Birgitta Onsell
Hej alla!
Hur många av er har läst någonting av Birgitta Onsell? Själv så har jag läst Jordens Moder i Norden och 1000 år av tystnad (den hette väl så? :)). Tycker båda var mycket bra. Vad tycker ni som har läst någon av dem, eller någon annan?
Undrar även om någon vet var man kan få tag på den förstnämnda boken. Har googlat och googlat men det verkar som om den har gått ur tryck.
Allt gott, /Moonchild

Dessa böcker kan du få genom Naturhälsan i Glimåkra 044-432 30
Ann Jönsson är en auktoritet på Birgitta!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Tack så mycket, BD! Uppskattas verkligen :)

jag tycker att hon skriver mycket intresse-väckande, åtminstonde min nyfikenhet om att leta efter spår från våra förmödrar väcktes.
SKulle också vilja ha tips om fler liknande böcker eller författare, jag hann plöja igenom en hel del av hennes böcker, just nu har jag en bok ståendes/inväntandes mig, som hette den svarta madonnan, tror jag det var.
Jag har läst "Jordens Moder i Norden" och den var en riktig ögonöppnare, spännande, omvälvande och informativ!
Jordens Moder…. har jag läst och den var givande…..den andra har jag inte varit i närheten av ens…..och har så mycket att läsa nu….och min hjärna sviker mej så kan bara ta in det viktigaste….det blir mycken sovring alltså.
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag älskar Birgitta Onsells böcker och har läst flera av dem, har dem här hemma i bokhyllan. De är verkligen bra men ack så upprörande…

Det är bra att bli upprörd, tycker jag!

Hennes böker är jättebra. Informativa och dessutom har hon ett härligt språk!
Har ni vägarna förbi Näsåker (t ex gudinnedagar 15-18 juni med tealogerna som arrangör) så finns, än så lnge utställningen 1000 år av tystnad där - väl värd att se (o så kan man resa lite på alla hällmålningar - helt underbara).
Finns också en CD som heter "Undervisor. Goda gåvor,Galna Gudar och Glömda Gudinnor" med massor av bra texter.
En annan författare som jag varmt uppskattar är Monica Sjöö, framförallt "The Great Cosmic Mother" som hon skrev tillsammans med Barbara Mor. Fast Sjöö är framförallt bildkonstnär och hennes gudinnebilder är underbara.
OT Var det någon som såg itställningen förra året - tyvärr bara jag läste om den, kom aldrig iväg varken till Stockhol eller Hälsingborg