om en ljus dag till er..BB//W

Vekka
0

#6 tack för ditt svar. Ja det kan nog vara något sådant, drömmarna ska nog komma tillbaka så småningom, får jag hoppas! #L#

kram

Jodrena
0

Ojdå, jag publicerade redan bitar ur min dröm i en annan tråd men jag tar väl om det. Först och främst, jag fick sömn i morgontimmarna. Bara det är underbart.

Jag befann mig i ett litet hus med flera barn i. Några (kanske alla) var sjuka på något sätt. In kom en pistolman som skrek och var farlig. Jag försökte gömma undan så många barn som möjligt men de var ju sjuka och hostade och så, så det var svårt. Smög omkring med ett barn i taget, ibland bar jag dem, ibland fick de smyga efter mig.
Inne i ett rum, som pistolmannen började närma sig, satt en mycket sjuk sängliggande pojke och spelade tv-spel. Mannen stod där hotfullt och skulle säkert komma in till pojken. Något av de andra barnen gjorde en avledningsmanöver och sprang en bit längre bort i korridoren och när han vände sin blick slank jag in till pojken.
Där satt jag och tittade på hans tv-spel. Alla andra barnen hade jag hunnit gömma. Pojken förklarade att pistolmannen var den samma som i TV-spelet och att han genom spelet kunde se hans nästa steg.

Sen blev det en lucka, kanske för hemsk att minnas? Men nästa scen är att jag ser anhöriga, min pojkvän är förkrossad, vi åker buss och snart är det begravning. .. um, sen träffar jag mitt ex och vi småpratar .. ja, drömmen spårar ur handlingen och jag vaknar.

varulven
0

god morgon! (om man nu fortfrande får säga det klockan kvart över 1!) Jag minns inte riktigt vad jag drömde… men jag kände mig väldigt besvärad då jag vaknade.

Ceriadwen
0

God morgon! Skrattande

Jag drömde om en konstig sport med grenar. Man skulle slå någon boll över ett nät och alla hade grenar direkt från naturen. Det var natt och jag såg några killar stå och spela. Jag var inte med trots att jag hade en gren som låg vid fötterna. Undrar varför jag inte ville vara med?

Nästa dröm handlade om min kursare. Jag var hembjuden till honom och hans familj (som jag aldrig har träffat). Han, jag, hans syster och mamma låg på en stor säng och pratade och skrattade. Jag försökte spela en melodi på en keyboard, men fingrarna slant. Men det gjorde inget, stämningen var så avslappnad. Hans mamma gjorde en gratäng med grönsaker och potatis. Systern bad mig räcka mig efter några papper som låg på en hylla ovanför sängen, då vaknade jag.

Speciellt den sista drömmen var väldigt tydlig, med tydliga ansikten. I färg förstås. Jag minns till och med melodin jag spelade.

Lorelai
0

God eftermiddag får jag väl skriva då..
Hmm jag hade en återkomande dröm.  Nu på morgonen drömde jag drömde att jag var iväg på en arbetsintervju för en radiostation.. jag sökte på en plats där och började kandidera för ett program. jag minns hur jag kikade in till ett angränsande rum och kikade lite på dem som redan hade radioprogram där. Efter samtalet skulle jag återvända hem och sällskapade med två andra. Vi gick runt omkring och tog oss vår väg till busshållsplatsen.. lite lätt jagade sådär.

Det slöt upp ett gäng som jag tror är gänget från stationen.. de bråkade lite och några av oss hamande i vattnet som är där. Som en stor fontän ni vet.. 
Jag drömde att jag kände igen händelseförloppet och tog mig ut vattnet. Alla andra försvann, de såg inte mig. Jag klev ur och skulle vanra vidare.. Jag mötte på någon och där vaknar jag.

Innan den scenen drömde jag om hur jag försökte ta mig fram till stationen med buss.. jag provåkte resan och klev av.. gjorde fel och gick fel. som sedan visade sig vara rätt. Den biten var ny däremot. Men resten har jag drömt förut. 

#4 Jo jag håller med Mirlinda där.. Sådär är det ibland för tider.. dem kommer tillbaka till dig. Förr eller senare. Passa på och njut du. :P

Mirlinda
0

Nu måste jag ju berätta att jag somnade i eftermiddags och drömde självklart helt i svartvitt, väldigt obehaglig dröm är jag säker på, så jag vände mig och och drömde om den för att se vad jag missat. Små ändringar,men egentligen inget av vikt.

;) Nu måste jag dricka lite kaffe och läsa vidare här på forumet . Fina ni.

Waara
0

God morgon 23/5  Vaknade efter en luddig natt med mestadels vakenhet o surfande,detta resulterade i att drömmen jag vaknade i alldelens nyssens,var helt klar! O.vad drömde jag om då? Fokus såklart,..ahh.._RS_ dikt jag såg inatt,pratade med några jag känner..sen slutet ..Ignisintus o Mirlinda sms:ade lite coola bilder,Fereshte skrattade o då skratta jag,vaknade av det :).. tyda drömmen? lite övertid på fokus på sistone? Mir. hoppas det är ok att jag skriver på om drömmar även då det är en annan natts drömmar..tråden är ju din o jag vill inte öppna en liknande fast med annat datum,men när jag läser ditt inlägg så tycker jag denna tråd går utmärkt att lyfta om o om igen..?/ser att du drömde en enstaka dröm,svartvit/tråkigt att den inte blev ljuv,fina du.

…mer kaffe..

BB//W

Hias
0

Godmorgon 23/5 ja min natt har varit helt under kontroll och jag har haft drömmar om mina barn och mig samt en bekräfftelsedröm ang mitt tidigare yrke …. Så nu kan jag lägga detta helt bakom mig och inse att jag faktiskt hade rätt för två år sedan när detta kom till mig och jag förespådde va som skulle ske /Så dagen idag kommer vara en lättare filurighets dag och bara vara hehehe Kram BlessedBe Hias

Jodrena
0

god morgon Hias. Det är gott att höra att natten kan ge så bekräftande besked ibland :) själv är jag glad att natten är över. det är kanske äntligen dags för litet vila för mitt stackars lilla huvud, nu är det lugnt och stilla här. någon sömn blir det inte tal om, men en halvtimmes avslappning så jag klarar av dagen.

Mirlinda
0

Waara, som jag skrev i mailet; då får så gärna skriva och lufta tråden hur mpnga gånger och hur mkt du vill, det ger mig bara värme. För att utrycka mig mjukt och fluffigt ;) Din dröm, kanske var vi nära dig då.

bra ide´; kaffe. I go for it.

Mirlinda
0

Personligen har jag förträngt nattens drömmar då de oftast tar det mesta av min energi i sådana lägen, men någon dag när jag känner att det stämemr så ska jag dela med mig av den dröm som återkom under hela min uppväxt in i tonåren. Kanske kan den vara av intresse för de som är intreserade av drömmar på sådant vis .

Nu har jag iaf kaffe som är mörkbrunt trots stor mängd mjölk i *s

Jodrena
0

oj, jag hade missat Waaras inlägg. självklart hade jag då önskat även henne/dig god morgon .. oops. god dag Waara? hihi.

Waara
0

#19 men…jag kommer ju in här o läser samtidigt som du lagt ut.haha..trevlig dag till dej med ;)

Mir. så bra,hoppas kaffet smakade./*Kram* P.s dela gärna med dej..om du vill..

Jodrena
0

:) bra att du kom strax efter och inte strax före så budskapet hann fram hehe.

Lorelai
0

Jag hade en ny dröm här på fm..

Jag satt inlåst på ett fängelse.. jag bodde om nätterna på ett behandlingshem.. ett som ser ut som vi har det i området här.
på morgonen gick jag upp till själva fängelseområdet där jag åt mat och tittade på tv.. surfade och så.. Jätte jobbigt as. :)
Jag hade msn konversation med _RS_ och med en kvinna jag inte kände igen helt. Dem hade en konversation med varandra och lite av en flört faktist, men de visste inte om vilka dem var.. det var en slump att jag såg på deras webbcams vid samma tider som gjorde att jag såg att dem chattade med varandra. :)

När jag vaknade hörde jag av _RS_ att _RS_ hade varit i konversation med en kvinna som hade upplevelser som stämde med några i min dröm. Att det var fängelse och behandlingsdetaljer med har med ett samtal jag hade igårkväll att göra.. en person  jag pratade med skall just på behandlingshem och har en dom på sig. 

så kan det gå.. sedan gickjag hit och läste hans dikt.

blodtopp
0

Jag drömde om ett par dinosaurier inatt. Låter helflängt, men så var det. Snälla var de inte heller. Försöker erinra mig det som hände runtom också, men det är luddigt. Jag vet i alla fall att jag vaknade av att ödlorna kom för nära. Ingen mardröm, men den var inte särskilt behaglig direkt.

Jodrena
0

#23 uhh, dinosaurier är min värsta mardröm! Har ända sedan 10-års åldern haft något som jag kallar dinosaurie-fobi, och blivit mobbad för den :P t.ex min pojkvän tycker det är hemskt roligt att jag har en fobi för något som inte ens finns hehe. själv tycker jag det är rätt praktiskt, hellre det än något som jag möter på i vardagen.