Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2921 ggr
Coturnix
0

Spiraler

[trumman]
0

Ahhhh! Första post i mitt favoritämne. Spiraler.

Har nui tänkt på att det mesta i naturen växer i spiralformer? Titta efter, och LYSSNA, så kommer ni bli varse en helt ny sida av Verkligheten.

Sopirtalen gömmer Sanningen!

TJO!

Sovgott
0

Mina gurkplantor formar spiraler med sina "tentakler" som letar efter nåt att klättra på!

BiGavia
0

Oja, allt rör sig i spiral inte bara växtlighet även vind och vatten och hela galaxen, (Inte undra på att man känner sig yr ibland,) SkrattandeDet mesta går åt samma håll i spiraler, det finns några undantag.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

FantasyMoon
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja att mycket växer spiralt är ju inte så underligt. Det är grymt mycket svårare att hitta helt raka saker. ;) Här är vår kärleksranka. Det är en raketranka vi fick som bröllopsgåva. Den har varit nära döden många gånger.. men reser sig stark var gång. Precis som vi. ;P Fast vår död har inte varit lika allvarlig som dens.

[trumman]
1

Mm, kottar växer i spiral, vatten rinner ur handfat i spiral, grenar på träd, blad på kvistar växer i spiral, mossor, lavar och fingeravtryck - växer i spiral! :)

Mer om spiraler (på engelska) hittar ni här!

varulven
1

mitt hår växer i en spiral på skallen! :)

svartmask
0

titta bara på virvelmarsvinen^^
hade sånna för ett par år sedan.

Hmm de där med spiraler fick mej att tänka till, har aldrig tänkt på de förut, men nu när ni sa de så är de ju faktiskt sant^^

Tack för denna insikt, Bless you all

Ijin
1

Spiraler kommer igen överrallt. Någonting stort är det med dom. Hela universum är ju format som det.

Coturnix
0

Nu visar sig spiralformerna tydligt…

SEViking
0

Apropå spiraler.

Vatten rinner ju ur handfat medsols, men när vatten kokar så får det benägen heten att stiga i kannan motsols.

Det ni, onödigt vetande. ha ha ha

SEV Oskyldig

Coturnix
0

#10 Ja eller också väldigt viktigt vetande…

Jodrena
0

#9 Där fick jag mitt svar :D Gick ute i skogen och hittade massor av märkliga växter, däribland just denna som du har tagit bild på. Jag hade för avsikt att föra över bilden och fråga vad det var för något men det behöver jag då inte göra. Aldrig sett dem tidigare - eller åtminstone inte reflekterat över dem vilket är litet konstigt då jag alltid varit vän med skogen.

De andra växterna tog jag inte kort på. Nu ångrar jag mig litet men det är ju inte omöjligt att leta upp dem igen för de fanns speciellt mycket av just i skogen jag besökte idag, en skog jag inte är särskilt bekant med ännu. Blev förresten helt ställd när jag möttes av ett träd. Det var ett mycket speciellt träd - gick fram till den med vördnad och talade litet till den, och nästan smög därifrån. Helt OT men tankarna vandrar litet som de vill ibland ;)

blodtopp
0

#10 Och på södra halvan av jordklotet snurrar vattnet motsols ur handfatet =)

Jodrena
0

#13 ångar den medsols på södra halvan då?

blodtopp
0

Just det har jag ingen aning om, för jag visste inte att ångan rörde sig motsols 'här uppe' Förvånad Jag har bara tyckt ångan rört sig uppåt *s*

Tuva-Lena
0

Och det som allt har sitt ursprung ifrån är DNA-spiralen, som rymmer allt genetiskt material. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jodrena
0

hehe, okej. :)

_RS_
0

Det visar bara att vi är ganska vridna av nturen ;-)

Nej då… Det roliga är att om man försöker finna en rät linje i naturen, eller en perfekt rät vinkel, får man leta sig blodig, fördärvad och död. Däremot så är även den skarpaste vinkel mjuk och den rätaste kvist mjukt böjd.

Spiraler är något man kan göra av allt, i sin egen förlängning i evighet utan att korsa sig själv, eller centrum en enda gång.

//

Bappho_
0

En Vallörtspiral.