Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1046 ggr
pyromanen
0

Drömhjälp?

Är det någon av er häxiga som är bra på drömmar?  I så fall vore jag väldigt tacksam för lite hjälp.

Jag har haft samma dröm igen och igen. Lite olika varianter men samma ändå.  Jag går runt i mit hus… ibland är det mit hus som jag bor i på riktigt, ibland är det släktens sommarstuga.. fast anorlunda, ibland nåt hus jag inte känner igen från vakna livet, men oavsett vilket så är det i drömmen mitt hus och det är väldigt stort och har många stora rum och när jag går runt i huset så kommer jag till ett särskild rum som är hisnande, häftigt stort men oanvänt…. jag tänker att ja just det.. dethär rummet hade jag nästan glömt, men det är ju sant… det är gigantiskt stort, kanske ett par hundra kvadratmeter och jättehögt i tak, det finns på övervåningen i huset och man kommer till det när man går genom nåt rum. bakvägen på nåt sätt där man inte brukar gå i vardagen… Det är också väldigt högt i tak, kanske 6-8 meter och allt är vitt och det är ett otroligt vackert ljus, många fönster i taket.  Jag tänker att jag bara älskar det rummet, det finns så mycket möjlighter.. fast det är altså fortfarande oanvänd och det är desutom i behov av lite skötsel, har stått oanvänt i så många år att färgen flagnar och det är inte riktigt nåt kvalitétsbygge häller, och jag tänker också att en del andra nog inte skulle tycka så mycekt om dethär rummet som jag gör, för de skulle nog tycka det var för slitet, i för dåligt skick och så…. Men jag uppfylls av "sug i magen" över va häftigt rummet är och glädje över att äga detta hus. 

Kan ju inte påstå att det händer så mycket i den drömmen, egentligen är det bara en upplevelse av ett rum… men eftersom drömmen kommer igen och igen har jag börjat inse att det måste betyda nåt…. kanske…

Lorelai
0

Jag gör ett försök. :)
Hur du beskriver rymden av rummet får mig att känna att det symboliserar världen, universum.
SÅ jag tänker då att din dröm kanske handlar om hur du känner inför världen..

deerheart
0

Hejsan pyromanen! Jag älskar drömmar! Och din är underbar! Här kommer mina tankar om din härliga dröm;

Jag tänker att huset är du, din insida… du. Du går runt i rummen, som är de olika sidorna av dig själv. Det är stort, huset! Du kommer till ett rum som du nästan glömt bort att du hade. Det är hisnande, vackert, högt i tak. Härligt! Vad är det hos dig själv du har återupptäckt? Ett nytt intresse? En insikt? En förmåga? Vad det än är så vet du att det ger dig nya möjligheter. Fönster i taket! Rakt upp mot himlen, rymden, luften! Det är ju fantasktiskt, denna nya insikt, intresse, förmåga sätter dig i förbindelse med något högre. Dessutom når du dit genom att ta, välja, vägar du inte normalt tar. Du måste gå bakom, på en annan stig. Men du hittar dit och du slås av vilka möjligheter du har i detta nya rum.

Mitt råd: Meditera, fundera, kring drömmen och kring din nya förmåga, insikt, intresse. Hur ska du förvalta det? Hur ska du använda det på bäst sätt? Eller med andra ord: hur ska du möblera/utnyttja ditt stora vackra rum..?

Lycka till! 

Blessings

Deerheart

deerheart
0

Hej igen vännen,glömde kommentera en sak som nog också kan vara viktig i sammanhanget: Du är lite osäker på vad andra tycker om din nya insikt/förmåga/rum. De kanske inte ser det vackra/alla möjligheter på samma sätt som du gör? Meditera kring det också! Spelar det någon roll? Om det gör det; hur ska du inreda/renovera/ta tillvara på bästa sätt? Om det inte gör det: samma frågor! :)

Lycka till!