Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 723 ggr
sanaya
0

Ritualer över internet?

Jag vet inte det slog mig i dag, har ni någonsin hört talas om att man skulle kunna ha ritualer över internet? Hur skulle det gå till? Skulle man göra upp en tid och plats och sedan då? Nej, jag vet inte jag.;)Nej, det bästa är nog att träffas i det riktiga livet i sådana fall! Eller?Förvånad

isnornin
0

nog skulle jag tro att bäst vore att träffas på riktigt..

MVH Isnornin

Hias
0

Nja jag vet inte om jag hört talat om ritualler över nätet när jag utövar mina så vill jag ha helt elfritt och inga elektriska störningar vilket de skulle bli om datan står på så för min del nej  föredrar IRL Hias

Iram
0

Det enda i den stilen skulle väl vara om man över internet t ex kom överrens om att meditera över en speciell sak samtidigt på varsitt håll. Sedan stänger man av datorn, gör meditationen eller ritualen och efterråt kanske åter träffas över nätet och utvärderar resultatet, känslorna, upplevelsen…

Eller?

[trumman]
0

#1 Enig.

#3 Det där har vi gjort liknande saker av på forumet Trolltrumman (sveriges största om shamanism) - vi hade fullmåneresor.

Gemensamma resor till gemensamma mål och över en gemensamm intention. Sen fick man skriva in sina upplevelser på forumet för att dela dom.

Det var rätt ofta folk såg andra på sin resa, alltså ngn i Malmö såg mig här uppe i Ske-å, vad jag gjorde och höll i etc. Det var väldigt bra träning också.

Och vi fick fram en massa bra svar från andevärlden! Vi lärde oss massor.

Men ren ritual tycker jag INTE funkar på nätet, det går emot hela ruitualens natur och mening. 

Mvh, T

Darkmoonia
0

# det hade varit intressant!

sanaya
0

#5 ja, tycker det hade varit intressant :)Fullmåneresor låter väldigt spännande!

_RS_
0

Jag tycker att det är nog så krångligt med att bara hålla ett video/textmöte utan rituell innebörd igång på internet… skulle nog låta bli ritualer, med mindre det handlade om elektronik och försöka besvärja en microsoft-besatt maskin ;-)

sanaya
0

*skrattar* #7 :)

[trumman]
0

Ja, ska vi prova att ha fullmåneresor då?

Jag kan isf köra/organisera den första så ni ser hur det kan gå till, sen får ngn annan ta över - för jag vill inte ta på mig ngt mer utöver det jag redan gör.

Hur låter det?? När är nästa fullmåne?

Mvh, T

Hias
0

#9 Nu den 20Maj är de Majmåne BB Hias

sanaya
0

Japp, vad kul!Fullmåneresa nästa!Skrattande

varulven
0

#9 om det är på kvällen är jag på :)