Dagens Glädjeämnen 19/5
God morgon alla vänner!
En vacker morgon vid Druidens hydda….solen strålar från klarblå himmel, dagen bådar gott ur temperaturhänseende…kaffebryggaren puttrat klart och alldeles strax står dagens första kopp framför mig…..
Idag…ja det är bara härligt att vara…
May Your Day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
I går kallade det gröna på mig, idag ska jag möta det igen*ler* Därefter ska jag ge mig ut på en inre resa, som blivit möjlig tack vare de två hjärtesjälar som betyder mer och mer för mig, för varje dag*varm*
*Idag möter jag mitt ursprung*

Fader sol är åter här! Fåglarna sjunger, de flesta spår efter lördagens snöstorm har försvunnit (vet ni att det öste ner närmare 40 cm snö på vissa håll här?).
Idag ska jag sätta mig ute i trädgården och försöka knyta ihop mitt livs första drömfångare.
Soliga kramar från Iram

:) jag lyckades trots mitt krig om natten sova en stund igen. Nå, det tog klart lång tid att somna men jag somnade. Tänk om man fick sova 4-6-8 timmar var natt, det skulle göra susen :D Trots envetna gröna små nedrans rackare är jag på gott humör. Tack till er alla rådgivare som gjort min krigsföring liter mer strukturerad.
God morgon, hoppas ni alla får en underbar dag!
God morgon alla, idag skiner Fader sol från en klarblå himmel efter en natt med frost. (vi hade-2,5 inatt) Kallt ute,bara 6 gr i skuggan,men det kan nog bli fint.
Glädjen idag är fikaträffen med tjejerna från SmärtRehab. Vi träffas 1 gång i månaden och fikar och idag är det dags igen!!
Ska bli kul att se dom ännu en gång!!
En underbar till er alla BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Att vindar rör sig,God morgon alla.
Dagens glädjeämna var natten ljus.
Hoppas er dag blir bra och bättre.
[tanke] //Mir

Godmorgon här skinner fader sol så underbart /har just varit och hämtat mina magiska tyger så nu skall här jobbas när jag hämtat in ny energi i morgonensnatt i fullmånens sken… Skall idag iväg och inhandla lite diverse ting efter som min ena son fyller 11år på Onsdag och behöver fixa lite till detta. sänder eder en bild på dessa vackra tyger kramar om BB Hias

Temperaturen stannade på -1 den rödblommande kastanjen ser milt sagt ledsen ut, hänger med bladen. Det kunde ha varit värre. Frosten får inte ta frukträdsblommorna, blåbärsblommorna…
Fyra mignonankor har krupit ur sina ägg :)

#6 vad fina!!! :) färgglada och vackra.

Solen solen!!! underbart.
Tänk att jag ska också göra en drömfångare, vilket sammanträffande Iram!
BB
MVH Isnornin

#8 ja de är det som gör den lilla extra kryddan i själva påsen så att säga BB Hias

#7 ankor som är så söta! Jag ska bli anka i mitt nästa liv och vanka runt på rastplatser i sverige och få bullar!

Då föds det två nya drömfångare i Mora idag, det är nog inte så vanligt det inte. :-)

Nej! otroligt!! Jag tog en gren från mitt vackraträd! och gjorde en ram!! ska se if jag hittar lite mjukare grenar:)
MVH Isnornin

#13 kära Isnornin jag brukar hitta små stubb bitar som jag använder att sätta foto på skall ta ett kort och sätta här senare skall strax iväg och fixa lite till onsdag BB Hias Kram

God morron allesammans!
Här skiner fader sol med all sin prakt! Så skönt.. Jag vaknade redan kl 2 i natt.. men somnade om vid 6-tiden igen..
Ska iväg och storhandla idag..*phu* Men ett måste.. och det är skönt när man fyllt på föråden hemma :))
Önskar alla en skön och givande dag!!
_
Brightest of Blessings
_

5dl Granskott, Sol och några timmars vuxentid medan barnen är på dagis.
Så en kopp kaffe och en cigg UTAN att behöva gå in på anmaning är härligt. Största glädjeämnet är nog ändå Sol, som återkommit med ljus och värme. Snart får vi hämta gnottarna igen och då slipper vi sakna dem… För sisådär efter koppen med kaffe, ciggen och någon timmas skrivande eller pillande, saknar jag dem förskräckligt mycket.

#16 Ja. Jag gillar lung och ro. Men vi skaffade inte pojkarna för att ha dem på troféhyllan. Men lite nu och då så behöver vi få ladda våra batterier.. särskilt när de vägrar att somna på kvällen. Nu är det två kvällar i rad som våra behövda rutiner försvann.
Näe.. ni är så goa ni.. jag oarkar inte sortera olika svar individuellt.. mina fingrar är lite slöa.. Men ni är så BÄST! Jag älskar er alla.
Se.. en liten kärrintår dök ner nu med.
Totalt ur gängor… må alla ha en bra dag…
Vandra i Ljus å Skönhet

Här har man njutit av en skön sovmorgon, men nu måste jag ta itu med ett religionsarbete som tyvärr inte ger utlopp för någon som helst av min kreativitet då vi har fått strikta ramar och vi får bara ta information från boken. Usch och fy säger denna häxa. Nej, nu är det väl dags att sätta igång då. Fast solen lockar ju utanför dörren. Kanske en kopp thé i solskenet istället…
Önskar er alla en fin dag…glädje här är inspirationen syster Lorelai givit mej..plockat granskott,planerar drömfångare..o sen ska det bakas här idag :D tack gohäxa :-) #18 tankar…krama!
*BB//W*

Hon är en inspiration i sanning, hon min ljuva hustru… SÅ till den grad att jag får lust att gå till köket och krama om henne en aning.. Återkommer sedan, efter att jag flyttat om lite i herbariet…
Lite ljus och färg till askfisens tankar, passar jag på att förmedla. Hoppas bulten och muttern kommer i fas under dagen.
//
#21 Tveklöst! lyckostar…ni båda..ge henne en kram från mej oxå…?

Hejsan, godeftermiddag! Här både skiner solen emellanåt, samtidigt som snön dalar ner i flingor…?! Men så är det. Jag känner mig mycket bättre i en förskylning som varit långradig, hela veckan, men mest har nog våran ettåring haft det han är fortfarande snorig i stora lass så att säga;) Men jag står inte ut i vår isolering så i morgon samlar jag nog ihop oss och travar iväg till dagis med fyraåringen. Jag tror det kommer kännas mycket bra att bara få känna på luften! Dagens höjdpunkt innfaller snart när maken skrider in med sina leenden och man kanske får höra om världen där utanför !;)
Så var det dax för lite regn här i NVskåne och kallt med yttepytte blåst men i sinnet är det varmt och soligt…*L
Innehållsrik och gemytlig kväll till er alla….BB/B

Att samtala med goda vänner gör mig glad idag! Tack BD…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
En glädjens kväll då regnet kom, först som fint fint som gick ner i marken och sedan som en rejäl störtskur. Nu behöver jag inte gå ut och vattna.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Hittade mig ett bord på myrorna idag som jag ska ställa mina växter på. Och så ska jag adoptera en kär väns kaniner snart. Det är dagens glädjeämnen!

#20 Jasså var det därför du kom ut till mig. Så glad jag blev. :D Ja dagens bröd blev faktist inte så gott. Det är lite smaklöst.
Men det uppväger av att sirapen står och glänser i fönstret.
#18 All kärlek och styrka till dig, må du finna det du behöver.
#27 Ja det är alltid roligt. :D Både bord och kanin på en och samma dag!
#18 Hoppas din kväll blev bättre än morgonen, själv är jag på så strålande humör så jag kan dela med mej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack alla vad ni är söta, gammkärringen håller på att komma upp lite…..blir nog bättre imorrn, då måne e full brukar ju bli full av liv då…vi får se!!
Vandra i Ljus å Skönhet

Kramar till *gammelkäringen*..

#30 jag kan instämma i dag är oxå i djupet just nu av visa orsaker men tur nog så har jag eder samt min underbara systrami Waara och broder BranDuir som stärker mig i min kristillvaro och förhoppningsvis så kan jag få lite mer kraft i morgon natt…Därför är jag inte så aktiv i mina inlägg för tillfället /BB Hias

Kramar och tankar till dej syster Hias!!

Jag har inte så mycket glädje att dela med mig av för mitt marsvin har lämnat oss & gått in i ljuset… Men vill önska alla en trevlig kväll!
BlessedBe! *F*

Förstår att du är lessen..
Goa häxkramar till dej kära Fereshte.
Vill bara önska er alla en god sömn… #35 tackar å Fereshtes vägnar,krama.
BB//W