Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 716 ggr
Endroppeihavet
0

Min tarotlek är borta?!

På senaste tiden har saker börjat försvinna.. min tarotlek ligger alltid i sin påse på hyllan under altaret men nu är den puts väck???

Jag har vänt upp o ner på lägenheten men den e helt borta… o min klänning jag ofta har under ritualer e oxå helt borta.. min favorit sten - en tigeröga har också bara försvunnit från sin plats…

Och massor av andra saker.. alla saker som jag använder under magiska sammanhang.. någon som har något tips vad som hänt?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Waara
0

Har du småfolket på besök…? Hoppas sakerna dina kommer tillrätta..

*BB//W*

Lorelai
0

Okej.. detta osar hint om det. Eftersom det är flera saker som alla berör ditt magiska arbete.
Men.. ja jag tror som syster Waara at småfolken har dem. De verkar pigga upp på vårkanten dem.. De knallar iväg med en massa grejer här med. 
Vi får tillbaka dem när vi hojtar till dem att vi vill ha grejerna tillbaka. Ibland rusar jag runt med en bjällra ett par varv för att visa att jag menar allvar.
Jag gjorde det när de hade tgait en napp för mycket, 2 barn 1 napp = nej tack.

Men eftersom det är så många verktyg så tänker jag att det kanske är av en orsak? Är det kanske lite dags att kika mer in i dig själv för en liten stund.

Endroppeihavet
0

jag har väl aldrig riktigt trott att småfolket fanns runt mig.. Men jag provade iaf att prata med dem o ge min tarotlek tillbaka… o nu låg den på hyllan igen… *kramar om påsen* Tack för tipset

Waara
0

#2…Samma här…Fereshtes borstar försvinner konstant,det var hon som kom på att det måste vara småfolket..hon brukar gå ut..stänga dörren o be dom lägga tillbaka..senare så har dom oxå kommit tillrätta.. Lorelai,tack för tipset med bjällran..någon speciell? ska ju till isis kammare imorgon :-)

#3..Ahhh,vad härligt!! :-)

*BB//W*

Jodrena
0

Jag fick litet samma känsla som Lorelai, fundera litet över hur du arbetar magiskt. Kanske var detta en liten varning eller ett sätt av de små att försöka få dig att tänka efter litet vad du gör? Men det är skönt att de kom tillbaka med tarotleken :)

Endroppeihavet
0

#5 det e snarare att jag inte arbetat magiskt över huvudtaget under en period då jag känt mig "andligt" hängig.. Skulle tro att de en fråga av Use it or loose it..

[trumman]
0

Endroppeihavet: Vem bor du tillsammans med, föräldrar? Pojkvän? Flickvän? ba? Djur?

Berätta lite så kanske lösningen finns där.

Endroppeihavet
0

pojkvän o två katter?

Lorelai
0

Jag har lite tankar om det här med småfolket.
Jag tror att en del av gångerna om saker försvinner så är det vi själva som förlägger dem. Omedvetet flyttar på dem, ibland i sömnen. Nära på alla människor går i sömnen då och då. Ingenting som egentligen kan bevisas så länge som ingen kan intyga det. Men det är min teori. 
SÅ.. Det kan förklara en del av gångerna när saker försvinner.. men.. när vi sedan då letar efter dem. Då är vi ju helt med, vakna och sökandes.
Där tror jag att när man då ber de små komma fram med sakerna åt en så hjälper dem oss att få fram sakerna igen. Fast dem inte alltid tog saken från början.
Oftast ser man det på hur saken blir funnen.

Vi får inte alls förringa vårt psykes förmåga att göra saker med oss. Att exempelvis i stress eller sömn förlägga saker.. där man med ett klart minne kommer ihåg att saken faktist låg där på hyllan. I det fallet så är det hjärnan som ger en förklaring och på ett vis glömmer att berätta sanningen. 
Detsamma kan gälla när man hittar saker.. de kan faktist ha legat där hela tiden och hjärnan har förträngt det. Du kan ha gått förbi saken många gånger.. och bara inte sett den. Fast du stod och tittade på just den platsen.

Det enda jag vill med det här är att visa vilken kraft vår egna hjärna egentligen besitter. inte att förringa småfolken.. Det är ju ändå dem som ibland bär ansvaret för att grejer försvinner och ibland är det dem som hjälper oss att hitta dem igen. 

Men det kan ju även förklara varför en del (bla vi) har problem med att saker försvinner ofta och ofta samma slags saker.
Vi är ganska stressade här ibland och just nappar är en sådan där sak som så tacksamt försvinner. Ibland tar vättarna dem, ibland hjälper dem oss att hitta dem. Ibland bär de ansvaret ibland inte.

Jag använder inte någon särskild bjällra som så. Utan jag har en som jag fick utav min man som han har haft i många år som dekoration. Hittar jag inte bjällran tar jag någonting annat som kan skramla likt en bjällra. Det enda stället som är helgat från att de små tar saker ifrån, det är altaret. Dit är deras små labbar inte välkomna.

Endroppeihavet
0

#9 ja så kan d ju självklart varit.. psyket är en knepig sak (även om jag nog tycker jag letat igenom den där hyllan väldigt ordentligt) Man vet ju aldrig hur det är, det kan ju vara att jag förlägger sakerna alldeles själv på något undermedvetet plan för att jag ska "slippa" ta itu med varför jag undvikit magi på sistone.

Hur som helst är jag väldigt glad attha leken tillbaka, den ger mig så goda svar.  

#7 Om du menar ifall jag frågat de jag bor så har jag självklart redan gjort d ;)  O jag har svårt att se katterna bära iväg med mina kläder och böcker *tittar misstänksamt på ena katten.. hrm* hehe

Jodrena
0

#9 Det är just den här tanken som har gjort det mycket svårt för mig att tro på småfolk - jag tror visserligen på dem som andeväsen m.m. men inte som någonting som kan utföra saker i våran fysiska värld som t.ex. att flytta på saker etc.

Men nu fick jag även en annan teori. Jag tror att det oftast är vi som förlägger våra saker utan att komma ihåg det. Kanske sker det under påverkan av de små? :)